تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810441557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاوره قبل از بارداری برای کاهش حاملگی پرخطر ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس مسوول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک: مشاوره قبل از بارداری برای کاهش حاملگی پرخطر ضروری است اراک – ایرنا – کارشناس مسوول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تقویت مشاوره قبل از بارداری برای کاهش حاملگی های پرخطر در این استان ضروری است.


ˈمریم کریمیˈ روز دوشنبه به مناسبت روز ماما در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آمار موجود از 12 هزار زایمان در مراکز دولتی ، پنج هزار و 200مورد پرخطر بوده که علت بیشتر این نارسایی در بارداریها کمرنگ بود مراقبتهای قبل و حین بارداری بوده است.
وی توضیح داد: فرهنگ آگاهی از شرایط جسمانی و بارداری برنامه ریزی شده باید بین زنان جای بیفتند و برای به حداقل رسانی مشکلات حاملگی های پرخطر قبل از بارداری باید بیماریهای زمینه ای نظیر فشارخون، دیابت، کم خونی و افسردگی درمان شود.
کارشناس مسوول دفتر مامایی دانشگاه علوم پرشکی اراک بیان کرد: سال گذشته دو مرگ مادر در استان مرکزی ثبت شده نسبت به 20 هزار موالید زنده در مراکز دولتی و خصوصی آمار قابل دفاعی است.
کریمی افزود: امسال یک مورد مرگ مادر در یکی از مراکز درمان خصوصی استان مرکزی رخ داده که کمیته تخلفات پزشکی آن در هفته جاری موارد احتمال قصور را بررسی می کند.
وی بیان کرد: هم اینک 147 ماما در مراکز درمان دولتی استان مرکزی فعالیت دارد که با توجه به استاندارد به ازای هر یکهزار تولد زنده 10ماما در بلوک زایمان کمبود شدید در استان وجود دارد.
کارشناس مسوول دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: مرکز درمانی تخصصی بیماریهای زنان و زایمان طالقانی اراک که به عنوان کانون مرجع درمان بیماریهای این قشر فعالیت دارد به جای 50 ماما در بلوک زایمان با 30 ماما ارائه خدمت دارد و کادر خدمات درمانی این بخش فشار مضاعفی را تحمل می کند.
کریمی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بسته خدمتی به مادر و نوزاد، یک ماما باید تنها وظیفه برقراری ارتباط تماس نوزاد با مادر، آموزشهای شیردهی و معاینات نوزاد و خدمات این بخش تا هنگام ترخیص را برعهده داشته باشد که اکنون به دلیل کمبود نیرو این مهم انجام نمی شود.
وی توضیح داد: خدمات زایمان بدون درد نیز یکی از رسالتهای این حوزه است که هم اینک در برخی از مراکز دولتی استان مانند محلات بصورت پررنگ انجام می شود ولی در برخی از مراکز به ویژه در اراک و خمین به دلیل محدودیت فضا و نیروی انسانی کمرنگ است.
کارشناس مسوول مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: سال گذشته 600 مادر باردار استان مرکزی با شرکت در کلاسهای آمادگی زایمان با مزایای زایمان طبیعی و اهمیت مراقبتهای دروه حاملگی در چهارده مرکز خدمات بارداری و زایمان دولتی و خصوصی شرکت کردند.
کریمی اظهار کرد: شعار امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ˈزایمان طبیعیˈ است و با توجه به بسته های خدمتی دولت رسالت ماماها در تحقق برنامه های بارداری ایمن و ارتقای سلامت مادر و نوزاد امری ضروری است.ک/3
560/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن