تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805629656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روی صحنه رفتن هملت با افلیایی که از بندرعباس می‌آید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > تئاتر
روی صحنه رفتن هملت با افلیایی که از بندرعباس می‌آید
نشست نمایش «هملت» به کارگردانی آرش دادگر با حضور کارگردان و بازیگران اثر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد که طی آن علاوه بر توضیحات عوامل این نمایش در خصوص تولید و اجرای «هملت»، حضور بازیگر نقش «افلیا» که مقیم بندرعباس است و صحبت درباره چگونگی حضور او در این نمایش قابل توجه بود.



به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه ای نمایش «هملت» به کارگردانی آرش دادگر صبح روز شنبه 27 اردیبهشت ماه با حضور کارگردان و بازیگران این اثر نمایشی در سالن امیرخانی خانه هنرمندان برگزار شد. در این نشست علاوه بر آرش دادگر، امین طباطبایی، حسام منظور، شبنم فرشادجو، ساناز نجفی و عمار عاشوری حضور داشتند. در ابتدای نشست آرش دادگر با ابراز خرسندی از اینکه بعد از 4 سال تلاش توانسته این اثر نمایشی را به صحنه ببرد، عنوان کرد: بازیگران بعد از 5 ماه تلاش مستمر این اجرا را برای حضور در جشنواره تئاتر فجر آماده کردند. نمایش «هملت»، نمایش روابط جهان های پیدا و ناپیدا است. در اجرای این اثر نمایشی تلاش کردیم بازخوانی جذابی از موارد نامرئی این نمایشنامه داشته باشیم. وی ادامه داد: در طول 5 ماه تمرین تلاش ما این بوده که تنها روی روابط در این اثر نمایشی کار کنیم. به این ترتیب که تخیل بازیگران را قوی کرده و از آنها خواستیم تا با هیچ، همه چیز بسازند. در این اثر نمایشی بازیگران چیزی برای پنهان کردن ندارند و مدام در رفت و آمد هستند. حتی من اعتقادی به تعویض صحنه هم ندارم چون با تعویض صحنه ما زمان زیادی را از دست خواهیم داد و ذهن تماشاگر را پرت خواهیم کرد، بنابراین تمام اتفاقات و تغییر صحنه در خود نمایش رخ می دهد. دادگر درباره نحوه قرارداد اجرای این نمایش توضیح داد: قرارداد ما قرارداد گیشه است و تمام همزینه ها را خودمان متقبل شده ایم. گروه «کوآنتوم» گروه پر جمعیتی است بنابراین امیدوارم فروشمان به اندازه ای باشد که بتوانیم هزینه های گروه را پرداخت کنیم.

دادگر درباره تغییراتی که در نمایشنامه «هملت» داده، متذکر شد: در نمایش ما نقش هوراشیو را حذف کردیم و کار این شخصیت را در نمایش به کاراکترهای دیگری واگذار کنیم. همچنین نقش گورکن بسیار پررنگ شده به شکلی که در تمام نمایش حضور دارد. ما شخصیت روح پدر هملت را در متن ابتدایی داشتیم اما در نهایت تصمیم گرفتیم برای اجرای عمومی آن را حذف کنیم. این کارگردان تئاتر درباره حضور ساناز نجفی بازیگر نقش اوفلیا در این اثر نمایشی بیان کرد: افلیای این نمایش افلیای مظلوم و لاغر و تکیده ای نیست که معمولا در اجراهای «هملت» شاهدش هستیم. او شخصیت ویژه ای در نمایش دارد و من بازیگر این نقش را در سفری که به بندرعباس داشتم، پیدا کردم. ساناز نجفی عضو گروه مهران محمودزاده در شهرستان رودان اطراف بندرعباس است و محمودزاده قبول کرد که هزینه های وی را برای 5 ماه در تهران تقبل کند تا وی بتواند در این اثر نمایشی حضور داشته باشد. کارگردان «مکبث» ادامه داد: ابتدای ورود نجفی همه بچه های گروه نسبت به او گارد داشتند چون فکر می کردند او نمی تواند خودش را به آنها برساند اما الان بعد از گذشت چند ماه هیچکدام حاضر به نبود وی نیستند و همگی دارند تلاششان را می کنند تا وی بتواند تا پایان نمایش در کنار ما باشد. در ادامه امین طباطبایی بازیگر نقش هملت در این اثر نمایشی گفت: بازی در نقش هملت برای هر بازیگری وسوسه برانگیز است و فکر می کنم رویای همه بازیگران مرد باشد که روزی در نقش هملت ایفای نقش کنند. هملت نمایش ما هم وامدار دوران شکسپیر است و هم امروز. من مجبور شدم 33 کیلو از وزنم را برای حضور در این نمایش کم کنم اما این همه تلاش ارزشش را داشت. ما تلاش کردیم در این نمایش 35 تم مختلف از شخصیت هملت را در 35 صحنه ببینیم.

در بخش دیگری از این نشست رسانه ای حسام منظور بازیگر نقش کلادیوس درباره همکاری اش در گروه تئاتر «کوانتوم» گفت: همیشه دوست داشتم در نمایشی ایفای نقش کنم که برای به دست آوردن منظور نهایی نیاز به تلاش زیادی داشته باشد. بازی در این نمایش به من این فرصت را داد که جنگی تازه را آغاز کنم چون همیشه بازیگری برایم وسیله رشد است نه ابراز وجود. بازی در گروه تئاتر «کوآنتوم» من را به دریافت تازه ای از بازیگری می رساند که بسیار از این اتفاق خرسندم. وی متذکر شد: تمرین ها در گروه تئاتر «کوانتوم» به لحاظ ضرباهنگی که بین ما برای رسیدن به هماهنگی وجود دارد، شبیه تمرین های فوتبال است. این نوع تمرین در در گروه تئاتر ما تبدیل به یک روح جمعی شده است. نهایتا معتقدم که بازی در نمایشهای شکسپیر آزمونی سخت و نفسگیر است که امیدوارم از عهده آن برآمده باشم. شبم فرشادجو بازیگر نقش گرترود نیز درباره حضورش در این نمایش عنوان کرد: من دیرتر از بقیه بچه ها به گروه پیوستم و تلاش کردم خودم را به انرژی دیگر بازیگران برسانم. آرش دادگر کارگردانی بسیار خلاق و پرانرژی است البته من شانس آوردم که تمرینات من نسبت به بقیه کم بود چون صبر و حوصله من به اندازه بقیه بچه ها نیست. وی ادامه داد: این کار بدون هیچ برچسب دیگری متکی بر خود کار است بنابراین اثری قابل احترام و ارزشمند محسوب می شود که معتقدم باید از طرف رسانه ها روی همین مسأله مانور داده شود.

دادگر درباره حضور فرشادجو در گروه «کوانتوم» گفت: من از ورود بازیگران جدید به گروه نمایشم بسیار وحشت دارم و می ترسم، شبنم فرشادجو را هم با ترس و لرز پذیرفتم البته هنوز هم از او می ترسم. آن موقع شنیده بودم که او اصلا اهل تمرین بدنی نیست اما برایم بسیار جالب بود که او از روز اول در تمرین های ما شرکت می کرد و بسیار برای کار انرژی می گذاشت. در پایان این نشست نیز ساناز نجفی بازیگر نقش اوفلیا عنوان کرد: من 7 ماه قبل از شهرستان رودان استان هرمزگان به این گروه پیوستم و بسیار خوشحالم که این فرصت طلایی به من داده شد. ایفای این نقش برایم بسیار جذاب و سخت بود و چالش های بزرگی را برایم ایجاد کرد. در نهایت همه تلاشم را کردم تا از از پس ایفای این نقش بربیایم. این نمایش برداشتی آزاد از نمایشنامه شکسپیر و کاری از گروه تئاتر کوآنتوم است که از 30اردیبهشت ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به نمایش در می‌آید. در این نمایش شبنم فرشاد جو، خسرو شهراز، مهران امام بخش، وحید راد، امین طباطبایی، عمار عاشوری، محمد رضا علی اکبری، بهروز کاظمی، حسام منظور، ساناز نجفی، اسماعیل صالحی و مهراب رستمی ایفای نقش می کنند.


۱۳۹۳/۲/۲۷ - ۱۴:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن