تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804833567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت دولت از تولید ملی، اجرای اقتصاد مقاومتی را تسهیل می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو کمیته مشورتی تشخیص مصلحت نظام: حمایت دولت از تولید ملی، اجرای اقتصاد مقاومتی را تسهیل می کند کاشان- ایرنا- عضو اصلی کمیته جوانان دفتر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حمایت از تولید ملی، یکی از اصلی ترین اقدامات دولت در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.


ˈاحمدرضا دلیران فیروزˈ شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در کاشان افزود: مقام معظم رهبری کامل ترین و جامع ترین تعریف را مبنی براینکه ˈاقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشدˈ را ارائه فرموده اند.
وی گفت: ارکان اقتصادی مشتمل بر ˈمقاوم بودن اقتصادˈ،ˈاستفاده از همه ظرفیتهای دولتی و مردمیˈ،ˈحمایت از تولید ملیˈ،ˈمدیریت منابع ارزیˈوˈمدیریت مصرفˈ که از سوی رهبری تبیین شد، باید از سوی صاحبنظران موشکافی و تحلیل شود تا این دولت نیز بتواند آن را در مجموعه مدیریتی کشور به اجرا درآورد.
عضو اصلی کمیته جوانان دفتر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین وجود بازارهای کاذب بخصوص در بازار طلا و ارز را مهم ترین مشکل پیش روی تولید کشور دانست و تصریح کرد: این مشکل موجب شده تا سرمایه گذاری در بخش صنعت کم رنگ باشد.
وی سیاست های اجرایی دولت بخصوص تعامل با دنیا و کاهش تحریم ها را یکی از راهکارها در بهبود شرایط کشور در بخش اقتصادی دانست و گفت: دولت تدبیر وامید با استفاده از ظرفیت های موجود سرمایه گذاری داخلی و خارجی و نیز نخبگان و نیروی متخصص داخلی، منویات رهبری را در بحث اقتصاد مقاومتی عملیاتی کند.
دلیران فیروز همچنین گفت: وجود بازارهای کاذب به موازات تولید در کشور باعث سرازیر شدن نقدینگی به سمت آنها می شود و چون این بازارهای کاذب در مقاطعی سود خوبی نیز دارند و از جهتی هم موانع و دردسرهای پیش روی تولید کننده را ندارند، باعث کاهش چشمگیر جذابیت سرمایه گذاری در بخش تولید می شود.
این کارشناس اقتصادی افزود: دولت برای رونق بخشیدن به تولید در کشور باید با وجود چنین بازارهای کاذب مقابله کند و با رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان به جذابیت و توجیه سرمایه گذاری در بخش صنعت کمک کند و تا مادامی که این امر صورت نگیرد، تولید در کشور رشد چندانی نخواهد داشت.
دلیران فیروز با انتقاد از دیدگاه دولت گذشته مبنی بر اختصاص تسهیلات به بخش صنعت تنها راه حل رونق در این بخش است، گفت: نمی توان با دادن تسهیلات به تولیدکننده انتظار داشت که چرخ تولید کشور به چرخش درآید، زیرا تا زمانی که دولت موانع سر راه صنعت را برطرف نکند و جلوی واردات بی رویه را نگیرد و جلوی بازارهای کاذب
را نگیرد، سرمایه گذاری در بخش تولید، توجیه و جذابیتی نخواهد داشت.
وی همچنین مهم ترین آسیب مرحله اول قانون هدفمندی یارانه ها را عدم حمایت و توجه به بخش صنعت و کشاورزی دانست که این موضوع آسیب های شدیدی از جمله به بخش تورم، بیکاری، رکود اقتصادی و ورشکستگی تعداد قابل توجهی از کارخانه ها را در پی داشت.
به گزارش ایرنا، واژه اقتصاد مقاومتی اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح شد، در این دیدار معظم له ˈاقتصاد مقاومتیˈ را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل ˈفشار اقتصادی دشمنانˈ و ˈآمادگی کشور برای جهشˈ را معرفی نمودند.
545
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن