تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815392049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از 14 مسجد شهر ورزنه و بن رود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان کاظم زاده به مهر خبر داد:
برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از 14 مسجد شهر ورزنه و بن رود
اصفهان - خبرگزاری مهر: مسئول کمیته فرهنگی ستاد اعتکاف بخش بن رود گفت: امسال در منطقه بن رود و شهر ورزنه سنت نیکو و حسنه اعتکاف در بیش از 14 مسجد با حضور پرشور مردم به ویژه جوانان برگزارخواهد شد.



حسن کاظم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه های فرهنگی بخش بن رود شهرستان اصفهان در ایام اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف سنت حسنه نیکویی است که از پیامبران به یادگار مانده و تا امروز ادامه یافته است. این برنامه معنوی، هر ساله مشتاقان و طرفداران بیش تری بخصوص جوانان را می یابد؛ عبادتی که در خلوت انسان با پروردگار مهربان شکل می گیرد و دل های شیفتگان حضرتش را جلا می بخشد. هدف از برگزاری مراسم اعتکاف ارتقا معنویت و مباحث دینی جوانان و نوجوانان شهر و بخش بن رود است که امسال هم در منطقه بن رود و شهر ورزنه این سنت نیکو و حسنه در بیش از 14 مسجد با حضور پرشور مردم به ویژه جوانان برگزارخواهد شد.

وی ضمن بیان فلسفه اعتکاف و عبادتی که شخص معتکف بای خدای خود راز و نیاز و خلوتی شخصی دارد، اظهارداشت: اسلام، دین انزوا و گوشه گیری نیست و حتی با آن به مخالفت پرداخته است، ولی از آن جا که دست و پا زدن در مسائل مادّی و مشاغل روزمره و معاشرت با غفلت زدگان جامه، تمایل به دنیا و تجمل گرایی را در انسان افزایش می دهد و گاه انسان را از یاد حق و روی کردن به حقیقت و توجه به امور معنوی بازمی دارد و به خود مشغول می کند، در اسلام برنامه ای داوطلبانه برای برطرف ساختن این آفت روحی تدارک دیده شده که اعتکاف نام دارد.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اعتکاف بخش بن رود پیام اعتکاف را به یاد خدا زیستن دانست و گفت: اعتکاف گشت وگذاری در درون، گشتن در دنیای دل و شناختن خود ، مجاهده و مبارزه با نفس است. وی در ادامه اظهار داشت: روزهای اعتکاف، روزهای انس با پروردگار و دل بریدن از غیر خدا و پیوستن به معبود است. اعتکاف، هجرتی درونی برای سیر در دنیای درون و مروری بر نفس و هوای نفس خویش است تا معتکف گام تهذیب و خودسازی را بردارد و شربت شیرین بندگی را بچشد چراکه ایام اعتکاف برای اهل عبادت عید و اهل غفلت را روزنه ای به سوی نور است.

کاظم زاده درارتباط با ضرورت اعتکاف در مساجد بیان داشت : انسان ذات فطرت خدایی اش، به دنبال معنویت است و هیچ لذتی را در مقابله و رقابت با آرامش حاصل از حضور در برابر معبود و بندگیِ او و ذکر و نام خداوند نیست. زندگی در عصر مادیت و حکومت لذت های مادی و مظاهر زودگذر دنیایی، روح و جان انسان های بیدار دل و آگاه را آزرده کرده و آنان را به دنبال فرصتی می کشاند تا به اصل و فطرت پاک خویش بازگردند. از این رو، لازم است اندیشمندان و آگاهان جوامع بشری، در اندیشه نهضتی معنوی و انقلابی و حرکتی خدایی باشند و انسانیت سرگردان و به بن بست رسیده را در میدان معنا و عرفان قرار داده و از این راه، آرامش را به آنان بازگردانند که این بهترین هدیه و سوغات برای ساکنان این جهان مادی است.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی در مراسم معنوی اعتکاف گفت: اعتکاف یک فرصت است که معتکف باید از این فرصت به وجود آمده استفاده کامل را ببرد و هرچند این عبادت بیشتر شخصی به نظر می آید و معتکف با معبود خود خلوت می کند لذا برنامه های متنوعی را به صورت جدول بندی درطول این سه روز در مساجدی که برنامه اعتکاف برگزارمی شود ارائه خواهیم کرد که این برنامه ها پیشنهادی بوده و به صورت دلخواه اجرا می شود. مسئول کمیته فرهنگی ستاد اعتکاف بخش بن رود تصریح کرد: از جمله این برنامه ها؛ سخنرانی ،پرسش و پاسخ به مسائل و موضوعات مختلف، پند و ذکر که بیان احادیث اخلاقی را در برخواهد داشت، محفل قرآنی، مولودخوانی به مناسبت ولادت حضرت علی (ع)و همچنین برگزاری مجلس عزاداری به مناسبت وفات حضرت زینب (س) است که دراین برنامه ها از روحانیون و مداحان به صورت ویژه دعوت شده است وی ادامه داد: حجت الاسلام صادق زاده امام جمعه بخش بن رود(شهرورزنه)حضور ویژه ای را در تمام مساجد و در جمع معتکفین خواهد داشت.

کاظم زاده اظهار داشت: از دیگر برنامه های مراسم اعتکاف در ورزنه برگزاری مسابقه دل نوشته معتکفین است که معتکفین دل نوشته های خود رادر پایان این مراسم معنوی به مسئول برنامه در مسجد تحویل خواهند کرد و در گردهمایی که در اولین فرصت با حضور معتکفین برگزار خواهد شد به برترین آنها جوایزی اهداء خواهد شد. وی در ادامه با اشاره به کتابت قرآن در بین معتکفین تصریح کرد: کتابت قرآن کریم در 604 صفحه انجام خواهد شد. مسئول کمیته فرهنگی ستاد اعتکاف بخش بن رود گفت: امسال هفدهمین سالی است که این مراسم معنوی در شهر ورزنه و روستاهای توابع بخش بن رود برگزارمی شود که بیش از یک هزار نفر در مساجد به پرورش جسم و جان و روح خود خواهند پرداخت.


۱۳۹۳/۲/۲۱ - ۱۵:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن