تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815410071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پدر علم مدیریت: مدیر دولتی نباید کاسب باشد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پدر علم مدیریت: مدیر دولتی نباید کاسب باشد
پدر علم مدیریت گفت: مدیریت امروز بر مبنای قانون است و قدرت قانون است که به ما اختیارات می‌دهد، اما این قدرت بی‌پایه است و نباید دچار توهم قدرت شویم.
کد خبر: ۳۹۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰ - 12 May 2014


پدر علم مدیریت گفت: مدیریت امروز بر مبنای قانون است و قدرت قانون است که به ما اختیارات می‌دهد، اما این قدرت بی‌پایه است و نباید دچار توهم قدرت شویم.


به گزارش ایسنا پروفسور سیدمهدی الوانی امروز، دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت در همایش مدیریت جهادی مدیریت مبتنی بر اخلاقیات، با بیان این‌که جهاد به معنای زیرپا گذاشن جان و مال خود برای مردم و معبود است، اظهار کرد: قدرت قانون نفوذ بر جسم‌ها و نه بر قلب‌ها است. متاسفانه میان اراده و عمل، جدایی قائل می‌شویم و فراموش می‌کنیم که اگر خواست ما با مجری یکسان نباشد، کار به درستی انجام نمی‌شود.


این مدرس دانشگاه ادامه داد: برای همین است که برخی مدیران ایده‌های خوب و برنامه‌ریزی مطلوب دارند اما در عمل کار خاصی انجام نمی‌شود.


با سلسله مراتب نمی‌توان از اوضاع جامعه آگاه شد


الوانی با اشاره به نظام سلسله مراتب در اداره‌ها، تصریح کرد: با سلسله مراتب نمی‌توان از اوضاع و احوال جامعه آگاه شد زیرا هیچ زیردستی مشکل خود را به بالادست نمی‌گوید و در نتیجه گزارشات نامحسوس و غیرواقعی خواهد بود.


وی به راهکار مقابله با مدیریت مبتنی بر قانون اشاره کرد و گفت: با مدیریت مشارکت‌جو می‌توان بسیاری از مشکلات ناشی از سلسله مراتب را رفع کرد و با مشورت با زیردستان می‌توان از تخصص و آگاهی آن‌ها در مدیریت استفاده کرد.


پدر علم مدیریت دولتی گفت: تخصصی شدن سازمان‌ها، کار را برای نظارت همه جانبه مدیری که در راس سلسله مراتب قرار گرفته سخت می‌کند زیرا او تخصص همه را ندارد و بنابراین باید با زیردستان خود مشارکت و مشورت داشته باشد.


الوانی افزود: زبان تنوع را یاد نگرفته‌ایم. باید چندگانگی و مخالفان را درون یک سازمان به رسمیت بشناسیم و با آن‌ها مشورت کنیم زیرا موجب می‌شود مخالفان و منتقدان نقاط ضعف ما را تذکر دهند.


وی ادامه داد: در سازمانی که همه یک حرف را می‌زنند، پیشرفت اتفاق نمی‌افتد و مشارکت به معنای این نیست که از افرادی مانند خودمان مشورت بگیریم زیرا اگر تمام منتقدان را حذف کنیم تنها می‌شویم؛ بنابراین در یک جامعه کثرت‌گرا نباید خودی و غیرخودی ایجاد شود.


حلقه‌های مشارکت راه حل مشکلات مدیریتی است


این استاد دانشگاه با بیان اینکه دنیای امروز دنیای تعامل است، گفت: ذهن‌ها باید متحول شود؛ اینکه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساختارها را تجمیع و وزارتخانه‌ها را با یکدیگر ادغام می‌کنند، کار درستی نیست بلکه باید ذهن‌ها را تغییر داد.


الوانی با اشاره به لزوم مشارکت در سازمان‌ها تصریح کرد: باید با مشارکت، سلسله مراتب را فراموش کنیم.


وی با تاکید بر رسیدن به یک آرمان مشترک میان مدیران و زیردستان، اضافه کرد: نباید به اختلاف افراد فکر کنیم، بلکه باید به اشتراک آن‌ها فکر کنیم. باید چگونگی انجام مدیریت جهادی که موجب اعتلای این مرز و بوم است را با تمام اقشار جامعه در میان بگذاریم.


چهره ماندگار علم مدیریت با اشاره به همدلی در سازمان‌ها، گفت: هنگامی که در دل‌ها یک چشم انداز و آرمان مشترک حاکم باشد، می‌توان شاهد همدلی، شور و مشارکت در آن‌ها بود.


الوانی با انتقاد از الگوگیری از بخش خصوصی، افزود: مدیر دولتی نباید مثل کاسب باشد، بلکه او خدمت گزار مردم است و برای مردم کار می‌کند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن