تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817163662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطره های خارجی منبع مناسبی برای جذب آهن در کودکان زیر دوسال نیستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قطره های خارجی منبع مناسبی برای جذب آهن در کودکان زیر دوسال نیستند قزوین - ایرنا - یک متخصص خون و آنکلوژی و استاد دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: داروهای فانتزی خارجی که به شکل شربت و قطره در داروخانه ها بفروش می رسند منبع مناسبی برای جذب آهن در کودکان زیر دو سال نیستند.


دکتر ˈهادی موسی خانیˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فقر آهن در کودکان عوارض بسیاری مانند بهره هوشی پایین و کاهش قدرت یادگیری را بدنبال دارد و سازمان بهداشت جهانی نیز توصیه کرده تمام کودکان زیر دوسال باید قطره آهن مصرف کنند.
وی، بیان اینکه شیوع فقر آهن در کودکان قزوینی بالا است، اضافه کرد: بسیاری از والدین بدلیل طعم قطره های ایرانی و یا تصور اینکه موجب تغییر رنگ دندان های کودک می شود چندان از این قطره ها استقبال نمی کنند در حالی که عوارض ناشی از فقر آهن بقدری در کودکان زیاد است که مشکل تغییر رنگ دندان در برابر این عوارض چندان چشمگیر نیست.
موسی خانی ادامه داد: والدین به همین دلیل بیشتر از شربت و قطره های خارجی برای تامین آهن کودکان استفاده می کنند در حالی که این داروها آهن مورد نیاز را به بدن کودک نمی رسانند.
وی خاطرنشان کرد: بیماری تالاسمی کم خونی همولیتیک خانوادگی مزمن و نقص ژنتیکی در سنتز زنجیره هموگلوبین است که به دو نوع شدید (ماژور) یا خفیف (مینور) در افراد دیده می شود.
موسی خانی، با بیان اینکه بیماران تالاسمی ماژور برای جبران کمبود هموگلوبین سالم نیاز به تزریق خون داشته و بخاطر پاتولوژی بیماری، جذب آهن در آنان بسیار زیاد است افزود: در اثر تزریق مداوم خون، آهن در بدن این بیماران تجمع و موجب تخریب ارگان های داخلی بدن می شود که برای جلوگیری از این تخریب بیماران باید از داروهای دفع کننده آهن که بانام دسفرال شناخته می شوند استفاده کنند.
به گفته وی، مبتلایان به تالاسمی مینور بر خلاف تالاسمی ماژور ظاهری عادی داشته و وابسته به تغذیه خون نیستند اما مساله ای که به اشتباه در مورد این افراد جا افتاده این است که برخی از پزشکان برای آنان آهن تجویز نمی کنند در حالی که ناقل تالاسمی مینور بودن محافظت کننده خوبی در برابر فقر آهن نیست و آنان نیز باید مانند سایرین آهن به اندازه کافی دریافت کنند.
این پزشک بخش تالاسمی بیمارستان قدس آموزش های تخصصی برای بیماران تالاسمی را لازم ذکر کرد و افزود: افراد مبتلا به تالاسمی مینور باید بدانند گرچه ناقل این ژن بودن خود بخود کشنده نیست اما حتما قبل از ازدواج باید نسبت به انجام آزمایش ها و اقدامات تشخیصی اقدام کنند.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: ریسک تولد فرزند از ازدواج دو فرد ناقل تالاسمی مینور، 25 درصد امکان ابتلا به تالاسمی ماژور، 25 درصد امکان سالم بودن و 50 درصد امکان مینور شدن وجود دارد.
موسی خانی، با بیان اینکه تالاسمی ماژور باید در بلند مدت بطور کامل حذف شود افزود: هم اکنون حدود 150 نفر مبتلا به تالاسمی ماژور در قزوین از خدمات درمانی بخش تالاسمی بیمارستان قدس استفاده می کنند.
این متخصص خون و آنکلوژی انجام آزمایشات و مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج را اقدام مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری تالاسمی ذکر کرد افزود: متاسفانه بدلیل هزینه های بالای این آزمایشات ،استقبال خوبی از آن نشده است.
7388/616
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن