تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819429114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قحطي در سودان جنوبي فاجعه مي آفريند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۷:۳۰ب.ظ)
سازمان ملل: قحطي در سودان جنوبي فاجعه مي آفريند يک نهاد بين المللي اعلام کرده است که به يک کمک فوري و بزرگ جهاني در سودان جنوبي نياز داريم تا جلوي رسيدن قحطي به مرحله فاجعه‌بار را بگيريم.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، سازمان آکسفام، از بزرگ‌ترين گروه‌هاي بين‌المللي امدادرساني، در تازه‌ترين ارزيابي خود در مورد کشور جنگ‌زده سودان جنوبي، هشدار داده است که قحطي فاجعه‌باري در انتظار آن است.
بر اساس اين گزارش، اين سازمان در بيانيه اي اعلام کرده است: به يک کمک فوري و بزرگ جهاني نياز داريم تا جلوي رسيدن قحطي به مرحله فاجعه‌بار را بگيريم. نمي‌توانيم هزينه صبر کردن را بپردازيم و نبايد در اين اقدام ناموفق بمانيم.
در 19 ارديبهشت ماه سالوا کيير، رئيس‌جمهوري سودان جنوبي و ريک مچار، رهبر شورشيان آن کشور، از دو قبيله رقيب، براي نخستين بار از زمان جنگ داخلي رو در رو شده توافقي آتش‌بسي امضا کردند. توافقي که قرار است به بحران پنج ماهه آن کشور خاتمه دهد.
ساعتي اما از امضاي اين توافق در اتيوپي نگذشته بود، که سودان جنوبي بار ديگر صحنه درگيري و خونريزي شد.
قحطي در حالي به سراغ اين کشور مي‌آيد که دست‌کم 1/2 ميليون نفر از ساکنان آن در حال حاضر در پي جنگ داخلي، آواره هستند.
بان کي‌مون، دبيرکل ملل متحد به تازگي گفته است اگر تنش‌ها ادامه پيدا کند، تا پايان سال ميلادي جاري، نيمي از جمعيت 11ميليون نفري آن کشور، آواره يا پناهنده شده يا جان باخته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن