تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815720168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در دولت/روزانه 7.5 کلاس توسط خیرین ساخته می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیر آموزش و پرورش : بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در دولت/روزانه 7.5 کلاس توسط خیرین ساخته می شود خبرگزاری پانا: بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت،رشد 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته،تدوین دستورالعمل های برگزاری آزمون از مربیان پیش دبستانی و اجرای مجدد بیمه طلایی برای فرهنگیان از مهمترین محور هایی بود که وزیر آموزش و پرورش در برنامه نگاه یک مطرح کرد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ساعت 09:30



به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علی اصغر فانی در برنامه نگاه یک، شنبه شب شبکه اول سیما  اظهار داشت : افزایش انگیزه و ارتقای شایستگی و مهارت های حرفه ای فرهنگیان را دو موضوعی که موجب می شود آموزش و پرورش به نقطه خوبی برساند و تلاش دولت و مجلس این بوده که به این وزارت خانه عنایت بیشتری داشته باشند.
*رشد 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته
وی افزود: بودجه دولت در سال 93 نسبت به مصوب سال 92، 11 درصد رشد داشت در حالی که این رشد برای آموزش و پرورش 26 درصد تعیین شده و نشان می دهد دولت عنایت خاصی به این وزارتخانه دارد اگر چه این میزان هم کفایت نمی کند.
*بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در دولت
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و امیدواریم این لایحه به سرعت وارد هیئت دولت شود و با تصویب آن به مجلس تقدیم شود.
وی تصریح کرد: براساس این نظام شبیه به آنچه در دانشگاه در مورد استادیار، دانشیار و استاد وجود دارد، پرداختی معلمان نیز بر اساس توانمندی و رتبه آنها خواهد بود‌ این طرح دو نتیجه مهم شامل افزایش انگیزه برای تحقیق، پژوهش و نوآوری و همچنین افزایش مهارت ها و شایستگی های حرفه ای را به دنبال خواهد داشت.
*اجرای مجدد بیمه طلایی برای فرهنگیان
فانی یاد آور شد: اکنون به دنبال نوشتن تفاهم نامه هایی با وزارت تعاون و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم و امیدواریم بتوانیم بیمه طلایی خوبی را تا آخر اردیبهشت به معلمان ارائه کنیم.
*نیروی حق التدریسی آزاد نداریم
وی درباره نیروی حق التدریسی هم تصریح کرد: ما نیروی حق التدریسی آزاد نداریم، بلکه ممکن است معلمانی در خارج از ساعات موظف خود تدریس کنند، تلاش می کنیم تا نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب و استخدام کنیم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : یکی از مشکلات سالهای اخیر را جذب نیرو در یک منطقه و انتقال به منطقه دیگر است مثلا کسی در منطقه ای محروم استخدام شده و بعد درخواست انتقال می داد، امری که موجب می شود مناطق برخوردار با تورم نیروی انسانی و مناطق کمتر توسعه یافته با کمبود نیرو مواجه شوند.
وی اذعان داشت: امسال ما بوم هایی را تعریف کردیم و در دفترچه آزمون سراسری هم اعلام خواهیم کرد که بر این اساس جذب بر مبنای نیاز هر بوم صورت خواهد گرفت و به کارگیری هم در همان بوم انجام خواهد شد.
*افزایش سرانه مدارس
فانی سرانه سال گذشته مدارس را 70 میلیارد و امسال 120 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: به نظر می رسد وضعیت سرانه از سال گذشته بهتر باشد و به تدریج با تامین نیازهای واقعی مدارس بتوانیم سنت ناصوابی را که به شکل دریافت وجه از اولیای دانش آموزان شکل گرفته از بین ببریم.
وی افزود: ‌البته مدارسی هم به شکل هیئت امنایی داریم که فعالیت های اضافی دارند و مبالغی را دریافت می کنند که کاملا قانونی است.
وزیر آموزش و پرورش یکی از علل افت در مدارس دولتی را توسعه شدید مدارس خاص ذکر کرد و گفت: مدارس نمونه دولتی، سمپاد یا مدارسی که دانش آموز را با آزمون انتخاب می کنند موجب می شوند تا مدارس دولتی با معلم کم انگیزه مواجه شوند و افت جدی پیدا کنند از این رو سیاست این است که ضمن پذیرش تنوع در مدارس سعی کنیم که این تنوع را کاهش دهیم و مدارس دولتی را از دانش آموزان نسبتا توانا برخوردار کنیم تا با ایجاد رقابت همه رشد کنند.
*آموزش و پرورش را بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت/ روزانه 7.5 کلاس توسط خیرین ساخته می شود
وی آموزش و پرورش را بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت دانست و افزود: جریان بسیار قوی مردمی در کنار بودجه دولتی به عنوان خیرین مدرسه ساز وجود دارد که از بعد از انقلاب روزانه بیش از7.5کلاس توسط آنها ساخته شده است.
فانی تصریح کرد: الان 6000 مدرسه نیمه ساخته داریم که با تصویب مجلس می خواهیم برای تکمیل به خیرین مدرسه ساز عرضه کنیم.
وزیر آموزش و پرورش به اختصاص درصدی از هزینه گاز به این وزارتخانه برای شبکه های گرمایشی هم اشاره کرد و گفت: امسال 300 میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یافته و فکر می کنم طی 3-2 سال آینده این دستگاهها کامل شود.
وی درباره هوشمند سازی مدارس هم تصریح کرد: مدرسه هوشمند تعریف مشخصی ندارد و ما به دنبال آن هستیم که پیش از تجهیز به سخت افزار، انگیزه لازم و توانمندی و مهارت استفاده از آن ایجاد شود از این رو در حال تعریف و مرحله بندی این موضوع هستیم.
فانی در مورد فناوری های نوین گفت: مقابله با این جریانات مشکلی را از ما حل نمی کند، بلکه مدیریت آن باید انجام شود، مثلا ما شبکه رشد داریم که می تواند خیلی کمک کند و یک شبکه اجتماعی در داخل آموزش و پرورش می تواند کارساز باشد.
*ممنوعیت استفاده تلفن همراه در مدارس
وی استفاده از تلفن همراه را همچنان در مدارس ممنوع دانست و افزود: ممکن است در کلاس درس دانش آموزان با ارسال پیامک به یکدیگر به کلاس و درس توجه نکنند.
وزیر آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس گفت: ما به الگویی برای تعیین شهریه مدارس غیردولتی رسیدیم که بر مبنای آن شهریه در استانها و شهرهای مختلف تعیین و به مدارس ابلاغ می شود.
وی افزود: این سطح در برگه ای نوشته و مدارس غیردولتی موظف هستند در محل مراجعه مردم نصب و اطلاع رسانی کنند البته در برخی مدارس فعالیت های فوق برنامه اجرا می شود که انجمن اولیا و مربیان آن مدرسه به عنوان فعالیت های ویژه به تصویب می رسانند و شهریه ای را هم دریافت می کنند.
فانی تصریح کرد: اگر اولیا اعتراضی داشته باشند هم به واحد مدارس غیردولتی و هم به قسمت رسیدگی به شکایات می توانند مراجعه کنند.
وزیر آموزش و پرورش در مورد تعطیلی 5 شنبه ها گفت: یکی از خلاء های نظام آموزش، آشنایی اندک دانش آموزان با مهارت های زندگی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی است و ظرفیتی به نام 5 شنبه ها وجود دارد که الان تعطیل است.
وی افزود: قرار بود فعالیت های پرورشی بدون کیف و کتاب در این روز انجام شود و ما برای سال 93-94 به صورت اختیاری و آزمایشی برنامه هایی را با پرداخت هزینه توسط اولیای دانش آموزان اعلام و بعد هم با ارزیابی آن، نقاط ضعف را استخرج می کنیم.
*تدوین دستورالعمل های برگزاری آزمون از مربیان پیش دبستانی
فانی درباره مربیان پیش دبستانی هم گفت: مجلس حدود یک و نیم سال قبل قانونی تصویب کرد که هر گونه برگزاری آزمون استخدامی منوط به اجازه معاونت توسعه انسانی رئیس جمهور است، ما هم به دنبال جلسه مشترک هستیم تا هماهنگی های لازم انجام شود،‌ما هم دستورالعمل های برگزاری آزمون از مربیان پیش دبستانی را آماده کرده ایم.
وی در ادامه به روند شکل گیری سند تحول نظام آموزشی از سال 1383 اشاره کرد و افزود: این سند امروز در اختیار ما و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی هم رسیده است.
فانی تصریح کرد: این سند 6 زیر سند هم دارد که یکی از آنها برنامه درسی است که سند آن آماده شده و 5 زیر سند دیگر شامل مدیریت، تربیت معلم، پژوهش، فضای آموزشی و مدیریت مالی در حال تدوین است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: یک سند از زمان تدوین تا اجرا حلقه واسطی به نام نقشه راه دارد که در ان پیش نیازها و اولویت های آن و منابع مورد نیاز مشخص که نقشه را هم در حال آماده شده است و فکر می کنم امسال بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم تا در بودجه سال 94 پیش بینی لازم برای اجرای آن انجام شود.
وی در مورد توسعه فرهنگ حجاب و عفاف هم تصریح کرد: آموزش و پرورش در حوره شناختی آموزش هایی را پیش بینی کرده است ولی کافی نیست.
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن