تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820654413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضرت زینب(س) در خانواده ای منسجم و پر از معنویت و ایثار تربیت یافته بودند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس بسیج جامعه زنان کشور: حضرت زینب(س) در خانواده ای منسجم و پر از معنویت و ایثار تربیت یافته بودند تهران- ایرنا - رییس بسیج جامعه زنان کشور گفت، حضرت زینب(س) در خانواده ای منسجم، با اعتقاد، و سرشار از معنویت و ایثار تربیت یافته بودند.


«مینو اصلانی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه به حضرت زینب(س) به عنوان شخصیتی تاثیرگذار بر روند تاریخ بشریت، زیاد پرداخته نشده، افزود: شخصیت والای ایشان از ابعاد مختلفی قابل بررسی و تبیین است.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درمورد جایگاه و شخصیت حضرت زینب(س) ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه ای حرکت این بانوی بزرگوار را «عدل عاشورا» نامیدند، یعنی حرکتی که به خاطر نگاه عمیق و دوراندیشانه، باعث جاودانگی و ماندگاری این واقعه تاریخ ساز شد.
اصلانی افزود: شخصیت والای حضرت زینب(س) در خانواده ای متعالی، مترقی و بالنده شکل گرفت؛ خانواده ای معتقد، که اساس آن وحی الهی و آرامش همراه مسیر زندگی در آن است.
وی از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به عنوان برادرانی یاد کرد که پشتوانه های زندگی یکدیگر بودند و گفت: حضرت زینب(س) تربیت یافته در خانواده ای منسجم، با اعتقاد و پر از معنویت و ایثار است.
رییس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه حضرت زینب(س) به خاطر رشد و پرورش در چنین خانواده ای است که فرزندان خود را برای مشارکت در واقعه عاشورا همراه برادر می کند، افزود: این امر نشان از این دارد که این مادر دور اندیش، برای تربیت فرزندان، آنها را در یک حرکت بزرگ اجتماعی شرکت می دهد.
اصلانی این حرکت حضرت زینب(س) را نشانه توجه و اهمیت وی به فرزندان می داند.
به گفته وی، یکی از موضوعات قابل توجه در سیره تربیتی حضرت زینب(س) در کنار نقش های خانوادگی، نقش حمایتی یک خواهر از برادران است که ایشان در این مسیر نیز موفق عمل می کنند.
اصلانی با بیان اینکه امروز دچار مشکلات فراوانی در حوزه خانواده هستیم، ادامه داد: علاوه بر اینکه تعداد فرزندان در خانواده ها کاهش یافته، دختران نیز نقش خواهری را تا حدودی نادیده گرفته اند و نسبت به آن بی توجه هستند.
وی با اشاره به ایفای نقش حضرت زینب(س) در خانواده و حفظ انسجام آن پس از شهادت حضرت فاطمه(س)، به دختران توصیه کرد، به عنوان یک زن که سرشار از احساس و عواطف است، نقش مکمل مادری را برای انسجام خانواده ایفا کند.
اجتمام ** 1880 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




25/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن