تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818911507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدلين، سيليکو‌ن‌ولي جديد آمريکاي لاتين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۴۳ب.ظ)
مدلين، "سيليکو‌ن‌ولي" جديد آمريکاي لاتين دولت مکزيک قصد دارد با سياستهاي تشويقي بزرگترين منطقه فن‌آوري ناحيه آمريکاي لاتين را در منطقه مدلين اين کشور ايجاد کند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج،خطرناک ترين ناحيه کشور مکزيک در دو دهه پيش مي خواهد بدل به سيليکو‌ن‌ولي جديد در آمريکاي لاتين ششود.
درهٔ سيليکون (Silicon Valley) نام رايج و غير رسمي منطقه‌اي در حدود ۷۰ کيلومتري جنوب شرقي سانفرانسيسکو در آمريکا است و شهرت آن به دليل قرار داشتن بسياري از شرکت‌هاي مطرح انفورماتيک جهان در اين منطقه‌است. نام اين منطقه ابتداً برگرفته از تعداد زياد شرکت‌هاي توليد کنندهٔ تراشه هاي سيليسيمي در اين منطقه بود که بعدها به نمادي از وجود کمپاني‌هاي زياد فعال در زمينه فناوري‌هاي پيشرفته در اين ناحيه تبديل شد.
حال در شهر مدلين قرار است يک سيليکون‌ولي جديد ايجاد گردد. مدلين زماني مرکز اصلي فعاليت پابلو اسکوبار خطرناکترين قاچاقچي کوکائين در دنيا بود.
امروز در اين ناحيه شاهد بالا رفتن غول هاي سيماني جديدي هستيم. آغاز برپايي نمايندگي‌هاي رسمي شرکتهاي بزرگ دنيا به سال 2009 باز مي‌گردد. دولت مکزيک با هدف ايجاد بزرگترين مرکز فن‌آوري لاتين، قانوني را تصويب کرد که با اعطاي تسهيلات، دادن مشوق هاي مالياتي و وام‌هاي کلان در جهت بلندمرتبه سازي( به گونه‌اي که در سن‌خوزه وجود دارد) برندهاي معتبر دنيا را به مدلين بکشاند.
هيولت پاکارد به عنوان بنيانگذار سيليکون‌ولي آمريکا، نخستين شرکتي بود که پاي به "سيليکون‌ولي لاتين" گذاشت.
ناحيه اختصاص داده شده به اين امر زميني 115 هکتاري است که در دومين استان مکزيک واقع شده است.
پيش بيني مي شود با اعطاي استقلال مالي به شرکتهاي خارجي، موج عظيمي از اين شرکتها از آمريکا و خاوردور راهي مدلين شوند تا ضمن بهره گيري از مشوق‌هاي مالياتي از نيروي کار ارزان قيمت اين ناحيه هم بهره‌مند گردند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن