تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818979514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افکار عمومی در آلمان نسبت به ایران علاقه مندتر شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر آلمان در دیدار با دبیر کل حزب مردمسالاری : افکار عمومی در آلمان نسبت به ایران علاقه مندتر شده اند تهران- ایرنا- سفیر جمهوری فدارل آلمان در ایران ضمن ابراز امیدواری برای حصول نتیجه در مذاکرات هسته ایران و 1+5، گفت: در یک سال گذشته افکار عمومی در آلمان نسبت به ایران علاقه مندتر شده اند که به طور حتم رسانه های آلمان در این زمینه نقش داشته اند.


به گزارش روز شنبه از روابط عمومی حزب مردمسالاری میکائیل بارون فون اونگرن اشترنبرگ سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران این مطلب را در دیدار با مصطفی کواکبیان مطرح کرد و افزود: همه کسانی که پای میز مذاکره هستند، باید تلاش کنند تا این موضوع به نتیجه مطلوب برسد.
وی با اشاره به افزایش درخواست گردشگران و شهروندان آلمانی برای سفر به ایران گفت: بالا رفتن ظرفیت توریسم برای سفر به ایران بیانگر گسترش روابط ایران و آلمان است.
سفیر آلمان در ایران افزود: زمینه های خوبی در خصوص گسترش روابط دو کشور داریم که از جمله آنها اتاق بازرگانی مستقل ایران و آلمان، موسسه باستان شناسی و مدرسه زبان آموزی است.
فون اونگرن اشترنبرگ اظهار داشت: طی ماه های اخیر از مجلس آلمان هم هیات هایی به ایران سفر کردند که این سفرهای دیپلماتیک قابل توجه است.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با حل مساله هسته ای زمینه برای روابط بیشتر میان هر دو کشور فراهم تر شود.
فون اونگرن اشترنبرگ در ادامه نقش ایران را در منطقه دارای اهمیت و ثبات آفرین دانست و افزود: ایران در کنفرانس های متعدد مربوط به افغانستان نقش مهمی داشته است.

** کواکبیان: ایراد به انتخابات در ایران، نوعی دخالت است
مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری در این نشست با اشاره به روابط خوب دو کشور در زمینه های مختلف گفت: در سال های اخیر علی رغم سابقه بسیار طولانی اشتراکات فرهنگی میان دوکشور شاهد رکود در روابط بوده ایم.
وی افزود: ایران و آلمان، همکاری های خوبی در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، دانشگاهی و باستان شناسی دارند و امیدواریم این اشتراکات افزایش یابد و شاهد گسترش روابط باشیم.
دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به تاسیس انجمن روزنامه های غیردولتی در ایران گفت: آماده هستیم با رسانه های آلمانی جهت تبادل دیدگاه همکاری داشته باشیم.
کواکبیان افزود: ایران و آلمان به لحاظ فرهنگی، علایق مشترکی دارند که می توانند جهت بهبود روابط از آنها استفاده کنند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: نباید بهبود روابط ایران و آلمان به نتایج مذاکرات هسته ای گره بخورد و باید موانع گسترش روابط را به صورت دو جانبه حل کنیم.
دبیر کل حزب مردمسالاری افزود: جمهوری فدرال آلمان به عنوان یکی از کشورهای محوری در اروپا و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار در آسیا و خاورمیانه، می توانند روابط گسترده و بهتری با هم داشته باشند.
کواکبیان تاکید کرد: ما از مواضع منطقی و مثبت آلمان در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 استقبال می کنیم.
مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری افزود: آلمان ها در افکار عمومی ایران، وجهه مثبتی دارند و به همین خاطر دولت آلمان می تواند از این فرصت استفاده کند.
کواکبیان در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در افکار عمومی، گفت: انتظار داریم، رسانه های آلمان، واقعیت های مربوط به جامعه ایران را منتشر کنند.
وی یادآور شد: متاسفانه شایعات واهی و برخی اتهام ها نسبت به ایران سبب شده تا نگرانی هایی در برخی مسوولان اروپایی پیدا شود که یکی از هدف های مذاکرات کنونی هسته ای رفع این نگرانی و اعتمادسازی است.
دبیر کل حزب مردمسالاری با انتقاد از تحریم ها علیه کشورمان گفت: خوشبختانه گام هایی برای رفع تحریم ها برداشته شده اما باید در تفاهم نامه جامع تمامی تحریم ها از جمله تحریم های سازمان ملل برداشته شود تا بتوان روابط خوبی را پدید آورد.
کواکبیان همچنین به بیانیه پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در شرایطی که مذاکرات در حال پیگیری است معنا ندارد که چنین بیانیه تند و غیرمنطقی ای منتشر شود.
وی همچنین به مباحث هسته ای پرداخت و خاطرنشان کرد: فتوای مقام معظم رهبری درباره حرام بودن سلاح هسته ای دستورالعملی شرعی و قانونی نصب العین مسوولان نظام است و براساس آموزه های دینی ما هرگز دنبال سلاح های هسته ای و کشتار جمعی، نخواهیم بود.
دبیر کل حزب مردمسالاری اضافه کرد: ما معتقدیم در بحث هسته ای، سوءتفاهم هایی وجود دارد، لذا در حال حاضر پذیرفته ایم بازرسان آژانس برای بازدید مراکز هسته ای به ایران بیایند.
کواکبیان ادامه داد: سوء تفاهم های ایجاد شده در زمینه هسته ای باید رفع شود و تحریم ها لغو گردد و در عین حال روابط دو جانبه و چند جانبه گسترش یابد.
وی با اشاره به معاهدات بین المللی، گفت: ما سراغ نداریم که در بحث هسته ای تخلف ویژه ای صورت داده باشیم که بخواهیم تحریم شویم.
کواکبیان افزود: شکایت جدی مردم از کشورهای مدعی حقوق بشر همین است که بر اساس چه منطقی تحریم ها مصوب شده است.
دبیرکل حزب مردم سالاری در ادامه به پارلمان اروپا اشاره کرد و گفت: متوسط مشارکت مردم ایران در انتخابات پارلمان در طول 35 سال بعد از انقلاب ، بالای 55 درصد بوده است کما اینکه متوسط حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری در 11 دوره هم بالای 65 درصد بوده است.
کواکبیان افزود: این آمارها نشان می دهد قطعا نمایندگان اتحادیه اروپا با آرای کمتری انتخاب شده اند و لذا ایراد به انتخابات در ایران نوعی دخالت در امور کشورمان است.
وی با انتقاد شدید از بخش های دیگر بیانیه درباره همجنس بازی، گفت: این موضوع اساسا در دین و آیین ما مطرود است؛ شاید این موضوع در اروپا یک امر عادی باشد، اما در ایران غیرقابل پذیرش است؛ لذا باید به درک مشترک از ویژگی های هر کشوری رسید.
مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری افزود: این بیانیه باعث شد تا سفر نمایندگان ایران به اروپا به تاخیر بیفتد؛ البته امیدواریم این سفرها به زودی انجام شود.
کواکبیان همچنین با اشاره به دیدارهای بدون هماهنگی مقامات اروپایی در تهران گفت: اگر برای ملاقات ها با وزارت امور خارجه ایران هماهنگی شود ، اشکالی ندارد؛ حتی اگر برای دیدار با برخی اشخاص به عنوان اپوزیسیون باشد.
وی اضافه کرد: اما وقتی برخی دیدارها بدون هماهنگی انجام می شود، چندان موجه و مطلوب نیست.
این فعال سیاسی اصلاح طلب از رعایت نشدن حقوق بشر در برخی کشورهای غربی و زندان گوانتانامو علیه مهاجران و رنگین پوست ها گفت: اسلام بر رعایت حقوق بشر تاکید دارد و گزارش های امثال احمد شهید برگرفته از شایعات لابی های مخالف و یکسویه علیه جمهوری اسلامی ایران است.
مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری به عملکرد برخی وزارتخانه های دولت انتقاداتی را مطرح کرد و گفت: در موضوعی همچون هدفمندی یارانه ها، حزب مردم سالاری خواستار آن شده که به 3 دهک بالا که حدود 10 میلیون نفر از 73 میلیون ثبت نامی دریافت یارانه می باشند براساس قانون، یارانه پرداخت نشود و یا به نیازمندان که به هر دلیلی انصراف داده اند، یارانه داده شود که این یکی از نقدها می باشد.
سیام**7261 **1449

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن