تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815451361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شخصیت پیامبر (ص) را با استفاده از ابزارهای مختلف به جهانیان معرفی کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت: شخصیت پیامبر (ص) را با استفاده از ابزارهای مختلف به جهانیان معرفی کنیم تهران – ایرنا- دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به ویژگی ها و ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: از آنجایی که شخصیت پیامبر اعظم برای جهان ناشناخته است، باید با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه فرهنگ و هنر آن را به جهانیان معرفی و تبیین کنیم.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیت الله محمدحسن اختری روز سه شنبه در نشست خبری جایزه بزرگ پیامبر اعظم (ص) و همایش بین المللی «پیامبر اعظم (ص)، سینما و ادبیات جهانی» در محل مجمع جهانی اهل بیت با تبریک ایام ماه مبارک رجب و قرار گرفتن در آستانه بعثت پیامبر (ص) گفت: حضرت محمد (ص) حق بزرگی بر جامعه بشری دارد .
وی افزود: ایشان همواره به عنوان شخصیتی صلح جو و نماد مبارزه با ظلم ستیزی شهرت داشتند.
اختری گفت: دین اسلام، قرآن و ارزنده ترین ارزش ها را به انسان هدیه کرده است، وجود پیامبر اعظم (ص) نیز یکی از هدایای خداوند به انسان ها است.
وی گفت: متاسفانه آموزه هایی که پیامبر برای انسان ها آورده برای بسیاری از جوامع ناشناخته مانده و از آن اطلاعی ندارند لذا امروز وظیفه ما است که با استفاده از ابزارهای مختلف ابعاد شخصیتی، وجودی، اخلاقی و آموزه های آن حضرت را با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه فرهنگ و هنر به جهانیان معرفی کنیم.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: بر همین اساس جایزه پیامبر اعظم (ص) و همایش بین المللی پیامبر (ص) سینما و ادبیات جهانی را در دستور کار قرار دادیم که از این طریق از ذوق هنر کمک گرفته و بتوانیم آن را با زبان های مختلف معرفی و تبیین کنیم.
رییس همایش بین المللی پیامبر اعظم (ص) گفت: این همایش روز شنبه هفته جاری 3 خرداد با حضور میهمانان داخلی و خارجی و مسوولان فرهنگی و هنری کشور در تالار هنری سوره آغاز می شود.
وی در ادامه به برنامه های مختلف این جشنواره و همایش اشاره کرد و گفت: در مجموع 898 اثر به دبیرخانه این همایش رسیده است.
اختری افزود: از آثار رسیده 254 حلقه فیلم کوتاه داستانی شامل مجموع 245 حلقه آثار ایرانی و 9 حلقه آن خارجی است.
وی افزود: همچنین 178 حلقه فیلم کوتاه مستند به جشنواره رسیده که از این مجموع 138 حلقه آن ایرانی و 40 حلقه آن خارجی است.
اختری گفت: در بخش پویانمایی 70 حلقه اثر رسیده که 69 حلقه آن ایرانی و یک حلقه آن خارجی است.
به گفته وی همچنین 358 عنوان فیلمنامه به این جشنواره رسیده که تمامی آنها ایرانی است.
اختری خاطرنشان کرد: کتاب سیره و پاسخ به شبهات درباره پیامبر (ص) به زبان انگلیسی 38 عنوان است که 24 نفر ایرانی و 14 نفر خارجی در این بخش شرکت کردند.
اختری یادآور شد: مجموع آثار رسیده به جشنواره در راستای معرفی ابعاد شخصیتی، وجودی و آموزه های دینی و مذهبی پیامبر اعظم (ص) است.
رییس همایش بین اللملی پیامبر اعظم (ص) در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فراخوان این جشنواره به کشورهای مختلف جهان ارسال شد که خوشبختانه با توجه به اینکه این جشنواره نخستین دوره خود را طی می کند با استقبال چشمگیری مواجه شده ایم.
وی از حضور کشورهای هندوستان، آمریکا، کانادا، پاکستان، استرالیا، تونس، لبنان، کویت، عربستان، عمان از جمله کشورهای شرکت کننده در این جشنواره یاد کرد.
ادامه دارد....
فراهنگ (3) ** 1355 ** ل.ا**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن