تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836931014
پیام آیت الله جوادی آملی به همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین
واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
پیام آیت الله جوادی آملی به همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین
پیام حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بنیاد بینالمللی علوم وحیانی اسراء، پیام حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین منتشر شد. همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد. در این همایش پیام تصویری حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با عنوان نقش دین در اقتصاد مقاومتی با رویکرد قرآنی برای حاضران پخش شد. متن پیام معظم له بدین شرح است: اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی جمیع الأنبیاء و المرسلین و الأئمة الهداة المهدیین سیّما خاتم الأنبیاء و خاتم الأوصیاء(علیهما آلاف التحیّة و الثناء) بهم نتولّی و من أعدائهم نتبرّءُ الی الله! اقتصاد مقاومتی از منظر دین در چند عنصر خلاصه میشود: اولاً دین, مال را معرفی کرد, ثانیاً خطر فقر را بازگو کرد, ثالثاً راه تنظیم اقتصاد را عاقلانه و عادلانه ارائه داد. اما عنصر اول فرمود: مال, عامل قیام و قِوام یک ملت است؛ در سوره مبارکه «نساء» فرمود: ﴿لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیاماً﴾؛[1] ملت اگر بخواهد قائم و مقاوم باشد چارهای نیست که کیف و جیبش پر باشد؛ ملتی که دستش تهی است، از ستون محروم است, از قیام و مقاومت طرْفی نمیبندد، این مال است که عامل قیام یک ملت است: ﴿لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیاماً﴾. در همین زمینه فرمود: این ستون را نباید به دست لرزانِ افرادِ سفیه و بیعُرضه سپرد، آن مدیرِ سفیه و آن مدبّرِ لرزان، خود را نمیتواند تأمین کند، خودایستادگی را فرا نگرفته، چه رسد به اینکه بتواند ستون ملت و مملکتی را نگهداری کند. مال, عامل قیام یک ملت است؛ آن کسی که سفاهت اقتصادی دارد, درایت اقتصادی ندارد، صلاحیّت آن را ندارد که مال را به دست او بدهند, اگر هم هوش اقتصادی دارد و لکن طهارت قُدسی و قداست عقل در او یافت نمیشود، او سفیه است. سفاهت در فرهنگ قرآن تنها در فقدان نظر نیست، بلکه بسیاری از افرادند که از نظر علمی, خردمند و پخته و فرهیخته هستند ولی از نظر عقل عملی سفیهاند. قرآن کریم کسانی را که راهیِ راه ابراهیم خلیل(سلام الله علیه) نیستند سفیه میداند: ﴿وَ مَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهیمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ﴾؛ اگر این حدیث معروف در کنار آن آیه مشهور قرار بگیرد معلوم میشود که اینها دو قضیه مناسباند: یکی اینکه «العقل ما عُبد به الرحمن و اکتسب به الجنان»؛[2] عقل آن است که خدا عبادت شود و بهشت کسب شود. عکس نقیض آن این است کاری که با آن نمیتوان خدا را راضی کرد و ملت را خوشنود کرد و بهشت را کسب کرد، این سفاهت است و این عقل نیست: «ما لا یُعبد به الرحمن و لا یکتسب به الجنان فلیس بعقل»؛ اگر عقل نبود, سفاهت هست؛ این همان آیه معروف قرآن است که ﴿وَ مَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهیمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ﴾.[3] پس مال, ستون یک ملت است؛ مدیر و مدبّرِ سفیه که نتواند خود را اداره کند، عُرضه حفظ این ستون را نخواهد داشت، ملّت موظف است این مال را به دست افراد سفیه نسپارد؛ آن کسی که مدبریّت اجتهادی، یک؛ مدیریت جهادی، دو؛ فاقد این دو عنصر محوری است، سفیه هست و ملت موظف است که مال را به دست او ندهد. مطلب بعدی همان است که در سوره مبارکه «حشر» فرمود: مال که ستون است باید خیمهای را بر فراز خود افراشته نگه دارد که بتوان همه ملت را زیر پوشش این خیمه نگه داشت، فرمود: ﴿کَیْ لا یَکُونَ دُولَةً بَیْنَ الْأَغْنِیاءِ مِنْکُمْ﴾؛[4] دولت را دولت گفتند، چون تداول میشود؛ این تداول و این ثروت که دست به دست هم میگردد نباید در یک منحنی محدود دور بزند, باید در کلّ این مدار 360 درجه بگردد؛ مثل خونی است که باید جریان داشته باشد و اگر در یک منحنی خاص بگردد، بقیه از جریان این خون محروم باشند فلج هستند؛ ملتِ فقیر فلج است, ملتی که جیبش خالی است, کیفش خالی است, تهیدست است, بدهکار است, مدیون است فلج است و ملت فلج قدرت قیام ندارد، چه رسد به مقاومت. نظام تلخ کاپیتال غرب اینطور است که ﴿دُولَةً بَیْنَ الْأَغْنِیاءِ مِنْکُمْ﴾؛ نظام فروریخته سوسیال شرق از همین قبیل است که دولتسالاری است و ثروت دست دولتهاست، اما ملت از ثروت ملّی محروم هستند؛ در نظام سوسیال شرق, دولتی، ثروت را به دولت دیگر منتقل میکند میشود: ﴿دُولَةً بَیْنَ الْأَغْنِیاءِ مِنْکُمْ﴾. در نظام سرمایهداری کاپیتال غرب، ثروت و دولت را از دست یک سرمایهدار به دست سرمایهدار دیگر منتقل میکنند، این هم میشود: ﴿دُولَةً بَیْنَ الْأَغْنِیاءِ مِنْکُمْ﴾؛ اینکه گفتند 99 درصد در برابر یک درصد، ممکن است بخشی از اینها اغراق و مبالغه باشد; ولی این خطر هست که اکثری از آن دولت کلان طرْفی نبستند. پس برابر سوره «نساء» ثروتِ ملت, ستون آن ملت است و برابر سوره «حشر» ثروتِ ملت, خون ملت است, اگر این ستون، زیر سقف باشد، همه را پوشش میدهد و اگر خون در تمام جامعه جریان داشته باشد هر کسی به اندازه ظرفیت و استعداد خود بتواند از آن طرْفی ببندد، این جامعه سر پا و زنده است. مطلب بعدی خطر تلخ فقر است؛ مستحضرید که قرآن کریم از لوازم و ظرایف ادبی عرب بهرههای فراوانی برده است و همراهان خود را آگاه کرد. کسی که گداست و چیزی ندارد به او نمیگویند فقیر، بلکه به او میگویند فاقد; یعنی مال ندارد. فقیر بر وزن «فعیل» به معنی مفعول است، فقیر؛ یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است، کسی که گرفتار حادثه تلخ «فاقرة الظهر» شد - که در سوره «القیامة» آمده[5] - این میشود فقیر؛ همانطوری که قتیل به معنای مقتول است, فقیر هم به معنی مفعول است; یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است. ملتی که جیبش خالی است, دستش تهی است، زمینگیر است؛ البته اول مسکین است بعد فقیر. مسکین؛ یعنی گرفتار سکون, بیحرکتی؛ ملت تهیدست از حرکت و پویایی ایستاده است و محروم است، یک؛ در اثر شکسته بودن ستون فقرات، زمینگیر است و مبتلا به نشستن است، دو؛ از این جهت گفتند فقیر، بدتر از مسکین است. این تعبیرهای تند قرآن کریم که اگر ملتی دستش تهی بود، قدرت حرکت ندارد و ساکن است، اولاً؛ قدرت ایستادن ندارد و نشسته است، ثانیاً؛ برای همین جهت است. بنابراین اگر ملتی شغل نداشته باشد, بدهکار باشد, گرفتار بانکهای ربوی باشد، این ملت هرگز قائم نیست، چه رسد به مقاومت, چه رسد به ایستادگی در برابر حوادث تلخ. مطلب بعدی که قرآن کریم از این راه گوشزد میکند میفرماید: ملتی که سفرهاش خالی است و بدهکار است و فرزند بیکار دارد و خودش هم بازنشسته است، این ملت دهنش به چاپلوسی باز است، هرگز اهل نقد نیست, هرگز اهل اعتراض نیست. در دو جای قرآن کریم از ملت تهیدست به «اِملاق» یاد کرده است فرمود: ﴿وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِیَّاکُمْ﴾,[6] یا ﴿نَرْزُقُکُمْ وَ إِیَّاهُمْ﴾،[7] در یک جا مخاطب مقدم بر مغایب است و در یک جا مغایب مقدّم بر مخاطب است: ﴿نَرْزُقُهُمْ وَ إِیَّاکُمْ﴾, ﴿نَرْزُقُکُمْ وَ إِیَّاهُمْ﴾، در هر دو جا سخن از املاق است، املاق؛ یعنی تملّقگویی, چاپلوسی. شما مستحضرید کسانی که در این وزارتخانهها تلاش و کوشش میکنند، میدانند معاونان آنها با آنها یکطور حرف میزنند, افرادی که در آبدارخانه هستند یکطور حرف میزنند, آبدارچی یکطور تملّق میگوید, معاون یکطور سخن میگوید. کسی که دستش تهی است، زبانش به چاپلوسی بسته است، ممکن نیست ملتی تهیدست باشد، زبانش به اعتراض و نقد و پاسخگویی و مسئلهدانی و مسئلهخواهی و طلبخواهی، باز باشد. دهن ملت وقتی فقیر باشد به چاپلوسی باز است, کمر او شکسته است. خلاصه بحث اقتصاد مقاومتی آن است که مال، ستون مملکت است و اهل اختلاس و اهل رومیزی و اهل زیرمیزی و کسی که ضعف مدیریت دارد و کسی که توان آن را ندارد کشوری که یک درصد جمعیّت دنیا را دارد؛ یعنی هفتاد میلیون و بیش از هشت درصد امکانات روی زمین در دست اوست، نتواند خود را اداره کند، گرفتارِ ﴿لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیاماً﴾. در این مملکت همه چیز هست؛ جوانهای فعال و بیکار فراوان, مال به دست بانکهای ربوی - که ﴿یَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾[8] است - از یک سو و سرمایهدارانی که مشخص نیست از چه راهی در آوردند و در چه راهی صرف میکنند از سوی دیگر؛ اقتصاد مقاومتی با نصیحت حل نمیشود؛ با فهم است و فهم! بفهمیم مال در فرهنگ قرآن, ستون دین است و به دست مدیرانی سپرد که در اقتصاد مجتهد، در مدیریت مجاهد و با عزم ملی همراه است و این خون را در رگهای همه ملت جاری کرد تا ملت روی پای خود بایستد. این مسئله را هم میدانید ملت را با شغل و کارگری و با مزدوری اداره کردن مکروه است؛ هرگز دین نمیخواهد ملت مزدور باشد. شما به کتابهای فقهی مراجعه کنید میبینید این باب را مرحوم صاحب وسائل در کتاب اجاره منعقد کرد که مکروه است انسان مزدور باشد، هر کس باید برای خود کار کند، تقویت تعاونی همینطور است, دامداری و کشاورزی همینطور است؛ این کشوری که هزارها هکتار همسایه دیوار به دیوار دریاست، وقتی علوفه را وارد میکند، این ملت هرگز توان مقاومت ندارد. مدیریّتِ منزّه از سفاهت, مدبریّتِ مبرّای از سفاهت, مدیریت و مدبّریتِ مبرّای از اختلاس و سرقت و رشوه و رومیزی و زیرمیزی, ملتِ منزّه از بانک ربوی- که ﴿یَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾ - این ملت صد در صد مقاوم است, صد در صد قائم است. به امید آنکه این ملت این معارف را خوب درک کند, باور کند, در خود تمرین کند و به جامعه منتقل کند! به امید آن روز! از ذات اقدس الهی مسئلت میکنیم امام راحل و شهدا را با انبیا محشور بفرماید! نظام ما, رهبر ما, مراجع ما, ملت و مملکت و دولت ما را در سایه امام زمان حفظ بفرماید! خطر بیگانگان مخصوصاً استکبار و صهیونیسم را به خود آنها برگرداند! این ملت بزرگ و بزرگوار و غیور را که مقاوم و اهل مقاومت است, مقاومتر و اهل مقاومت بهتر بفرماید! «غفر الله لنا و لکم و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته» پاورقی: _____________________ [1] . سوره نساء، آیه5. [2] . الکافی(ط - الإسلامیة)، ج1، ص11. [3] . سوره بقره، آیه130. [4] . سوره حشر، آیه7. [5] . سوره القیامه، آیه25. [6] . سوره إسراء، آیه31. [7] . سوره أنعام، آیه151. [8]. سوره بقره، آیه276. انتهای پیام/ب
93/02/22 - 12:53
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]
صفحات پیشنهادی
دین هرگز نمیخواهد ملت مزدور باشد / پیام آیت الله جوادی آملی به همایش «اقتصاد مقاومتی از منظر دین»
دین هرگز نمیخواهد ملت مزدور باشد پیام آیت الله جوادی آملی به همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین فرهنگ > دین و اندیشه - آیت الله جوادی آملی در پیامی عنوان کرد ملت را با شغل و کارگری و با مزدوری اداره کردن مکروه است هرگز دین نمیخواهد ملت مزدور باشد به گزارش خبپیام آیت الله جوادی آملی به همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین اقتصاد مقاومتی با نصیحت حل نمیشود
پیام آیت الله جوادی آملی به همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دیناقتصاد مقاومتی با نصیحت حل نمیشود استاد حوزه علمیه قم گفت اقتصاد مقاومتی با نصیحت حل نمیشود با فهم است و فهم بفهمیم مال در فرهنگ قرآن ستون دین است و به دست مدیرانی باید سپرده شود که در اقتصاد مجتهد در مدیریت مجاهبا پیام آیتالله جوادی آملی همایش «گفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دین» آغاز به کار کرد
با پیام آیتالله جوادی آملیهمایش گفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دین آغاز به کار کردهمایش گفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دین با قرائت پیام آیتالله جوادی آملی آغاز شد به گزارش خبرگزاری فارس از قم همایش گفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دین صبح امروز با قرائت پیام آیتالله عبدالله جوآیت الله جوادی آملی:اقتصاد مقاومتی عادلانه ترین راه برای تنظیم اقتصاد است
آیت الله جوادی آملی اقتصاد مقاومتی عادلانه ترین راه برای تنظیم اقتصاد است قم - ایرنا - آیت الله عبدالله جوادی آملی گفت اقتصاد مقاومتی راه تنظیم اقتصاد را به صورت عاقلانه و عادلانه ارائه داده است به گزارش ایرنا این مرجع تقلید روز پنجشنبه در پیامی به همایش اقتصاد مقاومتی از مآیت الله جوادی آملی:اقتصاد مقاومتی راه عادلانه برای تنظیم اقتصاد است
آیت الله جوادی آملی اقتصاد مقاومتی راه عادلانه برای تنظیم اقتصاد است قم - ایرنا - آیت الله عبدالله جوادی آملی گفت اقتصاد مقاومتی راه تنظیم اقتصاد را به صورت عاقلانه و عادلانه ارائه داده است به گزارش ایرنا این مرجع تقلید روز پنجشنبه در پیامی به همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دمشروح همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین
مشروح همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین همایش گفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دین به همت شهرداری قم و با همکاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در قم برگزار شد کد خبر ۳۹۹۱۲۶ تاریخ انتشار ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰ ۵۷ - 09 May 2014 همایش گفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دین به همت شهرداریآیتالله دری نجفآبادی در همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین: باید الگویی جامع و گویای کارآمدی نظام ولایت فقیه
آیتالله دری نجفآبادی در همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین باید الگویی جامع و گویای کارآمدی نظام ولایت فقیه را به جهان عرضه کنیمعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ارائه الگویی جامع از سوی جمهوری اسلامی به جهانیان گفت این الگو باید کارآمدی مکتب تشیع و نظام ولایت فقیه را نشانآیت الله حسینی بوشهری: اقتصاد مقاومتی به معنای سلب رفاه مردم نیست
آیت الله حسینی بوشهری اقتصاد مقاومتی به معنای سلب رفاه مردم نیست قم- ایرنا- مدیر حوزه های علمیه گفت اقتصاد مقاومتی همچون اقتصاد ریاضتی به دنبال گرفتن رفاه از مردم نیست بلکه تلاش برای مقاوم کردن اقتصاد با تولید هرچه بیشتر به منظور رفع مشکلات موجود است به گزارش ایرنا به نقل ازاظهاراتآیتاللهجوادیآملیدربارهاقتصادمقاومتی
اظهاراتآیتاللهجوادیآملیدربارهاقتصادمقاومتیتاریخ انتشار پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۳ ۰۲ یکی از مراجع تقلید گفت اقتصاد مقاومتی با نصیحت حل نمیشود و باید درک کرد که مال در فرهنگ قرآن ستون دین است و به دست مدیرانی باید سپرده شود که در اقتصاد مجتهد در مدیریت مجاهآیت الله جوادی آملی: اقتصاد مقاومتی با نصیحت شکل نمیگیرد
پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹ ۱۵ یکی از مراجع تقلید گفت اقتصاد مقاومتی با نصیحت حل نمیشود و باید درک کرد که مال در فرهنگ قرآن ستون دین است و به دست مدیرانی باید سپرده شود که در اقتصاد مجتهد در مدیریت مجاهد و با عزم ملی همراه هستند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران اپیام آیتالله جوادیآملی به همایش «فاطمه بانوی مهر»: زن در تکوین احسن مخلوقات سهم تعیینکنندهای دارد
پیام آیتالله جوادیآملی به همایش فاطمه بانوی مهر زن در تکوین احسن مخلوقات سهم تعیینکنندهای داردآیتالله جوادی آملی گفت احسنالخالقین بیرون از فضای انسانیت نیست و زن در تکوین احسن مخلوقات سهم تعیینکنندهای دارد و باید بکوشد این فیض الهی را مشاهده و این علم الهی را دریافت کنخستین نشست تخصصی همایش ملی اقتصاد مقاومتی از منظر دین
نخستین نشست تخصصی همایش ملی اقتصاد مقاومتی از منظر دیننخستین نشست تخصصی همایش ملی اقتصاد مقاومتی از منظر دین صبح امروز پنج شنبه با حضور محسن رضایی آیت الله دری نجف آبادی و آیتالله سید هاشم حسینی بوشهری در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد عکس سید روح الله کلانتری1393 02 18 - 14نخستين نشست همايش «اقتصاد مقاومتي از منظر دين» در قم برگزار ميشود
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ۱۷ ۲۲ب ظ با حضور دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نخستين نشست همايش اقتصاد مقاومتي از منظر دين در قم برگزار ميشود مدير كل روابط عمومي و بينالملل شهرداري قم از برگزاري نخستين نشست همايش اقتصاد مقاومتي از منظر دين در هجدهم ارديبهشت سال جاري در قم خبر داد به گزاردر حاشیه همایش دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی کارشناسان قرآن سراسر کشور به دیدار آیتالله جوادی آملی میروند
در حاشیه همایش دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامیکارشناسان قرآن سراسر کشور به دیدار آیتالله جوادی آملی میروندآیین افتتاحیه همایش مدیران و کارشناسان سازمان دارالقرآن جمعه ۵ اردیبهشت در مجتمع یاوران مهدی عج برگزار میشود و حاضران در نشست روز شنبه ۶ اردیبهشت به دیدار آیتالله المحسن رضایی در همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین: اقتصاد کنونی در شأن نظام اسلامی نیست
محسن رضایی در همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین اقتصاد کنونی در شأن نظام اسلامی نیست دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت اقتصادی که در شرایط کنونی بر کشور حاکم شده در شأن نظام اسلامی نیست و برای برون رفت از محاصره دشمنان نیازمند جهاد اقتصادی هستیم به گزارش خبرگزاری فارس از قم محسهمایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین
عکس حجت الله عطایی همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین قم - خبرگزاری مهر اولین همایش تخصصی اقتصاد مقاومتی از منظر دین صبح امروز پنجشنبه با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن همایشهای شهرداری قم برگزار شد ۱۳۹۳ ۲ ۱۸ - ۱۴ ۳۹همايش اقتصاد مقاومتي از منظر دين در شهرداري قم برگزار شد
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ۱۶ ۳ب ظ همايش اقتصاد مقاومتي از منظر دين در شهرداري قم برگزار شد همايش گفتمان اقتصاد مقاومتي از منظر دين به همت شهرداري قم و همکاري دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام و با حضور شخصيتهاي برجسته کشوري و استاني در سالن همايشهاي شهرداري قم برگزار شد به گزارش خبرگزار-
اقتصادی
پربازدیدترینها