تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821182432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالگرد بزرگداشت آیت‌الله‌ سید نورالدین حسینی ‌الهاشمی در شیراز برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: با حضور مسئولان استانی و کشوری؛ سالگرد بزرگداشت آیت‌الله‌ سید نورالدین حسینی ‌الهاشمی در شیراز برگزارشد خبرگزاری پانا؛ مراسم پنجاه و نهمین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله‌ سید نورالدین حسینی ‌الهاشمی در شیراز برگزارشد.
۱۳۹۳ شنبه ۲۷ ارديبهشت ساعت 11:13



به گزارش خبرگزاری پانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمعزالدین حسینی‌الهاشمی در مراسم پنجاه و نهمین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله‌ سید نورالدین حسینی‌الهاشمی گفت: مرحوم آیت‌الله‌ سیدنورالدین حسینی‌الهاشمی، در زمان زندگی خود از برجسته‌ترین شخصیت روحانی قرن اخیر استان فارس محسوب می‌شد.
فرزند این مرحوم افزود : وی بعد از مهاجرت به نجف اشرف از علمای بزرگ جهان تشیع کسب فیض کرده و از بزرگترین استوانه‌های علمی جهان تشیع محسوب می‌شد به‌طوری که علمای نجف، مردم شیراز را ترغیب به تقلید از وی می‌کردند.
وی در محضر آیات عظامی چون شیخ شریعه اصفهانی، میرزا ابراهیم محلاتی، میرزا محمد حسینی نائینی، میرزا محمدتقی شیرازی، میرزا علی‌آقای شیرازی کسب فیض کرد و از محضر 15 مرجع تقلید جهان تشیع تصدیق اجتهاد گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌الهاشمی با اشاره به مبارزات سیاسی گفت: آیت‌الله‌ سیدنورالدین حسینی‌الهاشمی در تمامی مبارزات سیاسی علیه رژیم ستمشاهی ایشان حضور و تأثیر داشت و در انقلاب مشروطه همراه پدرش شرکت داشت و در 16 سالگی در مهم‌ترین حرکت مشروطه شیراز حضور داشت.
این عالم ربانی در زمان پهلوی نیز به مبارزات خود ادامه داد و برای دبیر کنسول‌گری انگلیس که روبه‌روی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) عربده‌کشی راه‌انداخته حد شرعی جاری کرد.
وی در ادامه با یادآوری اینکه جنبه دیگر شخصیت ایشان رسیدگی به امور مردم بود، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم 2 بیماری در شیراز فراگیر شد بیماری مالاریا و حصبه که وی در آن زمان تشکیلاتی تحت عنوان مؤسسه حمایت از بیماران فقیر تشکیل داد و این مؤسسه 11 هزار نفر را در زمان شیوع بیماری حصبه نجات داد.
به گزارش خبرگزاری پانا؛ این مراسم امروز با حضور آیت‌الله احمد بهشتی،آیت الله حایری شیرازی ، نمایندگان مردم فارس در خبرگان رهبری، روحانیون، مسئولان و مردم شیراز برگزار شد.

 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن