تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820474788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان فارس به رتبه هفتم اشتغال در کشور دست یافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون استاندار فارس: استان فارس به رتبه هفتم اشتغال در کشور دست یافته است شیراز - ایرنا- معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس گفت: این استان در زمینه اشتغال و کسب و کار از رتبه 28 کشور در بهار سال 90 در زمستان سال 92 به رتبه قابل توجه هفتم در میان سایر استان های کشور دست یافت.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ساسان تاجگردون، چهارشنبه در یازدهمین گردهمایی سراسری اشتغال جهاد دانشگاهی در شیراز، نرخ کنونی بیکاری این استان را حدود 13 درصد دانست و افزود: بخش عمده ای از این جمعیت را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: شرایط جهانی و تحریم ها در افزایش آمار بیکاری تاثیر داشته اما عدم تعهد به قانون در گذشته به این معضل دامن زده و مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.
تاجگردون اظهار کرد: بسیاری از کارخانه ها که در گذشته با ظرفیت بالایی فعالیت داشته و تعداد زیادی نیروی کار را جذب کرده بودند طی سال های گذشته به دلیل عدم حمایت مالی و عدم دسترسی به مواد اولیه از ادامه فعالیت بازماندند.
وی، با اشاره به رشد اقتصادی منفی پنج درصد کشور در سال گذشته افزود: دولت تدبیر و امید از ابتدای روی کار آمدن تلاش کرد تا روند این رشد را در گام اول به رغم عدم تامین منابع مالی مناسب به سمت صفر تغییر و کاهش دهد.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس تصریح کرد: تزریق منابع مالی به بخش های اقتصادی و تولید رشد اقتصادی را به دنبال خواهد داشت اما اگر این نقدینگی به سمت مصرف هدایت شود شاهد رشد منفی اقتصادی خواهیم بود، آنچه که در سال های گذشته روی داد.
وی، با اشاره به اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها در سال های گذشته گفت: طی سه سال اول اجرای فاز اول هدفمندی، بنا بود که 50 درصد منابع حاصل از هدفمندی به حساب سرپرستان خانوارها واریز شود و 50 درصد دیگر نیز به حوزه دولت و حمایت از صنعت و تولید اختصاص یابد.
تاجگردون افزود: به جز 50 درصد سهم مردم، در سه سال گذشته هیچ مبلغی از 50 درصد دوم هزینه نشد.
وی گفت: حتی اگر آن 50 درصد سهم مردم هم به جای پرداخت نقدی به مردم در بخش تولید هزینه می شد امروز شاهد بسیاری از مشکلات و فشارهای اقتصادی که بر مردم وارد است نبودیم.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص استفاده دولت از توان و ظرفیت زنان گفت: دولت تدبیر و امید بهره مندی از توان و ظرفیت زنان را در هر بعدی مد نظر دارد و با جدیت پیگیری می کند.
یازدهمین گردهمایی سراسری اشتغال جهاد دانشگاهی امروز چهارشنبه 17 اردیبهشت با حضور رییس جهاد دانشگاهی کشور، رییس سازمان اشتغال جهاد دانشگاهی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس، امام جمعه موقت شیراز و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در شیراز برگزار شد.ک/2
678/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن