تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820441883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسین شمس : ماندن خسوس کاندلاس به صلاح فوتسال نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حسین شمس : ماندن خسوس کاندلاس به صلاح فوتسال نیست تهران - ایرنا - مربی پیشین فوتسال ایران بابیان اینکه توجیهی برای ماندن خسوس کاندلاس در ایران نمانده است، افزود: عیار این مربی در این بازی های مشخص شد و ماندن او به عنوان مربی به صلاح فوتسال کشور نیست.


به گزارش ایرنا، حسین شمس در یک برنامه زنده تلویزونی درموردنایب قهرمانی تیم فوتسال ایران و بحث جوانگرایی خسوس در تیم ملی گفت:ما دررقابت های قبلی ودوره های مقدماتی همواره باتعداد 50 یا60 گل به راحتی به فینال ونیمه نهایی می رسیدیم ، اما مهم این بود که در نیمه نهایی و فینال قدرتمند ظاهر شویم.
تیم فوتسال ایران دیروز درجام ملت های آسیا با شکست مقابل ژاپن در ضربات
پنالتی در رده دوم ایستاد.
وی با یادآوری اینکه بازی فینال ایران مقابل تیم ژاپن سخت بود افزود : به عکس مربی ژاپنی که برای دقایق بازی برنامه و طرح داشت ما هیچ طرح و تکنیکی از خسوس ندیدیم، برای دقایق بازی برنامه نداشتیم.
شمس با بیان اینکه کاندلاس به عنوان پروفسور تاکتیک نام گرفته بود، گفت:به غیر ازعلیرضا وفایی که یار مستقیم را برداشت و تیم به گل رسید حرکت خاصی را در بازی شاهد نبودیم . ما به راحتی به فینال رسیدیم اما برای اولین بار آن را به ژاپن واگذار کردیم.
وی دربخش دیگری ازسخنان خود به مربی تیم ژاپن اشاره کرد و گفت : وی مثل کاندلاس اسپانیایی است،چند سال است با ژاپنی ها کار می کند ، تیم و نفرات و باشگاه ها رامی شناسد،با این عملکرد عیار خسوس مشخص شده است، او درفینال نشان داد روزنه امیدی برای ماندنش نیست،خودش به بن بست رسیده چهره وی دربازی پایانی پر از استرس بود و این نگرانی را به بازیکنان منتقل کرد.
شمس توضیح داد: زمان پنالتی بازیکنان فاقد اعتماد به نفس و روحیه لازم بودند اما در مقابل تیم ژاپن توانست هر سه پنالتی را بگیرد.
وی تصریح کرد که باید کار کارشناسی صورت گیرد و فردی موجه تر از کاندلاس برای تیم ملی در نظر گرفته شود ، ماندن خسوس توهین به شعور فوتسالی ها است و به لحاظ مالی به صلاح فدراسیون نیست.
شمس گفت: تیم ملی وقتی وارد کشور شود نیاز به مربی جدید است ، او باید تیم را شناسایی و مسابقات را ارزیابی کند ، یک اردوی دو ساله نیاز داریم تا برای رقابت های سال 2016 کلمبیا خود را آماده کنیم.
شمس در بخش دیگری از این برنامه در مورد جوانگرایی در تیم فوتسال گفت : جام ملت های آسیا جای آزمایش و خطا نیست ، در این مسابقات رکورد ثبت می شود، ما یک دوره از مسابقات جام ملت ها را ازدست داده ایم در مسابقات رسمی نمی توان ازمون و خطا کرد و نیروهای جوان را آبدیده کرد .
وی افزود: به اعتقاد من در مسابقات بین المللی باید از جوانان استفاده کرد ما اگر درمسابقه فینال ازبرخی بازیکنان استفاده می کردیم قطعا قهرمان می شدیم . این مسابقات جای باتجربه ها است ، جوانان و با تجربه ها در کنار هم باید گلیم تیم ایران را بکشند ، اشک های مردم را را پس از مسابقه فینال چه کسی پاسخ می دهد .
وی با بیان اینکه در ترکیب تیم اعزامی دستکم باید از 4 نفربا تجربه استفاده می شد، افزود : برزیل 7 دوره قهرمان جهان شده است چرا که در مسابقات مهم از بازیکنان با تجربه استفاده می کند ، من منکر جوانگرایی نیستم اما باید از تجربه ها هم استفاده کرد .
* فکر نمی کنم در زمان کفاشیان از من دعوت شود
شمس درپاسخ به این سوال مجری که گفته شده در دوره ای که خود سرمربی بودید هم جوانگرایی می کردید،گفت : در آن دوره جوانگرایی به نتیجه منتج شد و چند دوره در مسابقات آسیایی قهرمان شدیم ،من جوانگرایی را رد نمی کنم.
وی درمورد حضورش در کادرفنی تیم ملی واماواگرهای آن و اینکه برای بازگشت از وی دعوت شده است گفت: نه آقای کفاشیان در این مورد نظری دارند و نه من نظری برای بازگشت دارم . اگر فدراسیون دعوت کند تحت شرایطی برمی گردم البته در زمان کفاشیان فکر نمی کنم این اتفاق بیفند .
**ظرفیت فوتسال ایران بالاست
وحید شمسایی بازیکن سابق تیم ملی فوتسال نیز در این برنامه گفت : سخت ترین دوره مسابقات آسیایی زمانی است که تیم ها جواز حضور در مسابقات را می گیرند،سال قبل در نیمه نهایی به تایلند باختیم و تا سال 2016باید زیر پرچم ژاپن بمانیم، دو سال هم تا جام جهانی داریم که کاررا برای ما سخت می کند.
وی افزود: وقتی با اختلاف گل زیاد می بریم خوشحالیم ، ولی وقتی به صخره سنگی می خوریم همه در تلاطم هستیم که برای جبران چه باید کرد.
شمسایی گنجایش فوتسال ایران را بالا دانست و گفت: مربیانی داریم که حرف برای گفتن دارند، انصاری ، ابطحی ، بسیاری از بازیکنان تیم ملی دست پرورده همین مربیان هستند.
بازیکن سابق تیم ملی فوتسال گفت: اگر قرار است مربی به فوتسال کمک کند باید سه گام جلوتر از فوتسال ایران باشد ، ما کسی را می آوریم که چند سال دور بوده و تا می خواهیم شکل بگیریم زمان را از دست می دهیم ، اشتباهات را باید کنار بگذاریم و هدفمند برنامه ریزی کنیم.
شمسایی در ادامه با تاکید بر اینکه تیم ما از همه جهات نسبت به ژاپن سر بود گفت: فرصت های گلزنی زیادی را از دست دادیم ،نمایش تیم ما امیدوار کننده نبود،ضعیف ترین تیم ژاپن همین تیم بود ، زور فوتسال ایران بیشتر از ژاپن بود اما ژاپنی ها فقط تلاش می کردندزمان بگیرند تا گل نخورند ، ما هیج تغییری در بازی ندادیم.
وی بابیان اینکه خسوس معتقد بود یکی از عیب های تیم این است که بازیکنان توپ را نگه می دارند اما به رغم این مساله هیچ تغییرتاکتیکی دراین مورد نداد، خلاقیت بازیکنان از تاکتیک تیمی موثر تر بود.در این بازی این خلاقیت ژاپنی ها بود که به دادشان رسید.
شمسایی با ابراز تاسف گفت : ما فینالی را از دست دادیم که به راحتی پیروز می شدیم.
شمسایی درباره حضور بازیکنان باتجربه در مسابقات به عنوان یک وزنه و انتخاب نفرات لیگ گفت:حق طبیعی یک مربی انتخاب بازیکن است نه اینکه با انتخابش به تیم لطمه وارد کند ، مشکل من با خسوس این بود که لیگ را نگاه نمی کرد ، برای دیدن لیگ های 4 و 5 به شهرستان می رفت اما در عوض لیگ یک و دو را نگاه نمی کرد.
وی یکی از معایب خسوس را کنار نیامدن با بازیکنان بزرگ عنوان کرد و گفت : او برخی را نادیده گرفت و ردکرد. او بازیکنان مستعد و تاثیر گذر را ندید ، قطع به یقین بازیکنان با تجربه در لحظات بازی تاثیر گذارند.
بازیکن سابق تیم ملی فوتسال کشوربه استفاده ازبازیکنان باتجربه درتیم فوتسال برزیل اشاره کرد و گفت : ما باید از این تیم ها الگو برداری کنیم ، در برزیل گلر مسابقات بازیکنی 44 ساله است که برای رقابت های مهم حضور پیدا می کند.
ورزشی **1630**1590
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن