تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819613900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس انجمن پسته ایران: حداکثر محصول امسال 220 هزار تن خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس انجمن پسته ایران: حداکثر محصول امسال 220 هزار تن خواهد بود کرمان- ایرنا- رییس انجمن پسته ایران گفت: حداکثر محصول پسته امسال در سراسر کشور 220 هزار تن پیش بینی می شود و این در حالی است که پسته تولیدی آمریکا به عنوان رقیب اصلی پسته ایران حداکثر 280 هزار تن می شود.


به گزارش ایرنا، ˈمحسن جلال پورˈ شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای انجمن پسته ایران با اشاره به اینکه ما نبایستی در سال جاری انتظار معجزه در فضای اقتصادی کشور و پسته داشته باشیم، افزود: در سال 93 نیز ادامه شرایط سال های 90 تا 92 را در محصول پسته خواهیم داشت و اگر برنامه ای برای تولید، صادرات و فروش محصول پسته نداشته باشیم این امید که دولت و حاکمیت از طریق رونق بخشیدن به اقتصاد به فکر پسته باشند، بیهوده است.
وی ادامه داد: 40 تا 50 هزار تن پسته سال گذشته هنوز در انبارها و بنگاه ها مانده است و بازار داخلی ما قابل کنترل است و نگران کننده نیست.
جلال پور در رابطه با بازار خارجی پسته تصریح کرد: هنوز در چین 60 تا 100 کانتینر پسته ما به فروش نرسیده و برای دو ماه آینده نیز سفارشی هم برای ارسال پسته نداریم اما در مقابل آمریکایی ها بخوبی در چین پسته عرضه کرده اند و نوید محصول دوباره را نیز داده اند.
رییس انجمن پسته ایران اظهار کرد: آمریکایی ها قصد دارند که در بازار پسته حرکت جدی انجام دهند تا بازار چین که بازار اصلی پسته ایران است را در دست بگیرد.
وی افزود: این نگرانی که آمریکا کار را برای ما سخت کند وجود دارد و به همین دلیل ما باید هوشیار باشیم و بدانیم چه زمانی و چگونه محصول پسته را وارد بازار کنیم و کم اعلام کردن میزان پسته ایران نیز به ضرر ما خواهد بود.
جلال پور، تصریح کرد: مهمترین موضوع مدیریت بازار پسته است و اگر این اتفاق نیفتد از حکومت و دولت هیچ امیدی برای مدیریت نیست و پسته در مجموعه دغدغه های دولت جایی ندارد و باید در رسانه ها و در نشست ها با آگاهی دادن بیشتر، این مجموعه را بخوبی مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: کل صادرات پسته ما به کشورهای اتحادیه اروپا در سال 2013 میلادی 10 هزار تن بود در حالی که این میزان در گذشته به 90 هزار تن نیز می رسید و با این اوضاع متکی به بازارهای خاور دور شده ایم که باید همدل و همراه باشیم.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان به جوایز صادراتی اشاره کرد و گفت: از سال 82 با دادن جوایز صادراتی جهش صادراتی خوبی را شاهد بودیم و دولت اعلام کرده که نمی تواند جوایز صادراتی را از بودجه دولت بپردازد زیرا هنوز جوایز صادراتی سال های گذشته پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: امسال قرار است جوایز صادراتی بر اساس کیفیت، نوع بسته بندی، کشورهای مقصد و آیتم های متعدد دیگر داده شود و تامین هزینه جوایز صادراتی مانند کشور ترکیه از پنج درصد درآمد کالاهای وارداتی به کشور انجام شود.
جلال پور افزود: البته نگرانی جدی ما در بحث مالیات برای صادرکنندگان است و می گویند برای تولید کالای صادراتی باید مالیات در نظر گرفته شود و صادر کننده باید نام فروشنده، کد رهگیری و کد مالیاتی را داشته باشد تا بر اساس آنها مالیات از صادرکنندگان دریافت شود.
وی افزود: قرار است اگر چنین اطلاعاتی را در رابطه با سال های گذشته نداشتند یک درصد از کل خرید صادرکنندگان را به عنوان جریمه مالیاتی بگیرند که در صدد هستیم این یک درصد مربوط به سال های گذشته را از دولت بخشش بگیریم اما این مسئله برای سال 93 اجرا می شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: همچنین عنوان شده که هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده از صادرکنندگان پسته بگیرند که برای امسال این موضوع را با مسوولان مالیاتی استان حل کردیم.
رییس انجمن پسته ایران در بخش دیگری بیان کرد: قرار شده پیش نویس قانون جامع آب را در اتاق ایران تدوین کنیم و به مجلس ببریم و در این زمینه همه صاحب نظران می توانند نظر و پیشنهاد خود را مطرح کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر چه ما در کمیسیون های مختلف دولت و مجلس از صنعت پسته دفاع می کنیم اما پشتیبانی لازم را از اعضای انجمن پسته در زمینه مادی و معنوی نداریم.
جلال پور، با تاکید بر حضور در نمایشگاههای دنیا افزود: این سال ها بدترین غرفه، نقطه و غرفه آرایی به ایرانی ها در نمایشگاه ها داده شده اما قصد داریم این روند را بهبود ببخشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع اقتصادی کشور اشاره و بیان کرد: از دولت های نهم و دهم گلایه می کردیم که چرا هیچ برنامه ای را از قبل اعلام نمی کنند اما انتظار داشتیم دولت یازدهم در شش ماه دوم سال گذشته برنامه سال 93 خود را اعلام کند و بگوید که نگاه دولت به تورم، رکود، رونق و بازشدن فضای سیاسی کشور چگونه است؟
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در پایان دولت دهم تورم 44 درصد و نرخ بیکاری بالا بود و دچار مشکلات و مسائل متعددی بودیم و دولت یازدهم با بیماری رکود تورمی دولت را تحویل گرفت.
وی افزود: دولت در شش ماهه اول فعالیت خود هیچ نگاهی غیر از کنترل تورم نداشت و این هدف به سه دلیل فشار عمومی جامعه و برخی نارضایتی ها، انجام کار اقتصادی با کنترل تورم و مشخص نبودن شرایط بین المللی و مذاکرات ژنو و هسته ای، بود.
جلال پور، اظهار کرد: کنترل تورم بخشی از سیاست گذاری بود و امیدواری مردم نیز به این کنترل تورم کمک کرد به طوری که تورم نقطه به نقطه در اسفند سال گذشته 19 درصد و در مجموع تورم بین 32 تا 34 درصد در پایان سال گذشته رسید.
وی بیان کرد: در سال 93 نگاه دولت به رونق است تا از وضعیت رکود به رونق برود ضمن اینکه نیم نگاهی جدی به تورم دارد.
وی افزود: بودجه دولت برای ایجاد رونق و از بین بردن رکود کافی نیست و دولت برای اینکه رونق ایجاد کند از سه آیتم از جمله حضور فعالان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری قصد دارد استفاده کند که هم اکنون بخش خصوصی شرایطی برای آن فراهم نمی بینیم و چندان قابل دسترس نیست.
جلال پور اظهار کرد: همچنین دولت 35 میلیارد دلار فاینانس خارجی برای پشتیبانی از طرح هایی تعریف کرده که تاکنون محقق نشده است و البته از 20 روز دیگر فاز دوم توافق نامه ژنو اجرایی می شود که شاید با کم شدن تحریم ها، ارتباطات بیشتر و فضای مراودات بازتر بتوانیم از این فاینانس استفاده کنیم.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: همچنین صندوق توسعه ملی 55 میلیارد دلار ذخیره دارد که البته آثار روشنی از این صندوق برای ایجاد رونق نمی بینیم و کرمان در نیمه اول خرداد امسال میزبان اعضای این صندوق خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه برآورد دولت از تعداد انصراف دهندگان از دریافت یارانه 50 میلیون نفر بود، افزود: اما هنگامی که 73 میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت نام کردند این اقدام بر روی برنامه های دولت تاثیرگذار بود.
جلال پور، گفت: در خوشبینانه ترین حالت، دولت می تواند در نیمه دوم سال جاری رونق و فضای بهتر را در کشور ایجاد کند.
وی در پایان از حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و 22 نماینده مجلس و 12 معاون وزیر از فردا پنجشنبه به مدت دو روز در کرمان خبر داد.ک/2
7443/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن