تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806372383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست جعفریان از رییس مجلس درباره رفع محدودیت شبکه های اجتماعی/ نمایشگاه امسال مظهر اعتدال بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و ادب > ادیبات ایران در اختتامیه نمایشگاه کتاب مطرح شد:
درخواست جعفریان از رییس مجلس درباره رفع محدودیت شبکه های اجتماعی/ نمایشگاه امسال مظهر اعتدال بود
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه الان شبکه‌های اجتماعی فعالیت گسترده ای دارند و دولت جدید دغدغه این را دارد که در زمینه شبکه‌های اجتماعی تصمیم بهتری بگیرد گفت: ما خواهشمان این است که فکری برای این وضعیت بشود تا ما در آینده از اینکه نسل جوانمان را از دسترسی به منابع عظیمی از دانش، محروم کرده ایم، پشیمان نشویم.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رسول جعفریان نویسنده و مولف در حوزه تاریخ در سخنانی در اختتامیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که هم اکنون با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مجموعه جنوبی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است، از مسئولان نمایشگاه کتاب که فرصتی را فراهم می آورند تا تالیفات و پژوهش های اصحاب فرهنگ در اختیار مردم قرار گیرد، قدردانی کرد و گفت: شروع تمدن بشری با کتاب بوده و این هم به این خاطر است که پژوهشگران می توانستند افکار خودشان را با دیگران به مشارکت بگذارند. وی همچنین نقش تمدن اسلامی و مسلمانان را در  نشر علم در جهان، یادآور شد و اظهارامیدواری کرد: بتوانیم در قرن آینده به جایگاه گذشته خودمان بازگردیم و این مشروط است به اینکه دسترسی به تمامی منابع علم و دانایی داشته باشیم. جعفریان افزود: نمایشگاه کتاب یکی از مهمترین فرصت هاست برای این مشارکت هر چند آنچنان که شایسته و بایسته است چندان به این مسئله توجه نمی شود. به هر حال باید زمینه تضارب آراء به صورت جدی به وجود بیاید و ما نیازمند این مسئله هستیم. مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به محدودیت های زبان فارسی در انتقال دستاوردهای پژوهشگران به این زبان اشاره کرد و گفت: به هرحال زبان فارسی در ایران، تاجیکستان و افغانستان جاری است و انگار کارهای ما در حیطه زبان فارسی مانده است. وی همچنین خواستار آن شد که وزارت ارشاد در طول سال چندین نمایشگاه مختص ناشران کشورهای عربی برگزار کند و آن را زمینه ساز تضارب آرای فرق مختلف اسلامی ارزیابی کرد و افزود: ما باید از سیاست به مقدار زیادی دور شویم، بدبینی ها را از بین ببریم. جعفریان همچنین از اینکه بخش بین الملل نمایشگاه کتاب تهران امسال به نسبت سالهای قبل، بهتر برگزار شد، قدردانی کرد و گفت: در سالهای گذشته به دلیل مشکلات مالی بخش بین الملل نمایشگاه به حاشیه رفته بود و می شود گفت یکی دو سال این بخش به صورت صوری برگزار می شود. این استاد رشته تاریخ دانشگاه تهران همچنین نیاز دانشجویان به دستیابی به منابع جدید علمی را یادآور شد و گفت: ما شاهد آن هستیم که دانشجویانمان از ترجمه های ناقص استفاده می کنند. ما باید در این زمینه برای شناخت افکار غربی ها بهترین آثار را توسط بهترین مترجمان به دانشجویانمان ارائه کنیم تا آنها بتوانند به شکل دقیقی این نظریات را نقد کنند. وی همچنین گفت: ما دولت جدید را فرصتی می دانیم برای اینکه وضعیت فرهنگی کشور بهتر شود. واقعیت این است آمارهایی که درباره کتابخوانی داده می شود، در شرایط جدید کاربردی ندارد. به هر حال الان شبکه‌های اجتماعی فعالیت گسترده ای دارند و دولت جدید دغدغه این را دارد که در زمینه شبکه های اجتماعی تصمیم بهتری بگیرد. ما خواهشمان این است که فکری برای این وضعیت بشود تا ما در آینده از اینکه نسل جوانمان را از دسترسی به منابع عظیمی از دانش، محروم کرده ایم، پشیمان نشویم. مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از رئیس مجلس خواست که محدودیت هایی را که در این زمینه وجود دارد، در مجلس بررسی و رفع کند. حجت الاسلام جعفریان سخنانش را با این جمله به پایان برد: نمایشگاه امسال کتاب تهران مظهر همان چیزی است که ما به اسم اعتدال می شناسیم.


۱۳۹۳/۲/۲۰ - ۱۲:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن