تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805712067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واعظی: ایجاد 130 هزار شغل در بخش ارتباطات با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

واعظی: ایجاد 130 هزار شغل در بخش ارتباطات با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در بحث اشتغال، این وزارتخانه طرحی تهیه کرده است که طی 2 سال آینده 130 هزار شغل در بخش ارتباطات ایجاد شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمود واعظی عصر سه شنبه در نشست خبری مشترک راهکارهای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: طرح اشتغال در بخش ارتباطات یکشنبه هفته جاری تقدیم رییس جمهوری که با اجرای این طرح 30 هزار شغل در سال جاری و 100 هزار شغل در سال آینده در کشور ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه، سیاست های اقتصاد مقاومتی از موضوعات مهم و تاثیرگذار در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، ادامه داد: بعد از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، کمیته ای به منظور تدوین برنامه ای مدون برای وزارتخانه، سازمان های مرتبط ، بخش خصوصی، اپراتورها و دانشگاهیان تشکیل شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: 18 بند از 24 بند سیاست های اقتصاد مقاومتی با این وزارتخانه مرتبط است که برای همه آنها برنامه ریزی صورت گرفته است و از اولویت های اجرایی در سال جاری و سال آینده در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه می باشد.
واعظی با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی از اساسی ترین رویکردها در برنامه ششم توسعه خواهد بود، گفت: این برنامه ها به گونه ای تدوین شده است که هر فردی وزیر باشد ادامه سیاست ها در اولویت قرار گیرد.
وی توجه به علوم دانش بنیان، ساماندهی شرکت های دانش بنیان، حمایت از تولید داخل و توجه به بخش خصوصی از اولویت های اساسی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی این طرح است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بر اساس این اولویت ها برنامه ریزی شده است تا طی 2 سال آینده باقی مانده از برنامه پنجم توسعه، تمام آن را در حوزه فناوری اطلاعات عملیاتی کنیم.
وی درباره ارائه خدمات اینترنت به مردم نیز گفت: اولویت ما شبکه ملی اطلاعات است و تا پایان برنامه پنجم توسعه اینترنت قابل قبول به کاربران در بخش خانگی و تجاری ارائه خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: وضعیت فعلی خدمات اینترنتی را قبول نداریم و مردم گلایه دارند، اما در حال اجرای پروژه هایی هستیم که قطعا سال آینده این وضعیت تغییر خواهد کرد.
واعظی در خصوص مرکز ملی فضای مجازی اظهار داشت: این مرکز کار اجرایی نمی کند و بر اساس حکم مقام معظم رهبری تنها سیاست گذاری را بر عهده دارد و از زمان تشکیل این مرکز همانند چتری برای همه شوراها و دستگاههای مرتبط با این فضا فعال است.
وی اضافه کرد: بر اساس جلسه اخیری که برگزار شد مقرر گردید مرکز ملی فضای مجازی به دنبال این موضوعات باشد و سیاست های لازم را برای رفع ابهامات به تصویب برساند.
رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این نشست گفت: ارتباطات به عنوان یک صنعت فرابخشی از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است و باید برای این حوزه متناسب با جایگاه آن موضوعات دیده شود.
وی افزود: باید با ارائه بودجه مناسب برای دستیابی به اهداف این وزارتخانه کمک کرد، چرا که ارائه خدمات بهتر موجب کاهش فساد اداری، موضوعات زیست محیطی و زمان تردد مردم خواهد شد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توجه به تولیدات داخلی، فارغ التحصیلان دانشگاهی و بحث اشتغال از موضوعات قابل توجه در این بخش است.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای طرح های خود گفت: در تلاش هستیم بودجه سال آینده این وزارتخانه افزایش یابد و دولت باید این موضوع را در لایحه بودجه 94 ببیند و ما نیز در مجلس تلاش می کنیم تا تایید شود.
علی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار و رییس کمیته فناوری و ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز درباره وظایف نظارتی و موضع مجلس در خصوص شبکه های اجتماعی و پایش اطلاعات گفت: مجلس قطعا در زمینه پایش اطلاعات نظارت عالیه خود را اعمال می کند.
وی افزود: یکسری شبکه های اجتماعی داخلی وجود دارد که مشکلی با آنها نداریم و در خصوص شبکه های اجتماعی خارجی نیز بخش هایی که با مسایل اجتماعی و سیاسی در تضاد نباشد مشکلی برای استفاده از آن وجود ندارد.
عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه اظهار داشت: اگر شبکه های اجتماعی خارجی موضوعات سیاسی و اجتماعی ما را هدف قرار دهند، بر اساس مصادیق اجتماعی در این کمیته از سوی دادستانی مورد بررسی قرار می گیرد.
اقتصام**1053**1594
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن