تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819329576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اندروید آماج حمله 99 درصدی بدافزارها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اندروید آماج حمله 99 درصدی بدافزارها تهران - ایرنا - گزارش یک شرکت فعال در عرصه امنیت سایبر نشان می ‏دهد 99 درصد از تهدیدات و بدافزارهای تلفن همراه که در سه ماهه اول امسال فعال بوده است، سیستم عامل اندروید را هدف گرفته ‏ است.


به گزارش ایرنا ازپایگاه اینترنتی theinquirer ، براساس مطالعه جدید شرکت اف سکیور (F-Secure) از میان 277 تهدید جدیدی که در این دوره فعال بوده ‏اند 255 مورد ابزارهای تحت اندروید را هدف گرفته بودند و فقط 2 مورد به دیگر سیستم ‏ های عامل همراه حمله کرده‏ اند.
اندرویدAndroid به زبان ساده سیستم عاملی است برای دستگاه های موبایل و گوشی های هوشمند که به وسیله 30 کمپانی معروف پشتیبانی می شود.
آندروید متن باز است و توسعه دهندگان می توانند برنامه های مختلفی برای این سیستم عامل بنویسند. در واقع آندروید بستری را فراهم می کند تا برنامه نویسان بتوانند هرچه سریعتر و بهتر برنامه هایی بسازند که از تمام ویژگی های یک گوشی هوشمند استفاده کند.
براساس این گزارش یکی از این تهدیدات سیستم عامل آی او اس اپل و دیگری سیستم عامل سیمبین نوکیا را هدف گرفته بود.
بررسی ‏ های اف سیکور نشان می ‏دهد 91 درصد از این تهدیدات بدافزار بوده است .
تحلیل‏ گران دریافته ‏ اند بیشترین حمله این تهدیدات متوجه کاربران بریتانیایی بوده است. نرم‏ افزار امنیتی شرکت اف سکیور در بریتانیا به ازای هر 10 هزار نفر بین 15 تا 20 بدافزار را مسدود کرده است. این رقم در کشورهایی مثل هند، آمریکا و آلمان بین 5 تا 10 بدافزار بوده است.
شایع‏ ترین بدافزار در سه ماهه منتهی به مارس2014/ فروردین 93 Fakeinst بوده است که 45 درصد حملات از طریق آن صورت گرفته است.
علیرغم اینکه ابزارهای همراه از رواج زیادی برخوردار هستند، تعداد بدافزارهای ویژه این ابزار ها در مقایسه با بدافزارهایی که ابزارهای دسکتاپی را هدف قرار داده ‏اند، بسیار ناچیز است.
آمار و ارقامی که سال گذشته در این زمینه منتشر شده است نشان می ‏دهد بدافزارهای اندرویدی به رغم اینکه از نظر تعداد بسیار زیاد هستند، تنها دو درصد از آنها از طریق گوگل پلی (Google Play) منتشر می ‏شوند. بخش زیادی از این بدافزار ها از طریق دانلودهای جانبی پخش می ‏ شوند.
علمی(1)**1746**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن