تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818838984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علما و روحانیون همواره پاسدار اندیشه های ناب و حافظ حقوق مردم بوده و هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار لرستان: علما و روحانیون همواره پاسدار اندیشه های ناب و حافظ حقوق مردم بوده و هستند خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: علما و روحانیون همواره راهنمای امین مردم، مخالف بدعت ها، پاسدار اندیشه های ناب و طرفدار حقوق مردم بوده و هستند.


به گزارش ایرنا، ˈهوشنگ بازوندˈ روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله روح الله کمالوند در خرم آباد، افزود: روحانیون و علمای برجسته دینی به عنوان شخصیت های ممتاز و اثرگذار جامعه، منشا بسیاری از تحولات عمیق و اساسی در راستای ارتقای زندگی مردم بوده اند.
وی ضمن تاکید بر حفظ حرمت و جایگاه رفیع روحانیون و شخصیت های برجسته دینی و مذهبی کشور، اظهار کرد: گرامیداشت مفاخر دینی از جمله موضوعات مورد توجه و تاکید در همه کشورهای دنیاست چراکه شخصیت های برجسته دینی و چهره های درخشان مذهبی همواره مایه افتخار ملت ها و کشورها بوده و هستند.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه وظیفه داریم نسل جوان کشور را با استفاده از روش ها و ابزارهای موثر با مشاهیر، مفاخر و چهره های برجسته دینی خود آشنا کنیم، افزود: این مهم موجب برقراری پیوند میان جوانان به عنوان سرمایه های فکری کشور و این شخصیت های ممتاز خواهد شد که می تواند در قالب یک عنصر کلیدی موجب رشد، توسعه و تعالی کشور و جامعه شود.
بازوند ضمن تاکید بر مدون کردن زوایای پنهان زندگی علما و مشاهیر به عنوان گنجینه های فرهنگی، گفت: سبک زندگی، معنویت، تدین، اخلاص، خدامحوری و مردم دوستی علما و روحانیون برجسته باید به خوبی برای مردم تبیین و تشریح شود.
نماینده عالی دولت در لرستان با اشاره به اینکه رستگاری مسلمانان در شناخت سیره های رفتاری و اخلاقی علمای برجسته دینی است، تصریح کرد: امروز نقش حوزه های علمیه، روحانیت، اهالی فرهنگ و رسانه و همچنین مدیران فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، برای ترسیم مسیر شناخت و معرفی شخصیت های برجسته دینی و مذهبی کاملا مشهود است.
استاندار لرستان با اشاره به ویژگی های برجسته و ممتاز شخصیتی آیت الله کمالوند، افزود: ایشان شخصیتی برجسته و ممتاز برای مردم لرستان و دیگر نقاط کشور هستند چراکه نقش موثری در رشد و تعالی جامعه اسلامی داشته اند.
بازوند با بیان اینکه نام آیت الله کمالوند به واسطه اخلاق و تواضعی که داشتند، همچون نگینی فروزان در تاریخ این دیار می درخشد، گفت: ایشان از چهره های مورد وثوق و اعتماد امام خمینی (ره) و همچنین آیت الله بروجردی بودند.
وی تاکید کرد: عشق بی انتها و قدرشناسی مردم لرستان نسبت به خادمان خود به ویژه روحانیون و شخصیت های برجسته دینی، زبانزد عام و خاص است و برهمین اساس مردم لرستان، احترام خاصی برای این افراد قائل هستند.
دبیر همایش گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله کمالوند نیز گفت: کار برگزاری این همایش از بهمن سال گذشته با تشکیل سه کمیته علمی، پشتیبانی و تبلیغات آغاز شد.
حجت الاسلام ˈلطف اله حیات الغیبˈ افزود: به جای آوردن سنت احترام و تکریم عالم، سپس ترویج فرهنگ شناخت مفاخر مذهبی، آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با شخصیت های بزرگ علمی و مذهبی و گرامی داشت یاد و خاطره آن ها و معرفی اقدامات و سیره علمی، عملی و مذهبی مرحوم آیت الله کمالوند به جامعه از اهداف برگزاری این همایش است.
به گفته وی، درهمین رابطه نیز فراخوان ارسال مقاله برای شرکت در همایش نیز با 10 موضوع و محور در رابطه با تبیین شخصیت علمی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی آیت الله کمالوند منتشر شد.
وی با اشاره به تعدادی زیادی مقاله به دبیرخانه همایش، اظهار کرد: همچنین از صاحبان 5 مقاله برتر ارسالی به همایش نیز امروز با حضور شخصیت های شرکت کننده در مراسم، تجلیل و قدردانی خواهد شد.
همایش گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله کمالوند صبح امروز با حضور آیت الله رسولی محلاتی به نمایندگی از جانب رهبر معظم انقلاب، نمایندگان مراجع عظام تقلید، تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، مدیر حوزه علمیه قم، رییس حوزه های علمیه کشور، برخی از شخصیت ها و چهره های فرهنگی، سیاسی و مذهبی کشور در خرم آباد آغاز شده است.
قرائت پیام حضرت آیت الله سبحانی و پخش سخنرانی مراجع عظام تقلید حضرت آیت الله مکارم شیرازی، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و حضرت آیت الله نوری همدانی در مورد شخصیت آیت الله کمالوند از دیگر برنامه های این همایش است.
آیت الله کمالوند در سال 1319 هجری قمری در شهر خرم آباد و در خانواده ای کشاورز دیده به جهان گشود. وی تا سال 1336 قمری در خرم آباد به فراگیری علوم دینی پرداخت و از علمای آن دیار کسب فیض کرد.
آن مرحوم همزمان با تحصیل و کسب فیض از محضر بزرگان، خود از استادان پرتوان حوزه علمیه قم به شمار می رفت، او هنگام ورود آیت الله بروجردی به تدریس کفایه و درس خارج مشغول بود و شاگردان نمونه و بارزی تربیت کرد.
آیت الله کمالوند در اردیبهشت ماه سال 1343 دیده از جهان فرو بست .
7269/1625
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن