تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821195092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل هنرهای نمایشی: اقتصاد هنر نباید وامدار درآمد های نفتی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل هنرهای نمایشی: اقتصاد هنر نباید وامدار درآمد های نفتی باشد کرمانشاه-ایرنا- مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اقتصاد تئاتر همانند بسیاری از هنرهای کشور نباید وامدار درآمدهای نفتی باشد.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به کرمانشاه،ˈ حسین طاهری ˈ در مراسم اختتامیه جشن ملی ˈ اریبهشت تئاتر ایرانˈ که شامگاه شنبه 27 اردیبهشت ماه، در باغ بوستان کرمانشاه برگزار شد با تقدیر از هنرمندان و برگزار کنندگان جشن اردیبهشت تئاتر ایران ادامه داد: اهالی تئاتر درد آشنای مشکلات اقتصادی در حوزه فرهنگ هستند و ˈاریبهشت تئاترˈ در سال جاری در حقیقت گام نخست آغاز بهار طبیعت و بهار تئاتر ایران برای تحقق عدالت فرهنگی دولت یازدهم است.
وی با اشاره به برگزاری مراسم اردیبهشت تئاتر توضیح داد: برنامه ریزی کلان در حوزه تئاتر تنها منحصر به تهران نیست و تئاتر ایران بر استوانه های تئاتر استان ها استوار قد برفراشته است.
طاهری در ادامه به بیان سرفصل های مهم اداره کل هنرهای نمایشی در سال پیش رو اشاره کرد و محقق شدن آنها را در راستای تعامل مدیران فرهنگی و هنرمندان کشور دانست.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد برگزاری جشن اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران برای نخستین بار در خارج از پایتخت را گامی مهم در راستای تحقق عدالت فرهنگی دانست.
وی افزود: توجه ویژه به ظرفیت های تئاتری کشور در حوزه نمایش، پیشکسوتان و جوانان، متون و ادبیات مناطق، زیر ساخت ها و تالارها به منظور استفاده بهینه برای ارتقای هنر نمایش، از اهداف خارج کردن تمرکز از حوزه پایتخت به استان های کشور است.
وی ادامه داد: همچنین پرهیز از جشنواره زدگی و توجه به این اصل مهم که کار جریانسازی تئاتر درست بعد از پایان جشنواره ها و با اجرای عمومی آغاز می شود از دیگر نکاتی است که باید سرلوحه فعالیت های مدیران قرار گیرد.
طاهری فراهم کردن موقعیت میزبانی برای گروه های مختلف نمایشی در استان های دیگر بر اساس مشترکات فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی، قومی و آیینی را از دیگر نکات فراگیر کردن هنر نمایش در کشور دانست.
وی گفت: استان هایی مانند آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی با برگزاری جشنواره های منطقه ای و بین المللی، با کشورهای همسایه می توانند زمینه فراگیر کردن تئاتر ایران در منطقه و جهان را هموارتر کنند.
این مقام مسوول در وزارت ارشاد در ادامه برشمردن کار ویژگی های مسیر تعالی تئاتر، به اقتصاد این هنر اشاره کرد و افزود: تا زمانی که اقتصاد هنر نمایش،مانند دیگر هنرها به اقتصاد نفت متکی باشد نمی توان انتظار رشد این هنر را داشت از این رو باید با توجه به روش های روز به دنبال ساز و کارهای اجرایی برای توسعه اقتصاد تئاتر بود.
مدیر کل اداره هنرهای نمایشی یادآور شد: جمع آوری و ساماندهی کلیه اطلاعات مربوط به خانواده بزرگ تئاتر، از همه نقاط کشور به عنوان گنجینه عظیم فکری و فرهنگی، از دیگر اقداماتی است که در فصل جدید فعالیت های اداره کل هنرهای نمایشی در دولت یازدهم مد نظر مسوولان قرار دارد.
ایین اردیبهشت تئاتر ایران پنجم اردیبهشت اغاز شده و شنبه شب در طاق بستان به کار خود پایان داده است.
شبک**1983**9266 ** 1917
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن