تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819550138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهميت و ضرورت ارائه اطلاعات شفاف و واحد درباره درياچه اروميه به مردم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۵ب.ظ)
اهميت و ضرورت ارائه اطلاعات شفاف و واحد درباره درياچه اروميه به مردم مشاور امور بانوان و خانواده رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور گفت: مسوولان بايد اطلاعات شفاف و واحدي در مورد درياچه ي اروميه و کارهاي انجام شده براي نجات آن در اختيار مردم به ويژه کشاورزان قرار دهند.
به گزارش خبرگزاري موج؛ شهربانو اماني گفت: ارائه ي اطلاعات کامل و شفاف به مردم و جوامع محلي، مي تواند در جلب مشارکت آنان براي احياي درياچه اروميه و نيز کاهش مصرف آب در حوضه ي آبريز درياچه بسيار موثر باشد.
وي اظهار کرد: بقاي زندگي جامعه هم اکنون به بقا و حفاظت از محيط زيست وابسته بوده و بايد اين موضوع براي مردم حوضه درياچه اروميه به خوبي تبيين شود.
اماني گفت: بيشترين آسيب ناشي از خشکي درياچه اروميه به 35 درصد از جمعيت آذربايجان غربي که بهره بردار حوزه کشاورزي هستند وارد مي آيد و اين امر اهميت آموزش و آگاهي رساني به جوامع محلي و استفاده از ظرفيت ها را در اين زمينه دو چندان مي کند.
وي ادامه داد: آذربايجان غربي داراي ظرفيت هاي توسعه اي فراوان در بخشهاي ديگر اقتصادي از جمله صنعت و معدن و تجارت است که در صورت شکوفايي اين بخش ها مي توان معيشتي خوب و جايگزين براي کشاورزان و بهره برداران اين حوزه ايجاد کرد.
وي ادامه داد: هم اکنون استفاده از آبهاي زير زميني در دنيا سه برابر رشد يافته که اين رقم در ايران به بيش از 20 برابر رسيده است.
درياچه ي اروميه دومين درياچه ي شور جهان هم اکنون بعد از گذشت حدود دو دهه از آغاز بحران کم آبي در آن، در وضعيت نامطلوبي قرار دارد.
بر اساس اعلام مسوولان هم اکنون چيزي کمتر از 10 درصد از اين درياچه باقي مانده که موجب نگراني مردم در استان هاي ساحلي حوضه درياچه اروميه شده است.
ميزان تراز آب درياچه اروميه هم اکنون به 68، 1270 متر از سطح آبهاي آزاد رسيده و با تشديد روند بحران در آن، يکي از مهمترين کانونهاي کويرزايي و طوفان هاي نمکي در کشور و منطقه مطرح خواهدشد.
بر اساس اعلام کارشناسان محيط زيست در صورت عدم خروج درياچه اروميه از وضعيت بحراني بيش از چهار ميليون نفر از مردم روستاهاي اطراف درياچه و 14 ميليون نفر از مردم منطقه و حتي پايتخت از مضرات طوفان هاي نمکي آسيب مي بينند.
شيوع انواع بيماريهاي پوستي و تنفسي نيز از بيماريهايي است که در صورت عدم احياي درياچه اروميه گريبان گير مردم ساکن اطراف آن و شايد ساير استانها نيز بشود.
روند خشک شدن درياچه ي اروميه از 17 سال پيش آغاز شده است و در حال حاضر به بدترين وضعيت ممکن يعني از بين رفتن 90 درصد وسعت آبي درياچه و نمک زار شدن اين وسعت رسيده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن