تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804377968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می دهد در «فرهنگسرای کتاب» نمایشگاه کتاب چه می گذرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می دهد
در «فرهنگسرای کتاب» نمایشگاه کتاب چه می گذرد
«فرهنگسرای کتاب» بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال با طرح و دکوراسیون جدید، برای همه گروه های سنی به آموزش مسایل دینی، هنری، فرهنگی و کاردستی پرداخته است.

خبرگزاری فارس: در «فرهنگسرای کتاب» نمایشگاه کتاب چه می گذرد


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به‌ عنوان متولی فعالیت‌های فرهنگی و هنری مدیریت شهری کلان‌شهر تهران و نیز یکی از فراگیرترین و تاثیرگذارترین نهادهای فرهنگی پایتخت ایران اسلامی، با اتکا به سیاست‌ها و همچنین با الهام از رهنمودهای کلان رهبر فرزانه‌ انقلاب اسلامی مبنی بر «ترویج کتاب‌خوانی توسط دستگاه‌های مسئول»، «حرکتی همگانی برای تجدید مطلع مسأله‌ کتاب در کشور» و «افزایش سرانه‌ مطالعه‌ کتاب»، اقدام به طراحی و برپایی «فرهنگسرای کتاب» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کرده است.

  طبق تأکید رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از جمله اهداف عمده و رویکردهای اصلی فرهنگسرای کتاب می توان به ترویج فرهنگ و مهارت‌های مطالعه از طریق روش‌های نوین و جذاب، ارتقای سرانه‌ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان و ترغیب خانواده‌ها به توجه جدی به تغذیه‌ معنوی همه‌ اعضای خانواده. در خصوص برنامه‌های اجرایی در جهت تحقق این اهداف اصلی، پس از نصب دبیر، رئیس و اعضای «شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب» و برگزاری جلسات منظم و فشرده با نمایندگان واحدهای گوناگون مدیریت شهری نظیر معاونت‌ها، سازمان‌ها، ادارات کل و غیره، نسبت به تقسیم کار، ایجاد هماهنگی‌های لازم و بهره‌گیری از تجربه و توان همه‌ واحدهای مدیریت شهری در راستای تحقق اهداف و رویکردهای مذکور، اقدامات متعددی انجام پذیرفت.

  این سازمان به عنوان یکی از متولیان فرهنگی کلان شهر تهران در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا کرد حضوری که با چند تغییر عمده همراه است اول و مهمتر از آن اینکه از استیج خبری نیست، شاید برای اولین بار است که در برنامه ای با این ابعاد استیج جایی ندارد و جا خالی آن هم به هیچ عنوان حفظ نشده است. دومین نکته این که سعی شده بر خلاف سال های گذشته نمای داخلی فرهنگسرای کتاب، از اسپیس محوری خارج شده و در یک طراحی جذاب، شکلی نو به خودش گیرد. نمایی که برگرفته از معماری اسلامی _ ایرانی است. به طوری که تحسین همه مراجعین و مسئولان و مخاطبان عام را اعم از مسئولان و مخاطبان را برانگیخته است.

  سومین موضوع این که فرهنگسرای کتاب امسال، علاوه بر معرفی و ارائه برنامه های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، میزبان کلیه معاونت های شهرداری تهران در غرفه های اختصاصی است و آنها نیز توانسته اند دستاوردهایشان را در زمینه مطالعات، انتشارات و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی به مراجعه کنندگان عرضه کنند. انتخاب واگذاری مسئولیت فرهنگسرای کتاب به «ناصر امیرزاده» یک مدیر باسابقه که پیشتر مدیریت مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، ریاست فرهنگسرای انقلاب، ریاست باغ موزه هنرهای ایرانی و فعالیت گسترده در حوزه کتاب و کتابخوانی را دارد. در برنامه‌ریزی و اجرای «فرهنگسرای کتاب»، سعی و اهتمام بر این بود که فضا و برنامه‌ها به‌ گونه‌ای طراحی و سامان‌دهی شود که از نگاه «ابزاری» و «صرفاً فروشگاهی» اجتناب شود و وجه غالب، ایجاد فضایی برای ظهور و بروز «خلاقیت و اندیشه»، تقویت شناخت، اُنس و اشتیاق هرچه بیش‌تر مخاطبان و بازدیدکنندگان نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی و معرفی فعالیت‌های مدیریت شهری درخصوص کتاب و کتاب‌خوانی و نیز تولیدات و محصولات فاخر فرهنگی باشد.

  برای تحقق این اهداف به اهم برنامه‌های جذاب و پُرمخاطب «فرهنگسرای کتاب»، به‌ شرح اجمالی ذیل می‌توان اشاره کرد: تصویرهای شیرین: استفاده از شیوه‌های غیرمستقیم و اشاعه‌دهنده‌ فرهنگ مطالعه مانند برگزاری ایستگاه‌های کاردستی و تصویرسازی که در این ایستگاه‌ها کودکان با توجه به ضرب‌المثل‌های فارسی که ذخایر ادبی ما محسوب می‌شوند و استفاده از قدرت تخیل و خلاقیت خود، اقدام به خلق تصویر می‌کنند. به‌ علت درگیر بودن ذهن کودکان با موضوع ضرب‌المثل به‌ جهت تصویرسازی آن، کودک با فضای ادبی ارتباط برقرار می‌کنند. کارگاه صحافی‌خانه: این کارگاه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، تقویت قوه‌ خلاقیت در آماده‌سازی و تولید کتاب، میزبان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به صحافی کتاب است. در این برنامه کودکان طریقه‌ آماده‌سازی و تولید کتاب و نحوه‌ جلوگیری از فرسوده یا پاره شدن و تسهیل استفاده از کتاب‌های‌شان را آموزش می‌بینند. 

     برنامه‌ کتاب من: نام کودک به‌ جای نام شخصیت اصلی داستانی که از قبل نوشته شده قرار می‌گیرد. موضوع داستان‌ها اغلب مربوط به حوزه‌ کتاب و کتاب‌خوانی است. در انتهای کتاب در غرفه چاپ شده و به کودک اهداء می‌شود. قصه‌ خوب، بچه‌های ‌خوب: کودکان و نونهالان با استفاده از داستان‌های کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نوشته‌ی مهدی آذریزدی، اقدام به تصویرسازی از داستان‌های کتاب کرده است.

  بازی با کلمات: آشناسازی و ایجاد علاقه در کودکان و نوجوانان با فرهنگ مطالعه. نقالی: در این برنامه داستان‌های کهن از ادبیات فارسی به‌ همراه مجموعه داستان‌هایی از قرآن و کتب دینی توسط مرشدان میرزاعلی، ورمزیار و حسن بیگی به‌صورت زنده اجرا می‌شود. کتاب «یار مهربان» (ویژه‌ی کودکان) از جمله کتاب‌هایی است که در جهت پرورش قوه‌ اندیشه و خلاقیت کودکان به‌ صورت نیمه‌آماده شده است. در این برنامه صفحاتی از کتاب در اختیار کودکان قرار گرفته تا کودکان با استفاده از خلاقیت خود و استفاده از مواد گوناگون اقدام به تکمیل آن کنند.

  مهارت‌های مطالعه و آموزش ده دقیقه‌ای تندخوانی، دقیق‌خوانی، خلاصه‌نویسی و غیره معرفی و نمایش تولیدات مرکز آموزش سازمان: از قبیل، کتاب‌های «زندگی آموختنی است»، دفاتر خوش‌نویسی و غیره مسابقه صدای آشنا: در این بخش مخاطبان به بخش‌هایی از کتاب صوتی گوش داده و در بین گزینه‌های انتخابی، گزینه صحیح را حدس می‌زنند. سپس با انتخاب درست خود، امکان شرکت در مرحله‌ بعدی مسابقه را خواهند داشت. اجرای نمایش میدانی: با محوریت کتاب و کتابخوانی و اخلاق شهروندی توسط گروه های مختلف نمایشی در محوطه فرهنگسرای کتاب. مدیریت امورکتابخانه های سازمان، با توجه به رسالت خود و با حضور در «فرهنگسرای کتاب» و برپایی غرفه ای اقدام به معرفی شبکه کتابخانه ای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران کرد از جمله این فعالیت ها معرفی خدمات کتابخانه ای، ثبت نام رایگان کتابخانه، توزیع محصولات مرتبط با مطالعه ویژه گروه سنی کودک از جمله تیرک مطالعه را می توان نام برد. معرفی و نمایش محصولات تولیدی سازمان و برپایی نمایشگاه و ارایه‌ محصولات چندرسانه‌ای از آخرین دست‌آوردهای سازمان.

  استقرار دو دستگاه اتوبوس در قالب کتاب‌خانه‌ سیار در محوطه‌ نمایشگاه و معرفی خدمات کتابخانه‌ها. برپایی ورکشاپ نقاشی، با موضوع کتاب و مطالعه توسط هنرمندان مطرح در این رشته. برپایی ورکشاپ معرق و منبت، با هدف آشنایی بازدید کنندگان با هنرهای اصیل ایرانی اسلامی برپایی ورکشاپ قلم زنی، با هدف آشنایی بازدید کنندگان با هنرهای اصیل ایرانی اسلامی برگزاری ورکشاپ نقاشی خط، در این ورکشاپ هر روز هنرمند یکی از اسما متبرکه یه ذکرهای اسلامی را بر روی بوم ترسیم می کنند. کاردستی قرآنی (قیچی سخنگو)، ساخت طرح ها و کاردستی با استفاده از کاغذ و تا و قیچی با محوریت اشکال و تذهیب های اسلامی سفال مذهبی: ساخت سقال و درج اشکال و نقوش مذهبی بر روی گل سفال و ساخت نمادها و سمبل های دینی مسابقه قرآنی: برگزاری مسابقه هوش با محوریت سوالات قرآنی، در جهت آشنایی هر چه بیشتر و بهتر مخاطبان با مفاهیم قرآنی و رجوع بیشتر به قرآن

  واحدهای مشارکت‌کننده: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، معاونت برنامه‌ریزی شهری و امور شوراهای شهرداری، معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری، معاونت فنی و عمرانی شهرداری، معاونت مالی و اقتصاد شهری، معاونت توسعه‌ منابع انسانی، مرکز ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری تهران، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری، موسسه‌ همشهری، موسسه‌ نشر شهر، مرکز آموزش سازمان، فرهنگسرای مجازی، مدیریت امور کتاب‌خانه‌های سازمان، شورای عالی کتاب سازمان، معاونت‌ها، ادارات کل و مراکز و کتابخانه‌ تابعه‌ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران. گفتنی است، بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 10 لغایت 20 اردیبهشت سال جاری در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است. انتهای پیام/و

93/02/18 - 13:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن