تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813008012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگیری افسران سیا در شرق اوکراین/ اوکراین برای دونتسک یک کشور خارجی است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دستگیری افسران سیا در شرق اوکراین/ اوکراین برای دونتسک یک کشور خارجی است


دو افسر سازمان های جاسوسی امریکا که هدایت نظامیان اوکراین را در شرق این کشور بر عهده داشتند، توسط اهالی شناسایی و دستگیر شدند. فرماندار جمهوری دونتسک اعلام کرد اوکراین یک کشور خارجی است و تا زمانی که مردم ما را می کشد، حاضر به مذاکره با آنها نیستیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: کمیته های دفاع مردمی در شهر اسلاویانسک در شرق اوکراین، از بازداشت دو افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا خبر دادند. این دو افسر امریکایی از جمله ماموران سیا هستند که برای مشاوره و راهنمایی نظامیان وابسته به دولت کیف در سرکوب مردم شهرهای شرقی اوکراین به منطقه اعزام شده اند.   * در خارکیف در شرق اوکراین نیز، مقامات محلی اعلام کردند قصد دارند همه پرسی برگزار کنند تا مردم درباره جدایی از اوکراین رای بدهند. البته هنوز تاریخی برای این کار اعلام نشده است.

تصمیم مقامات محلی خارکیف برای برگزاری همه پرسی چند روز پس از همه پرسی مشابهی در استانهای دونتسک و لوهانسک است. دولت مستقر در کیف روز 25 می را برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته اما شهرهای جنوبی و شرقی اوکراین این دولت را قبول ندارند و خواهان استقلال و بازگشت به سرزمین مادری هستند.
تحولات اوکراین/93/02/29

  * در اسلاویانسک و کراماتورسک نیز درگیریها میان اهالی این مناطق با نیروهای دولت کیف ادامه دارد.

* فرماندار دونتسک نیز اعلام کرد دولت «جمهوری مردمی دونتسک» قصد ندارد با مقامات کیف گفتگو کند.
تحولات اوکراین/93/02/29


پاول گوبارف «فرماندار مردمی» دونتسک در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: «با توجه به وضعیت کنونی دولتی که در کیف روی کار است، ما مذاکره با کشوری خارجی را که اوکراین است، غیرممکن می دانیم زیرا این افراد تا به امروز به عملیات تروریستی بر ضد مردم ما ادامه داده‌اند». وی افزود: «برای آنکه گفتگویی بتواند آغاز شود، هیأت حاکمه نظامی کیف باید با دولتی متشکل از افراد سنجیده و منطقی جایگزین شود. افرادی که مذاکره و انعقاد توافقنامه با آنها بدون نگرانی از اینکه آنها به وعده‌هایشان عمل نکنند، امکان‌پذیر باشد».
  * شهرهای بزرگ شرق و جنوب اوکراین از جمله دونتسک و لوگانسک از ماه مارس صحنه بسیج بی سابقه هواداران فدرالی شدن این کشور است که به مقامات هوادار اروپا در کیف  که ماه فوریه پس از هفته‌ها برپایی اعتراض و درگیری در کیف به قدرت رسیدند، معترضند.

ارتش اوکراین از اواسط آوریل عملیات گسترده‌ای را بر ضد هواداران فدرالی شدن این کشور با پشتیبانی بالگردها و خودروهای زرهی آغاز کرد.

مناطق دونتسک و لوگانسک در بحبوحه نبردها، 11 مه درباره وضعیت سیاسی خود همه‌پرسی برگزار کردند که در پایان آن اکثر قریب به اتفاق رأی دهندگان به استقلال این دو منطقه از اوکراین رأی دادند.

روسیه به نوبه خود اعلام کرد به انتخاب ساکنان این دو منطقه احترام می گذارد، اما امریکا و اتحادیه اروپا فقط به خواسته طرفداران اروپا در شهر کیف توجه دارند و با حمایت از آنها، دولت اوکراین را سرنگون کردند.


دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن