تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804295421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معلمان پرچمدار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش : معلمان پرچمدار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند خبرگزاری پانا: 19 معلم برگزیده استانی و کشوری در سی امین یادواره بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری،در هرمزگان تجلیل شدند
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ساعت 13:29





به گزارش خبرگزاری پانا، با حضور دکتر"مهدی نوید ادهم" دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ، "کدخداپور"سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، " مرادی" فرمانداربندرعباس،"آخوندی" مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسوولان،معلمان نمونه هرمزگان در سی امین یادواره بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری، تجلیل شدند.

  دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش در این آیین با تبریک هفته معلم و تجلیل از مقام شامخ معلمان ،به تببین ویژگی های شهید مطهری پرداخت و گفت: آن شهید بزرگوار دارای ویژگی های منحصر به فردی بود که این ویژگی ها می تواند بهترین الگوبرای معلمان در تربیت نسل های آینده باشد.

  دکترمهدی نوید ادهم افزود: نگاه نظامند به دین و معارف دینی به عنوان برترین ویژگی آن شهید بود که با پرهیز ازهر گونه افراطی گری و تحجر،همه ابعاد دین را مد نظر قرار می داد و اخلاق همواره  در اندیشه های اومتجلی بود.

   وی با بیان اینکه شهید مطهری در مسیر تبیین رسالت دین تفکرخود را مبتنی برباورهای عقلانی قرارداده بود از درک شرایط زمان به عنوان یکی دیگر از ویژگی های برتر آن شهید نام برد وافزود: معلم موفق کسی است که با بهر ه گیری از چنین الگویی با جامع نگری در آموزش ها و اصول تربیتی، آگاه به علم روزباشد و با تلفیق تجارب گذشته در حال و آینده بتواند در تربیت نسلی مومن و متعهد براساس شرایط و اقتضائات روزحرکت کند.

  دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش ایران اسلامی به رغم همه دستاوردها و پیشرفت هایی که مرهون تلاش معلمان عزیزاست،به دلایل مختلف پاسخگوی نیازامروز جامعه نیست،خاطرنشان کرد:اگر باور داریم که آموزش و پرورش موتورمحرک توسعه کشوراست باید آموزش و پرورش دیگری را رقم بزنیم و تدابیری اتخاذ گردد تا بتواند براساس واقعیت های روز در مسیر تحول و کارآمدی نقش آفرین باشد.

  وی معلمان را پیشگامان و پرچمدار این تغییر و تحول نامید و از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت یادکرد.

  به گفته نوید ادهم :خوشبختانه سند تحول بنیادین که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت،با جامع نگری آنچه را که می تواند آموزش و پرورش مورد انتظار را ایجاد نماید، روی میز قراردارد که به تعبیری می توان گفت این سند،سند تحول کشور در مسیر توسعه درهمه ابعاد است.

  مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با تبریک هفته معلم  به همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت به تبیین جایگاه و اهمیت نقش معلم به عنوان چراغ راه هدایت پرداخت واظهاردداشت:خداوند متعال شان معلم را به بشرارزانی داشته تا رسولان حق مسیر هدایت را بنمایانند و تعالی انسان را ممکن و میسر سازند.

  احمد آخوندی رسالت معلمان را خطیرعنوان کرد و افزود: رسالت شرافتمدانه ای که نام خداوند متعال و همه رسولان پاک ومعصومین در آن متجلی است،برعهده معلم است.

  مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه با اشاره به شیوه نامه انتخاب معلمان نمونه بیان داشت: سهمیه معلمان نمونه براساس آمار جمعیتی است که از بین پنج هزار و 253 پرونده ، تعداد هزار و 112 معلم حائز رتبه شدند که از این شمار 329 نفر در سطح منطقه برگزیده شدند.وی گفت: از این تعداد نیز 18 نفر برگزیده استانی و یک نفر برگزیده کشوری هستند.

  آخوندی در خاتمه بیان داشت: مسیر تحول در برنامه های آموزش و پرورش مبتنی بر راهبردهای چهارگانه وزارت آموزش وپرورش است که با جدیت در دستور کار قراردارد.

  سرپرست معاونت ساسی امنیتی استانداری نیز با بیان اینکه ارزش کار معلم در فردای قیامت درردیف خون شهداست، اظهاراشت: اهمیت علم و آگاهی بخشی که در دین مبین اسلام بسیارمورد تاکید است حتی ارزش کار معلم را از خون شهدا نیزبرتر می کند.

  جوانشیر کدخداپور افزود:انسان از آغاز خلقت تا آینده همواره نیازمند ارشاد و راهنمایی بوده وبدین سبب تعلیم و تعلم صفت حسنه آفرینش شده است که در شغل شریف معلمی متجلی است.

  وی در ادامه با اشاره به نقش فرهنگ سازی ، آموزش و پرورش را زیر بنای تحول در جامعه دانست و بیان داشت: برای اینکه بتوانیم در همه وجوه توسعه موفق باشیم نیازمند فرهنگ سازی هستیم و هیچ بستری برترازآموزش و پرورش برای فرهنگ سازی و تعمیم آن به جامعه وجود ندارد.

  به گفته کدخداپور: دراین میان جامعه از معلمان بیشترین انتظارراداردکه بتواند درترسیم فرهنگ جامعه، درمسیر کمال، نقش  بی بدیل خود را ایفا کند. وی درعین حال گفت: منتهی  باید به موازات آن ،معلم نیز در کانون توجه باشد و نیازها این قشر شریف به بهترین شکل مورد توجه و اهتمام باشد.

  درخاتمه آین آیین که با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری همراه بود ازمعلمان نمونه با اهدای لوح تقدیرتجلیل شد. 
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن