تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813116644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم نخستين سالگرد ارتحال آيت الله عزالدين حسيني زنجاني برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۲۴ب.ظ)
مراسم نخستين سالگرد ارتحال آيت الله عزالدين حسيني زنجاني برگزار شد آئين بزرگداشت ارتحال حضرت آيت‌الله سيد محمد عزالدين حسيني زنجاني مرجع عاليقدر جهان اسلام با حضور گسترده آحاد مختلف مردم ولايتمدار استان زنجان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج؛ مراسم بزرگداشت نخستين سالگرد ارتحال حضرت آيت الله سيد عزالدين حسيني زنجاني عصر روز شنبه با حضور گسترده آحاد مختلف مردم استان زنجان در مسجد جامع سيد شهر زنجان برگزار شد.
در اين مراسم که حضرت آيت الله سيد محمد حسيني زنجاني از مراجع عاليقدر شيعه، حضرت آيت‌الله جعفر شبيري زنجاني، حضرت آيت‌الله خاتمي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان، جمشيد انصاري استاندار زنجان، نيروي هاي نظامي و انتظامي و آحاد مختلف مردم استان زنجان برگزار شد شرکت کنندگان ياد و خاطره ايشان را گرامي داشتند.
امام جمعه موقت زنجان در اين مراسم با اشاره به شخصيت والا و تاثيرگذار حضرت آيت‌الله حسيني زنجاني گفت: آيت‌الله عزالدين حسيني زنجاني همواره در صحنه‌هاي مختلف دفاع از دين و انقلاب تاثيرگذار داشتند.
حجت الاسلام سيد يعقوب موسوي افزود: نسل جوان بايد با انديشه ها و افکار حضرت آيت الله عزالدين حسيني زنجاني آشنا شود.
مرجع عاليقدر آيت ‌الله‌العظمي حاج سيد محمد عزالدين حسيني موسوي مجتهد زنجاني در سال 1300 ش، در شهر زنجان و در بيت علم و فقاهت ديده به جهان گشود. نماز جمعه زنجان در سال‌هاي متمادي به وسيله اجداد او اقامه مي‌شد.
وي درخانواده‌اي عالم و مذهبي متولد شد به همين دليل تحصيلات حوزوي را فرا گرفت و براي فرا گرفتن علوم از اساتيد برجسته به نجف، قم، رفت.
پس از اتمام تحصيلات حوزوي به کار تدريس پرداخت و شاگردان بسياري را تربيت کرد در زمان قبل از انقلاب نزديکي خاصي با امام (ره) داشت و از مبارزين آن دوران محسوب مي ‏شد.
در جريان اين مبارزات و در يکي از سخنراني هاي خود عليه رژيم پهلوي به صراحت نام امام را به کار مي‌برد و همين امر سبب تبعيد وي به مشهد شد. آيت الله زنجاني تا پايان عمر شريفشان در مشهد سکونت داشتند و به تدريس علوم حوزوي و تاليف کتب ارزشمند پرداختند.
سيد محمد عزالدين حسيني زنجاني روز ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ در منزل شخصي خود در مشهد درگذشت و روز ۲۶ ارديبهشت در دارالزهد حرم علي بن موسي الرضا به خاک سپرده شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن