تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818104271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت صحیح منابع آب برای فارس حیاتی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون وزیرجهاد کشاورزی: مدیریت صحیح منابع آب برای فارس حیاتی است خبرگزاری پانا: سجادی گفت: فارس یکی از مناطق تاثیر گذار در کشور است از این رو مدیریت صحیح منابع آب برای این استان بسیار حیاتی است.
۱۳۹۳ شنبه ۲۷ ارديبهشت ساعت 18:16



به گزارش خبرگزاری پانا؛ سید رحیم سجادی درجلسه بررسی وضعیت کشاورزی استان فارس در شیراز بیان کرد: فارس به سبب وجود کشاورزی و منابع طبیعی گسترده، یکی از مناطق تاثیر گذار در کشور است از این رو مدیریت صحیح منابع آب برای این استان بسیار حیاتی است.
معاون آب و خاک و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بر این اساس امسال اعتبارات قابل توجهی برای رفع مشکلات صنایع کشاورزی فارس تخصیص یافته است.
وی افزود: با افزایش بهره وری از منابع آب، خاک، عوامل تولید، انرژی و نهاده ها و با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی، گام های موثری برای تحقق بخشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی برای تامین امنیت غذایی کشور برداشته شده است.
سجادی با اشاره به فعالیت های زیربنایی آب و خاک کشاورزی شامل آبیاری تحت فشار، تامین آب کشاورزی، تجهیز و نوسازی اراضی، احداث شبکه های آبیاری و زهکشی، احیاو مرمت قنات ها بیان داشت: مجموع فعالیت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس همواره بر اجرای صحیح و اصولی طرح های آب و خاک کشاورزی به عنوان زیربنای اساسی سایر فعالیت های بخش کشاورزی و برای افزایش تولید و دستیابی به توسعه پایدارو امنیت غذایی کشور است.
نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسار گاد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به سهم اعتبارات استان فارس گفت: این استان 12 درصد غذای کشور را تامین می کند اما این در حالی است که تخصیص اعتبار بخش کشاورزی برای فارس حدود چهار درصد لحاظ می شود.
محمد مهدی برومندی افزود: با توجه به رقم بالای بازده منفی آب در سال های اخیر، نیاز است بخش آب به کشاورزی کمک کند.
نماینده مردم شهرستان کازرون هم گفت: سهم اعتبارات استان فارس در کشور باید نسبت به سهم تولیدات محصولات راهبردی حدود 18درصد باشد.
شاهین محمد صادقی با اشاره به مهجور ماندن بخش کشاورزی استان فارس به ویژه در آبیاری نوین کشاورزی بیان داشت:سهم این استان در تخصیص اعتبارات در مقایسه با سایر استان ها اندک است و به همین سبب باید در افزایش اعتبارات تخصیصی به فارس توجه ویژه اعمال شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس هم دراین نشست گفت: با توجه به وقوع خشکسالی های پی درپی در فارس و افت شدید منابع آب زیرزمینی، در سایه مدیریت بهینه آب با اجرای طرح های آبخیزداری، آبخوان داری و آبیاری های نوین می توان اثر کم آبی را بر منابع طبیعی و کشاورزی این استان بهبود بخشید.
محمد مهدی قاسمی با اشاره به این که طرح های آبخیزداری و آبخوان داری درذخیره سازی آب های سطحی اثرگذار است، اظهار کرد: آب به عنوان کمیاب ترین نهاده کشاورزی باید از برنامه ریزی های اساسی و بهره وری بالا برخوردار باشد
قاسمی ادامه داد: مطالعه و شناخت وضع موجود و بررسی و تجزیه و تحلیل نارسایی ها، نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای مربوط به آب و خاک و صنایع تکمیلی بخش کشاورزی یک امر ضروری است.
وی افزود:اقدامات و تدابیر لازم برای حفظ ، تقویت وتوسعه کمک ها، تسهیلات وسرمایه گذاری های دولت در زمینه فعالیت های آب و خاک و صنایع بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن