تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820816001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب‌های تازه در نمایشگاه کتاب


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰




555-152.jpg

آثاری از امیرشهاب رضویان، احسان قدیمی، یوسف انصاری، مهدی بهرامی، نیکی نیکنام اصل، مهدی کمپانی زارع، محمود سلطان‌آبادی، فرزانه بابایی، مصطفی بصیری، یاسر قنبرلو و اسماعیل مهرانفر منتشر شده و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیرشهاب رضویان مجموعه داستانی با عنوان «داستان مسافر» شامل 15 قصه کوتاه با فضای فانتزی نوشته است. نقاشی‌های این کتاب هم اثر نویسنده‌اند. رضویان قبلا بخشی از این قصه‌ها را در برنامه «رادیو هفت» که به تهیه‌کنندگی منصور ضابطیان از شبکه آموزش پخش می‌شد، خوانده است. «داستان مسافر» با وقایع پشت صحنه یک فیلم آغاز و به‌تدریج وارد فضایی کودکانه می‌شود و با نقاشی‌های رضویان همراه است. مقدمه نویسنده بر این کتاب: «ایام خوبی بود، اوایل جوانی، دانشکده سینما و تئاتر، هم‌دانشکده‌ای‌ها، رفاقت‌ها، با هم بودن‌ها... و به قول آقا مجید جوبچی در فیلم سوته‌دلان: عاشقیت‌ها. زمستان 71 رفته بودیم نجف‌آباد که فیلم پایان‌نامه یکی از دوستان را بسازیم، من برق‌کش فیلم بودم و برق سه فاز از سر تیرهای برق، کش می‌رفتم، کابل می‌کشیدم، نورافکن وصل می‌کردم و کار فیلم‌برداری که آغاز می‌شد فرصت داشتم که بقیه را ببینم و خیال‌پردازی کنم. "داستان مسافر" حاصل این خیال‌پردازی‌هاست که بعد از 22 سال فرصت انتشارش را پیدا کرده‌ام.» «خواب در خم قلاب» کتاب «خواب در خم قلاب» شامل غزلیات سیدحسن مدنی متخلص به «صفاءالحق» و زندگی‌نامه شاعر به قلم امیرشهاب رضویان است. تصحیح و تحلیل غزلیات هم توسط سیدعلی موسوی انجام شده است. «داستان مسافر» و «خواب در خم قلاب» را نشر نصیرا منتشر کرده است. امیرشهاب رضویان متولد 1344 همدان، از 15 سالگی عکاسی و فیلم‌سازی را در سینمای آزاد همدان و انجمن سینمای جوانان همدان، آغاز کرده است. اولین بار فیلم کوتاه «انقلاب» از ساخته‏‌های او در اولین جشنواره فیلم فجر 1361 به نمایش درآمده و فیلم دیگرش، «یکی دیگر»، جایزه بهترین فیلم کوتاه را از دومین جشنواره فیلم فجر 1362 دریافت کرده است. رضویان بیش از 40 فیلم کوتاه و شش فیلم سینمایی به نام‌های «سفر مردان خاکستری»، «تهران ساعت 7 صبح»، «مینای شهر خاموش»، «تابستان عزیز»، «روزی که مینا گم شد» و «سفر زمان» ساخته که در جشنواره‏‌های داخلی و خارجی به نمایش در‏آمده‌‏اند. گفت‌وگو با «بوف کور» در یک رمان رمان «ابن‌الوقت» نوشته یوسف انصاری منتشر شده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. یوسف انصاری درباره این کتاب می‌گوید: رمان «ابن‌الوقت» در واقع گفت‌وگویی با رمان «بوف کور» صادق هدایت است. در این رمان دغدغه من به‌عنوان کسی که هم رمان می‌نویسد، هم کارشناس نشر است و هم دستی در نقد ادبیات داستانی داشته و دارد، سرآغاز رمان مدرن و همچنین نوعی زیست مدرن بوده که با انتشار «بوف کور» صادق هدایت همزمانی دارد. او می‌افزاید: هر رمان‌نویسی که در ایران بخواهد در این عرصه فعالیت کند، نمی‌تواند از کنار «بوف کور» به راحتی عبور کند. همه ما رمان‌نویس‌های جوان به نوعی این اضطراب تأثیر را نسبت به «بوف کور» داریم؛ برخی با پرخاش‌گری و نادیده گرفتن این سرآغاز رمان فارسی، برخی با تقلید از این رمان و برخی با گفت‌وگو سعی کرده‌اند نسبت اثر خودشان را با «بوف کور» مشخص کنند که من مسیر سوم را ترجیح داده‌ام. تمام این گفت‌وگوها، پرخاش‌گری‌ها و تقلیدها، ماده خام «ابن‌الوقت» بوده‌اند. برای همین شاید بتوانم بگویم تنها شخصیت «ابن‌الوقت» راوی ضمنی یا تلویحی «بوف کور» است که بعد از صد سال با تغییر لحن دارد «ابن‌الوقت» را می‌نویسد. رمان زمان و مکان ثابتی ندارد و مکان در «ابن‌الوقت» دایم در حال تغییر است. مضمون رمان نیز از چند لایه تشکیل شده است که شاید مهم‌ترین لایه آن مفهوم زمان باشد. رمان «ابن‌الوقت» پانزدهمین کتاب و ششمین رمان از سری «رنگین‌کمان» است که با شمارگان 1000 نسخه در انتشارات روزنه منتشر شده است. «نت خاکستری گنجشکان» مجموعه شعر «نت خاکستری گنجشکان» اثر احسان قدیمی در دو دفتر با عنوان‌های «درختی کنار بعد از ظهر» و «الله اکبر! این غزل از متن خارج است» تدوین شده است. یکی از شعرهای این مجموعه است: مثل فانوس روشنی در باد مادرم پشت شیشه می‌لرزید شانه را تکیه داده بر دیوار خستگی‌های روز را خورشید خواهرم می‌زند گره آرام بغض سنگین روسری‌اش را باغ اندوهگین پاییزی سایه‌اش مثل بید می‌لرزید «نت خاکستری گنجشکان» با 73 صفحه، شمارگان 1200 نسخه و قیمت 5000 تومان در انتشارات نصیرا منتشر شده است. «تار عنکبوت و داستان‌های دیگر» کتاب «تار عنکبوت و داستان‌های دیگر» نوشته رینوسوکه آکوتاگاوا با ترجمه نیکی نیکنام اصل منتشر شده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. این کتاب شامل داستان‌های «تار عنکبوت»، «هنر جادوگری»، «تو تز - چان»، «گاری»، «نارنگی‌ها»، «عروسک‌ها» و «برفی» است. بخشی از متن کتاب: «سرم را با شور و هیجان بلند کردم و به بررسی دخترک پرداختم، انگار که او فردی کاملا متفاوت است. او دوباره به صندلی روبه‌روی من بازگشته بود و لپ‌های سرمازده‌اش را درون شال گردن سبزرنگش پنهان کرده بود، در یک دستش بقچه و در دست دیگرش بلیط درجه دوی باارزشش را محکم می‌فشرد.» «تار عنکبوت و داستان‌های دیگر» با 104 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و قیمت 5500 تومان در انتشارات مروارید منتشر شده است. «گهواره مردگان» رمان «گهواره مردگان» نوشته مهدی بهرامی منتشر شده و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. این نویسنده درباره «گهواره مردگان» می‌گوید: این رمان پیرو سنت داستانی خودمان یعنی به صورت داستان‌های تودرتو نوشته شده است. در این رمان چند داستان با هم تلفیق می‌شوند و مخاطب باید از دل آن‌ها رخداد واقعی را کشف کند. یک راوی در حال بیان قضیه است، اما با تلفیق چند داستان می‌خواهد مخاطب به قضیه پی نبرد. در نهایت می‌توان با خواندن کل اثر قصه اصلی را کشف کرد. او می‌افزاید: برای انتشار این کتاب در سال 88 با نشر ققنوس قرارداد داشتم، اما متأسفانه در سال 89 ارشاد به این ناشر اعلام کرد که این کار مجوز نمی‌گیرد. از آقای حسین‌زادگان در انتشارات ققنوس تشکر می‌کنم که در آن دوره برای صفحه‌آرایی و آماده کردن این کتاب خیلی زحمت کشیدند. با تغییر فضا در سال 92 کتاب از سوی نشر پیدایش به ارشاد رفت و تنها با تغییر دو کلمه، به‌سرعت مجوز انتشار گرفت. بهرامی درباره پیشینه فعالیت‌های ادبی‌اش عنوان می‌کند: در کرمان با چند نفر از دوستانم در انجمنی به نام کانون داستان‌نویسان فعالیت می‌کنیم و آثار و نقدهایمان را در مجله‌ای به نام «خوانش» منتشر می‌کنیم که آخرین شماره آن زمستان سال 92 منتشر شده است. «گهواره مردگان» اولین اثر من است که منتشر می‌شود. رمان دیگری هم نوشته‌ام که هنوز منتشر نشده است. «گهواره مردگان» با 172 صفحه و پنج فصل در انتشارات پیدایش منتشر شده است. «مولانا و معنای زندگی» کتاب «مولانا و معنای زندگی» اثر مهدی کمپانی زارع شامل پنج فصل با عنوان‌های «درآمدی به جغرافیای مسأله معنای زندگی»، «معنای زندگی در دو دوره حیات مولانا»، «معنا از نگاه مولانا»، «زندگی» و «نگاه کوتاهی به "معنا" به مثابه هدف و ارزش» است. بخشی از این کتاب: «در آثار مولانا "معنای زندگی" به دو معنای مشهور آن یعنی "هدف زندگی" و "ارزش زندگی" قابل بررسی و تحقیق است... اما معنایی ژرف‌تر و گسترده‌تر از "معنا" و به تبع آن "معنای زندگی" در اندیشه‌های این اندیشمند عارف وجود دارد که بدون فهم آن نه عمق دیدگاه‌ها و باورهای وی در مسأله معنا دانسته می‌شود و نه حقیقت بسیاری از دیدگاه‌ها و باورهای او در جهان‌شناسی، انسان‌شناسی، خداشناسی و... این معنای خاص از معنا از اختصاصات اندیشه‌های عرفانی مولانا جلال‌الدین و برخی از محققان عرفاست و مبنایی عظیم و شگفت در افکار ایشان به شمار می‌آید.» «مولانا و معنای زندگی» با 192 صفحه، شمارگان 2000 نسخه و قیمت 10 هزار تومان در انتشارات نگاه معاصر منتشر شده است. «زمستان من است آن چند تار موی سفید» مجموعه شعر «زمستان من است آن چند تار موی سفید» سروده فرزانه بابایی شامل گزیده‌ای از سروده‌های فرزانه بابایی از سال 1388 تا 1393 است. این شعرها که فضایی عاشقانه دارند، در سه دفتر با عنوان‌های «زنی که از خیابان بهار می گذشت»، «هر کس شمس خویش را گم کند، شاید مولانا...» و «این شعرها بوی پرتقال‌های جنوب می‌دهد» تدوین شده‌اند. «زمستان من است آن چند تار موی سفید» با قیمت 7000 تومان در انتشارات نیماژ منتشر شده است. «جهان پشت گوش تو جا مانده است» «جهان پشت گوش تو جا مانده است» اثر مصطفی بصیری نیز شامل سروده‌های شاعر از سال 1384 تا 1391 است و در آن شعرهایی همچون «زنی که فکر کنم چهل‌ساله بود»، «افعال، روی میز»، «خانه‌های بن‌بست»، «لالایی می‌خوانم برای خودم»، «از این همه زندگی» و... درج شده است. از مصطفی بصیری پیش‌تر مجموعه شعرهای «شمالی‌های خواستن، و شالی‌های دود» و «از بی ستون این فقرات» منتشر شده است. «جهان پشت گوش تو جا مانده است» با 68 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 5000 تومان در انتشارات بوتیمار منتشر شده است. دو قطعه از «پازل شعر امروز» مجموعه شعرهای «ندیده‌بانی» اثر یاسر قنبرلو و «بلوک‌باشی» سروده اسماعیل مهرانفر در مجموعه «پازل شعر امروز» در انتشارات نیماژ منتشر شده است. «ندیده‌بانی» با 68 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و قیمت 6000 تومان منتشر شده است. «بلوک‌باشی» هم با 92 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و قیمت 7000 تومان انتشار یافته است. «روزنامه‌نگاری در رسانه‌های اجتماعی» کتاب «روزنامه‌نگاری در رسانه‌های اجتماعی» نوشته محمود سلطان‌آبادی به ارتباط بین رسانه‌های اجتماعی و روزنامه‌نگاری پرداخته و کاربرد آن را برای روزنامه‌نگاران مورد بررسی قرار داده است. کتاب «روزنامه‌نگاری در رسانه‌های اجتماعی» در هفت فصل تنظیم شده و به‌جز فصل اول که به‌طور کلی درباره مفهوم رسانه‌های اجتماعی و ویژگی‌های آن است، هر فصل به یکی از گونه‌های رسانه‌های اجتماعی می‌پردازد. نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب آورده است: «رسانه‌های اجتماعی در حال تغییر روزنامه‌نگاری هستند. تکنولوژی‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی طیف وسیعی از شهروندان را قادر ساخته‌اند که در جمع‌آوری، پالایش و توزیع اخبار مشارکت داشته باشند. با پیدایش رسانه‌های اجتماعی، اخبار دیگر به‌طور انحصاری در اختیار روزنامه‌نگاران و رسانه‌های جریان اصلی قرار ندارد، بلکه از زیست‌بومی برمی‌خیزد که در آن روزنامه‌نگاران، منابع و شهروندان به رَد و بدل‌کردن اطلاعات می‌پردازند. در این زیست‌بوم جدیدِ رسانه‌ای افراد غیر روزنامه‌نگار یا همان شهروندانِ روزنامه‌نگار به‌عنوان منابعی جدید برای سازمان‌های خبری جریان اصلی عمل می‌کنند؛ حال این ‌کار ممکن است یا با تهیه اخبار و اطلاعاتِ مستقیم و داوطلبانه انجام شود یا با ارسال نظر، عکس و تصاویر ویدئویی که از میان آن‌ها می‌توان دست به انتخاب و بازنشر زد. البته، روزنامه‌نگاران در ابتدا این منابع جدید را تهدیدی برای حرفه خود می‌دانستند، اما به‌تدریج در حال بهره‌مندی از مزایای آن هستند.» در فصل اول با عنوان مفهوم رسانه‌های اجتماعی، ابتدا پدیده وب ۲ مورد بررسی قرار گرفته و سپس به تعریف، ویژگی‌ها و گونه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی پرداخته شده است. فصل دوم به تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روزنامه‌نگاری و دگرگونی‌های عمیقی که در عرصه دیجیتال به‌وقوع پیوسته، پرداخته است. در این فصل پس از بررسی مفهوم شبکه اجتماعی، به پیدایش و برخی از مهم‌ترین تحولات شبکه‌های اجتماعی پرداخته شده است. در بخش‌های دیگر، توصیه‌ها و راهنمایی‌هایی برای حضور روزنامه‌نگاران در شبکه‌های اجتماعی، اصول کاربری شبکه‌های اجتماعی و نحوه گفت‌وگوی دوسویه روزنامه‌نگاران با مخاطبان‌شان در شبکه‌های اجتماعی و همچنین به‌عنوان یک نمونه عملی،‌ دستورالعمل کاربری شبکه‌های اجتماعی در خبرگزاری رویترز ارائه شده است. در فصل سوم وبلاگ‌ها به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین گونه رسانه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. مهم‌ترین بحث‌هایی که در این فصل به آن‌ها پرداخته شده است، عبارت‌اند از: تعریف، ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های وبلاگ‌ها، وبلاگ‌ها در زیست‌بوم روزنامه‌نگاری، گونه‌شناسی وبلاگ‌های روزنامه‌نگاری و همچنین وبلاگ‌ها و آینده روزنامه‌نگاری. فصل چهارم درباره میکروبلاگ‌ها و محبوب‌ترین سرویس آن یعنی توئیتر به‌عنوان یکی از تکنولوژی‌های رسانه‌های اجتماعی که انتشار فوری قطعه‌های کوتاهِ داده‌ها از انواع منابع رسمی و غیررسمی را برای روزنامه‌نگاران امکان‌پذیر می‌سازد، بحث می‌کند. در این فصل همچنین کاربرد توئیتر برای روزنامه‌نگاران، نحوه تأیید صحت اخبار فوری در توئیتر و سیاست‌های سازمان‌های خبری در استفاده از توئیتر مورد توجه قرار گرفته است. فصل پنجم درباره پادکست‌ها و کاربرد آن‌ها در روزنامه‌نگاری بحث می‌کند. در این فصل پس از ارائه تعریفِ پادکست به چگونگی ظهور این رسانه کوچک، ویژگی‌ها و کاربردهای آن و همچنین نحوه استفاده رسانه‌های جریان اصلی از پادکست‌ها پرداخته شده است. فصل ششم به کاوش در استفاده از تکنولوژی ویکی در زمینه روزنامه‌نگاری می‌پردازد. در این فصل، ویکی‌نیوز به‌عنوان یکی از موفق‌ترین پروژه‌های ویکی در روزنامه‌نگاری مورد بررسی قرار می‌گیرد. در فصل آخر کتاب نیز تأثیر یوتیوب به‌عنوان یکی از معروف‌ترین ‌سایت‌های به اشتراک‌گذاری محتوا بر روزنامه‌نگاری تشریح شده است. یوتیوب به همه کسانی که به هر نحوی امکان دسترسی به اینترنت را دارند، اجازه داده است تا به‌عنوان یک منبع خبریِ تصویری هر آن‌چه را که جالب و قابل ‌توجه است با دیگران به اشتراک بگذارند. یوتیوب و تاریخچه آن، محتوا در یوتیوب، راهنمای یوتیوب برای گزارشگران، یوتیوب و اخبار و همچنین تغییر رویکرد سازمان‌های خبری در استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربران از بحث‌های مهم در این فصل است. «روزنامه‌نگاری در رسانه‌های اجتماعی» با ۲۰۸ صفحه، شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۸۵۰۰ تومان در انتشارات ثانیه منتشر شده است. «اندازه‌شناسی در یک نگاه» کتاب «اندازه‌شناسی در یک نگاه» بخشی از پروژه اجرایی اندازه‌شناسی در ناحیه تحقیقاتی اروپاست که توسط کمیسیون اروپا انجام شده و احد محمدی لیواری، معاون مرکز ملی اندازه‌شناسی و مرتضی پویان این کتاب را برای استفاده کارشناسان و علاقه‌مندان علم اندازه‌شناسی به فارسی برگردانده‌اند. هدف اصلی از انتشار این کتاب افزایش آگاهی از اندازه‌شناسی و ایجاد چارچوبی فراگیر برای آن اعلام شده است. طبق اعلام، این کتاب بر آن است که اندازه‌شناسی را به ابزار شفاف و قابل استفاده‌ای برای کسب اطلاعات اندازه‌شناختی مجهز کند. محتوای این کتاب توصیفی از اندازه‌شناسی علمی، صنعتی و قانونی است و در آن حوزه‌های فنی اندازه‌شناسی و یکاهای اندازه‌گیری توصیف شده‌اند. این کتاب در نشر افکار منتشر شده است. «فرهنگ کاربردی شمارش و سنجش» کتاب «فرهنگ کاربردی شمارش و سنجش» نوشته نادر آزادبخت، احد محمدی لیواری، کبری خسروی‌نژاد و مرتضی پویان با هدف یاری‌رسانی به دانش‌پژوهان، محققان و علاقه‌مندان به علم اندازه‌شناسی منتشر شده است. این اثر به بررسی یکاها، اصطلاحات و تمامی موضوعاتی که به نحوی مرتبط به این شاخه علمی است، پرداخته است. بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن