تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814674785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحولات آموزش و پرورش بدون معلم اتفاق نمی افتد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان رضوی حمیدی:
تحولات آموزش و پرورش بدون معلم اتفاق نمی افتد
مشهد - خبرگزاری مهر: معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: تحولات آموزش وپرورش بدون معلم، اتفاق نمی افتد.



به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد حمیدی در سی امین یادواره بزرگداشت مقام معلم شامگاه شنبه در پردیس  شهید بهشتی مشهد اظهار کرد: وجودمنابع مالی بدون مدیریت صحیح و نقش راهبردی معلم در نظام تعلیم و تربیت بی فایده است.
 
معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش پس از نهاد خانواده مهمترین فصل مشترک ارتباط حاکمیت و مردم است.
 
حمیدی با بیان این که این سازمان به صورت ساختاری عظیم به صورت یک شبکه اجتماعی نماینده همه خانواده های ایرانی است، افزود: این فرصت بسیار بزرگی است که نظام تعلیم و تربیت در اختیار دارد تا نسل آینده را تربیت کند.
 
وی با اشاره به این که هم اکنون 12میلیون و 300 هزار دانش آموز در 105 هزار مدرسه کشور در حال تحصیل هستند، افزود: یک میلیون فرهنگی کار تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان این مرز و بوم را برعهده دارند.
 
معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تعداد بازنشستگان فرهنگی را 730 هزار تن دانست و آنان را از افتخارات نظام تعلیم و تربیت معرفی کرد.
 
حمیدی معلم رادارای اثر گذارترین و محوری ترین  نقش درامر آموزش وپرورش دانست و بیان کرد: توجه به منزلت و معیشت معلمان از نخستین سیاستهای راهبردی وزیر این نهاد است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به توسعه مشارکتها که از دیگر اهداف وزارت آموزش و پرورش است پرداخت و گفت: تکیه بر توانمندی های معلمان در خصوص تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها،توجه بر ایده های دانش آموزان در فعالیتهای این نهاد، کاربست تجارب اولیا و توانمندی سازمانها و ارگانها نیز از دیگر زیرمجموعه های  جلب مشارکت به شمار می رود.
 
معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: مبادله پنج تفاهم نامه با سازمانها و امضای دو تفاهم نامه با وزارت کشور و ورزش و جوانان که به زودی انجام می شود برای ارتقا آموزش و پرورش، امکان مشارکت سازمانها را فراهم می آورد.
 
حمیدی حضور دانش آموزان در پارلمانها، مجالس دانش آموزی و شهرداران مدرسه را اعتماد به نسلی دانست که می توانند کار ساز باشند.
 
وی همچنین مشارکت دانش آموزان در فعالیتهای گروهی و ورزشی مدارس را از مهمترین عوامل اجتماعی شدن آنان و زمینه ای برای ورود به زندگی آینده برشمرد و افزود: عملیاتی ساختن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز از دیگر برنامه های این وزارت است.
 
معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در ادامه پرورش دانش آموزانی فعال، خلاق و جامعه مدار را بیان و تصریح کرد: ارتقا مدیریت مدارس و مدرسه محوری از برنامه هایی است که اجرایی خواهد شد.
 
حمیدی همسویی وزارت تا مدارس و از مدرسه تا ستاد را یادآور کرد و گفت: این تدابیر به کیفیت بخشی مدارس کمک کرده و همسویی ملی را رقم می زند.معلمی که بداند تصمیمات کلان بدون نظر او ابلاغ نمی شود با جان به تغییر وپیشرفت امید می بندد.



۱۳۹۳/۲/۲۰ - ۲۱:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن