تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820647568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر کار آفرینی یونیدو: آماده همکاری با ایران برای ریشه یابی مشکل کارآفرینی و اشتغال هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کار آفرینی یونیدو: آماده همکاری با ایران برای ریشه یابی مشکل کارآفرینی و اشتغال هستیم اصفهان- ایرنا- مدیر واحد کارآفرینی و جوانان سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) گفت: یونیدو آماده همکاری برای ریشه یابی مشکلات کارآفرینی و اشتغالزایی با ایران است و بر اساس آن پروژه هایی را طراحی و مدل مورد نیاز را اجرایی می کند.


به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، «جولیا روح» در نشستی با جمعی از کارآفرینان و مسوولان مراکز کارآفرینی استان اصفهان در تالار هیات نمایندگان این اتاق افزود: عمق مشکل بیکاری در ایران باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: با وجود مراکز آموزش عالی متعدد در ایران و استان اصفهان، ظرفیت بسیار قابل توجه برای توسعه کارآفرینی وجود دارد.
وی نیاز سنجی جامعه صنعتی استان اصفهان از نظر مهارت های مورد نیاز را یکی از راهکارهای حل مسئله اشتغالزایی برشمرد و گفت: آموزش بر اساس نیاز بازار از جمله مهمترین اصول اشتغالزایی در یک اقتصاد است.
مدیر واحد کارآفرینی و جوانان یونیدو اضافه کرد: اصلاح دوره های آموزشی با هدف تقویت زمینه های کار آفرینی و پوشش نیازهای صنعت هر کشور یکی از اقدامات مهم برای توسعه کار آفرینی است.
وی دسترسی به منابع مالی را یکی دیگر از چالش های کارآفرینی برشمرد و اظهار کرد: سیستم های داخلی کشورها از نظر قانون و مقررات در موضوع تامین مالی طرح های کارآفرینی و اشتغال زایی باید اصلاح شود.
جولیا روح، توجه به بنگاههای کوچک و متوسط را از رویکردهای مهم یونیدو در کشورهای مختلف عنوان کرد و گفت: با افزایش سطح سرمایه گذاری در هر منطقه و ایجاد شبکه های توسعه دانش و تکنولوژی می توان شاهد ارتقا کارآفرینی در این جوامع بود.
وی با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه ایران اظهار کرد: اینکه با تحریم ها چگونه رفتار کنیم مهم است و می توان با ایجاد خوشه های توسعه بر اساس زنجیره ارزش، اشتغال زایی واحدهای اقتصادی را تقویت کرد.
وی به تجربه یونیدو در برگزاری دوره های آموزشی و برنامه ریزی برای فرهنگ سازی کارآفرینی در بین کشورها اشاره کرد و افزود: جذب سرمایه گذار برای طرح های کارآفرینی نیازمند اعتماد سازی و برنامه ریزی دقیق است که یونیدو در این زمینه اقدامات موثر انجام داده است.
مدیر واحد کارآفرینی و جوانان یونیدو، آموزش را یکی از رکن های اصلی فعالیت این سازمان برشمرد و گفت: ایجاد platform «سکو» به عنوان مراکز تجزیه و تحلیل داده های اطلاعاتی آموزش کارآفرینی و سرمایه گذاران از جمله اقدامات یونیدو در کشورهای آفریقایی بوده که با موفقیت هایی در این زمینه روبرو شده است.
وی تاکید کرد: این سکو برای ایران بایستی بر اساس اطلاعات این کشور سازمان دهی شود تا جوانان بتوانند در قالب این سیستم سرمایه گذاران را به سوی خود جذب کنند.
وی مدل تجاری را برای توسعه کارآفرینی و جذب سرمایه گذاران ایرانی مهم ارزیابی کرد و گفت: این مدل بر اساس شرایط اقتصادی ایران و در راستای توسعه زنجیره ارزش طراحی می شود.
جولیا روح با بیان اینکه ایجاد ارتباط صحیح بین کارآفرین و سرمایه گذار مهم است، اضافه کرد: بر اساس مدل پیشنهادی یونیدو ایجاد رابطه برد-برد بین کارآفرین و سرمایه گذار مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ذهنیت کارآفرینی در نوجوانان و جوانان دانش آموز باید به عنوان یک راه اساسی شکل داده شود، گفت: برگزاری دوره های کارآفرینی در مقطع دبستان و دبیرستان می تواند زمینه شکوفا شدن استعدادها را فراهم سازد.
نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مسئله اشتغالزایی و چگونگی فایناس منابع، دو مسئله ای است که در تمام دنیا با آن روبرو هستیم، گفت: یک دستور العمل و راهکار مشخص برای این دو موضوع وجود ندارد.
«الساندرو آمادیو» خواستار مشخص شدن مشکلات کارآفرینی و توسعه فعالیت های اقتصادی در استان اصفهان شد و اظهار کرد: متمرکز شدن بر نقاط کلیدی و ارائه پیشنهادها برای حل این مشکلات مراحل فعالیت یونیدو در هر کشور متقاضی است.
وی اضافه کرد: در ابتدا باید وضعیت موجود را به درستی بشناسیم و عواملی که سبب شده جوانان نتوانند جذب بازار کار شوند را بررسی و راهکارهای حل آن را در قالب یک قرارداد همکاری اجرایی کنیم.
وی تحریم های اقتصادی را یکی از موانع پیش روی کارآفرینی ایران برشمرد و گفت: با وجود این تحریم ها می توان راهکارهای تقویت کارآفرینی را دنبال کرد.
سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در سال 1966 تاسیس و در سال 1985 به یکی از آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد تبدیل شد.
به عنوان بخشی از نظام ملل متحد، یونیدو با همکاری ١٧٢ کشور عضو، مسوول ترویج توسعه صنعتی در جهان در حال توسعه است.
مقر این سازمان در شهر وین در کشور اتریش قرار دارد.
دفتر یونیدو در جمهوری اسلامی ایران نیز در سال 1999 با هدف پشتیبانی از اولویت های صنعتی دولت جمهوری اسلامی ایران و به منظور برقراری ارتباط نزدیک با وزارتخانه ها، ارگان های دولتی و خصوصی، موسسات مدنی و تحقیقاتی و همچنین بخش خصوصی افتتاح شد.
سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، آژانسی تخصصی است که تلاش های خود را بر محور فقرزدایی از طریق تقویت رشد بهره وری متمرکز کرده است.
د/7140/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن