تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820394651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توپ های مان به دیرک می خورد، پنالتی های مان بر باد!!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توپ های مان به دیرک می خورد، پنالتی های مان بر باد!! کرمانشاه - ایرنا - درمیان استان های غربی کشور اولین بار شیرین فراز کرمانشاه بود که به لیگ برتر رسید و برای یک فصل هم شده فتیله قرمز و آبی را پایین کشید.


جوانان کرمانشاهی یکبار مزه داشتن نماینده درسوپرلیگ فوتبال ایران را چشیده اند و رویای دیدن ستاره های فوتبال کشور بخصوص بازیکنان دو تیم سرخابی پایتخت از نزدیک و در شهرشان دیده اند.
اما دیری نپایید و به قاعده عمر یک فصل فوتبالی، کاخ آرزوهایی که مردم ورزش دوست کرمانشاه و شاید استان های کردنشین مجاور در مستطیل سبز ساخته بودند، فرو ریخت و شیرین فراز با نتایجی که گرفت به لیگ پایین تر سقوط کرد و چنین بود که تا امروز چندین دوره لیگ آزادگان را هم با ناکامی ناشی از راهیابی پشت سر گذارده البته با نام ˈراهیان کرمانشاهˈ.
جدای از اینکه تیم شهرمان در گردش توپ گرد و لرزاندن تور سفید رقبا در مستطیل سبز ناکام بوده و لیگ برتری شدن را با نتایج سال های اخیر خود به سطح یک رویای دست نیافتنی تنزل داده، اما اگر چشم و چراغ دیگر فوتبالی شهر کرمانشاه یعنی استادیوم 15 هزار نفری را بررسی کنیم، باز هم می بینیم که به طور کلی ˈفوتبالˈ با مردم این دیار نامهربان شده و این بی مهری ها نه ربطی به بدشانسی و اصابت توپ به دیرک دروازه داره و نه پنالتی از دست رفته بلکه، دلیل بارز آن بی توجهی و شاید مدیریت نادرست بوده است.
12 سالی می شود که کار احداث این ورزشگاه آن هم در نامناسب ترین جای ممکن از نظر گذرگاه شهری، سپری می شود ولی هنوز هم شاهد ˈپروژهˈ هستیم نه ˈاستادیومˈ و دلیل این باخت فوتبالی استان نه بازیکن بوده، نه مربی و نه کادر فنی بلکه مشکل اصلی کادر ناتوان مدیران، پیمانکاران و سازندگان این ورزشگاه بوده که سالهاست رکود و خاک خوری را با این پروژه گره زده اند.
در زمان استاندار دوازدهم یعنی سید دادوش هاشمی بود که محمد عباسی وزیر وقت ورزش و جوانان به کرمانشاه سفر کرد و در بازدید از این پروژه وعده داد که تا سه ماه دیگر کار احداث آن به اتمام می رسد، اما سه ماه گذشت و خبری نشد و تنها خبر این بود که پیمانکار پروژه خلع ید شده آن هم به دلیل ناتوانی، که ظاهرا دیوار این بابا کوتاه بود و سیبلی شد برای پنهان شدن مدیرانی که نتوانستند ورزشگاه را تکمیل کنند.
حتی در بازدید معاون وزیر و مدیرکل توسعه و بهره برداری اماکن ورزشی هم که چندین ماه بعد از سفر وزیر بود، باز هم وعده افتتاح آن در چند ماه آینده داده شد اما هرگز تحقق نیافت.
نخ تسبیح کلام همه مسوولان وقت که دلیلی برای عدم افتتاح به موقع می آوردند، نبود اعتبار و عدم تامین آن از سوی منابع ملی و استانی بود.
این رویه هم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ادامه یافت و در سفری که محمود گودرزی در 19 دی سال گذشته به استان داشت و در بازدید از این پروژه، به خبرنگار ایرنا این وعده را داد که ورزشگاه 15 هزار نفری تا پایان امسال (نوروز 93) به بهره برداری خواهد رسید و حتی وعده داد که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن که براساس گفته پیمانکار 70 میلیارد ریال بود را تامین خواهد کرد اما باز هم نشد که نشد...
باید گفت که در دنیای توپ گرد و مستطیل سبر درست است که شیرین فراز یا راهیان نتوانستند نتایجی در خور کسب کنند و سقوط های آزاد داشتند اما بازنده نهایی در نزد افکار عمومی مردم استان بخصوص جوانان فوتبال دوست این شهر، آنانی هستند که نتوانستند، اعتبار کافی برای تکمیل این ورزشگاه تهیه کنند و با خلع ید مرتب پیمانکاران موجب اتلاف وقت و زمان بر شده آن شده اند.
براساس گفته معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه حدود دو هزار و 500 پروژه عمرانی نیمه تمام در استان وجود دارد که ورزشگاه هم یکی از آنهاست اما آیا ورزشگاهی که مطالبه هزاران جوان و ورزشکار این استان است با برخی پروژه های ریز قابل قیاس است، بهتر نیست که دولت این پروژه را در زمره تکمیلی های امسال قرار دهد زیرا گفته می شود که بیش از 90 درصد آن ساخته شده است.
یحیی معماری خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه
571/567
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن