تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814706163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره سراسری حدیث قرارگاه پدافند هوایی در بابلسر پایان یافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران
جشنواره سراسری حدیث قرارگاه پدافند هوایی در بابلسر پایان یافت
بابلسر - خبرگزاری مهر: پنجمین جشنواره سراسری حدیث قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با شناسایی نفرات برتر در بابلسر به کار خود پایان داد.



به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم اختتامیه این مسابقات که پنجشنبه شب با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده این قرارگاه و حجت الاسلام محمد علی انصاری رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) و جمعی از شرکت کنندگان و علاقمندان به کلام گوهر بار ائمه معصومین همراه بود ضمن معرفی نفرات برتر جشنواره از آنان تقدیر شد. رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در این مراسم  هدف از برگزاری این جشنواره ها را گسترش، برجسته‌سازی و اهمیت موضوع عترت در کنار قرآن کریم دانست و افزود: تلاش ما در این جشنواره وارد کردن احادیث کاربردی به زندگی روزمره است. حجت الاسلام محمد علی انصاری برگزاری این جشنواره‌ها، را در نشر و گسترش فرهنگ و معارف نـاب اسلامی که از لسان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ما رسیده مهم و موثر ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم از این طریق سهم خود را در ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی که دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست ایفا کنیم، بخصوص که آشنایی نسل جوان با این معارف برای ما بسیار اهمیت دارد. وی با تاکید بر  گسترش وترویج فرهنگ حدیث‌خوانی  در بین اقشار مختلف مردم افزود: آشنایی خانواده ها  با سيره اهل بيت عصمت وطهارت(عليهم السلام)و کلام و سخنان معصومین (ع) به عنوان یک الگوی عملی و تأثیرگذار در زندگی روزمره باید نهادینه شود. این مسئول تصریح کرد:  امروز احادیثی که با تلاش علمای اسلام در دسترس ما قرار گرفته، منبعی بسیار غنی و مورد اعتماد است و باید با برنامه ریزی دقیق و استفاده مطلوب از ابزارهای جدید بتوانیم در حفظ و حراست این منابع عظیم سرمایه گذاری و از کلام ائمه معصومین(ع) بهترین بهره برداری را در جهت ترویج فعالیت قرآنی کنیم.
 
معاون فرهنگی و روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) نیز در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب (س) گفت: امسال برای اولین بار دانشجویان دانشگاه تازه تاسیس پدافند هوای خاتم الانبیا(ص) در این مسابقات حضور یافتندکه شور و نشاط خاصی را به این مسابقات بخشیدند. جحت الاسلام محمد عدیده  افزود: یکی از وظایف شرکت کنندگان جشنواره را، عمل کردن به گفتار ائمه اطهار علیهم السلام دانست و افزود: وظیفه شما انتقال این پیام ها و مفاهیم انسان ساز به دیگران  جهت گسترش و ترویج فرهنگ استفاده از احادیث در زندگی است. وی انتخاب شیوه و روش مناسب در اشاعه احادیث ائمه اطهار علیهم السلام را با اهمیت دانست و اظهار داشت: بی تردید سخن زیبا را باید زیبا هم بیان کرد تا جان های تشنگان را شفا بخش گردد. به گفته وی، هر کدام از سخنان اهل بیت علیهم السلام به سان کلیدهایی طلایی است که می توانند گشاینده بسیاری از درهای بسته و برون آورنده انسان از بن بست های زندگی باشند.
 
حجت الاسلام عدیده در خصوص اهمیت حفظ و نگهداری احادیث اهل بیت علیهم السلام به سخن پیامبر اشاره کرد و گفت: رسول اکرم(صلی الله علیه و سلم) می فرماید:هر کس از افراد امت من،چهل حدیث از آنچه در کار دین نیازمند به آن است،حفظ و نگهداری کند،خداوند در روز قیامت او را فقیه،بر می انگیزد. معاون فرهنگی و روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به اهمیت مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به مقوله فرهنگ گفت: برگزاری این قبیل جشنواره ها و مسابقات مقدمه ای برای آشنایی با کلام اهل بیت علیهم السلام است که نمونه انسان کامل هستند و احادیث آن بزرگواران، می بایست اصل و اساس تشکیل جامعه ای باشد که سبک صحیح زندگی اسلامی در آن رعایت شده است. حجت الاسلام عدیده افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور یکهزار و 53 نفر از کارکنان پایور و وظیفه ، خواهران شاغل، همسران و فرزندان دختر و پسر و دانشجویان و طلاب قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد که تعداد 356 نفر از شرکت کنندگان به مرحله منطقه ای راه یافتند. وی یاد آور شد:  در رقابت منطقه ای که  بهمن ماه پارسال برگزار شد، یکصد نفر از شرکت کنندگان به مرحله نهایی راه پیدا کردند و 26 نفر برتر این مرحله به جشنواره سراسری حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران که در14 و 15  مرداد ماه امسال به  میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در تهران برگزار می شود اعزام خواهند شد. حجت الاسلام عدیده ادامه داد: از منتخبین مرحله نهایی همسران و فرزندان پسر و دختر و دانشجویان و طلاب از هر مقطع دو نفر اول و در بخش خواهران شاغل 5 نفر و در قسمت دانشجویان و کارکنان پایور چهارنفر و در بخش کارکنان وظیفه هم سه نفر به جشنواره سراسری حدیث آجا معرفی خواهند شد .
 
گفتنی است، در بخش کارکنان پایور استوار دوم مسلم ترکاشوند مقام اول و ستوانیکم حسن زنگنه و استواریکم فخرالدین مومنه مقام های دوم و سوم را کسب کردندو در مقطع دانشجویان دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی آقایان محمد جواد لطفی ، رضا متقیان فر و وحید عرب نجف آبادی مقام های اول تا سوم را به دست آوردند. در قسمت فرزندان پسر و در مقطع دانشجویان و طلاب آقایان امین شریفی ، مرتضی میشکار مطلق و فرشاد زمانیان حائز مقام های برتر شدند و در بخش فرزندان دختر در همین مقطع خانم ها فرشته رفیعی، زهرا سادات ژیان اخوان و بهجت آسیون عنوان های برتر را کسب کردند. در بخش همسران کارکنان خانم ها شهین خروشی ، فاطمه شاد و زهرا ابراهیمی مقام های اول تا سوم را بدست آوردندو در قسمت خواهران شاغل خانم ها کبری رمضانی ، رقیه رضایی و عصمت گلپایگانی اول تا سوم شدند، همچنین آقایان غلامحسین اسماعیلی ، محمد رانیجی و رضا پارسا در بخش کارکنان وظیفه به مقام های برتر دست یافتند. گفتنی است این مسابقات به مدت دو روز و به میزبانی مجتمع فرهنگی اموزشی شهید ستاری شهرستان بابلسر برگزار شد.


۱۳۹۳/۲/۲۶ - ۱۰:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن