تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813109408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مزایای نشر دیجیتالی از زبان یک ناشر شرکت کننده در نمایشگاه کتاب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مزایای نشر دیجیتالی از زبان یک ناشر شرکت کننده در نمایشگاه کتاب تهران- ایرنا-یک ناشر دیجیتالی هشدار داد که با موج دیجیتالی شدن روبروییم و ناشرانی که نتوانند خود را با این تغییرات و فناوری وفق دهند دچار آسیب می شوند.


حسن اسماعیلی طاهری مدیر بخش دیجیتال انتشارات قانونمدار حاضر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به سرعت پیشرفت فناوری،ما با موج دیجیتالی شدن روبروییم.و ناشرانی که نتوانند خود را با این تغییرات و فناوری وفق دهند دچار آسیب می شوند.
وی گفت:دیجیتالی شدن یکی از مباحث مطرح در حوزه نشر است که دارای مزایای بسیاری است و خیلی ناشران از این موضوع آگاه نیستند.
این صاحب نظر در ادامه گفت: با توجه به اینکه اولین جمله بعد از دیجیتال در ذهن ناشران مجسم می شود فایل پی دی اف است که فکر می کنند کپی برداری از آثارشان آسان می شود به همین علت نسبت به دیجیتالی شدن کتاب مقاومت نشان می دهند.
وی توضیح داد: با آموزش کامل و جامع به ناشران و آشنایی آنها با مزایای دیجیتالی شدن می توان دید آنها را نسبت به این موضوع عوض کرد.
اسماعیلی اضافه کرد: یکی از مباحثی که انتشار دیجیتالی شدن را طولانی کرده بحث حقوق مولف بوده چون یکی از دغدغه های ناشرین و مولفان این است که کتاب هایشان کپی نشود.
وی گفت: با دیجیتالی شدن هزینه تولید و توزیع کاهش می یابد و سرعت بالا می رود و درحوزه علم و دانش گسترش پیدا می کنیم.
اسماعیلی افزود:کتاب با دیجیتالی شدن چند رسانه ای می شود فیلم و صدا و تصویر در کنار هم قرار می گیرند.
وی گفت:وقتی کتاب در اینترنت قرار گرفت از همه دنیا به آن دسترسی پیدا می کنند و مهمترین مزیتش آن است که جهانی می شود و امکان جست و جوی سریع برای مخاطب که اهل پژوهش و تحقیق است کار آسانی می شود.
اسماعیلی گفت: با دیجیتالی شدن کاغذ حذف می شود که خود گونه ای حمایت از محیط زیست و هم راستا با اقتصاد مقاومتی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: دیجیتالی شدن باعث می شود فضای فیزیکی کمتری گرفته شود و کتاب ها در انبار تلنبار نشود.
مدیر بخش دیجیتال انتشارات قانونمدار اظهار داشت: حدود 70 عنوان کتاب تاکنون در انتشارات قانونمدار دیجیتالی شده است.
کتاب دیجیتال به اطلاعات یک کتاب گفته می شود که وقتی قابلیت ذخیره سازی و انتقال بر بستر یک عامل دیجیتالی پیدا کرد کتاب دیجیتالی می شود و در این وضعیت محتوای چندرسانه ای دارد.
فرآهنگ(3)**7303 **م.ب**1856
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن