تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804440527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سکان هدایت جشنواره تئاتر دانشگاهی دست دانشجویان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سکان هدایت جشنواره تئاتر دانشگاهی دست دانشجویان است تهران - ایرنا - دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی با تاکید بر لزوم شایسته سالاری و استفاده از نیروهای متخصص در امور فرهنگی گفت: سکان هدایت جشنواره تئاتردانشگاهی دست دانشجویان است.


به گزارش خبرنگار تئاترایرنا، سیاوش قائدی صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری هفدمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی که در خانه هنرمندان برگزار شد با ارائه گزارشی از عملکرد هفدهمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: جشنواره از ابتدای شهریور سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و دبیرخانه این رویداد فراخوانی که در برگیرنده هشت بخش است را به صورت کاملاَ رسمی از مهرماه 1392 منتشر کرد.
وی با اشاره به تفاوت این دوره از جشنواره تئاتر دانشگاهی با ادوار قبلی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات و خانه تئاتر دانشگاهی تغییرات اساسی در نحوه ثبت نام شرکت کنندگان در جشنواره داشتیم به طوری که در هفدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ثبت نام های متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام شد تا از صرف هزینه اضافی از سوی متقاضیان کاسته شود.
قائدی افزود: این دگرگونی باعث شد تا افزایش 20 درصدی در تمام بخش های جشنواره را شاهد باشیم. از تمامی بخش ها 1430 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که در بخش متون از میان 514 نمایشنامه 154 اثر در بازبینی ها تایید و پذیرفته شد.
دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی در معرفی دیگر تغییرات این دوره جشنواره تاکید کرد: در نحوه انتخاب آثار نیزسعی شده است تا با توجه به معضلات موجود و مشاوره از کارشناسان و اساتید و دانشگاهیان تجدید نظرهایی اعمال شود بنابراین بازخوانی متون به روش گذشته ادامه پیدا نکرد و با اعتماد به فضای دانشگاهی و اساتید انتخاب آثار در مرحله اول را به دانشجویان سپردیم.
وی افزود: در بازخوانی آثار تلاش کردیم تا از هنرمندانی برای ارزیابی استفاده کنیم که نسبت تازه ای با تئاتر نوین ایران و جهان داشته باشند و بازبینی درون دانشگاهی را با حضور یکی از اساتید دانشگاهی به انجام رسانیم.
قائدی اعلام کرد: مسابقه پژوهش امسال با نگاه علمی پژوهشی اداره کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات به شکل همایش علمی پژوهشی چهارشنبه (17 اردیبهشت ماه) برپا خواهد شد که مقالات برتر این همایش نیز در قالب مراسم اختتامیه جشنواره که 27 اردیبهشت برگزار می شود معرفی خواهند شد.

** سه تقدیر در جشنواره
دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی با تاکید بر اینکه مراسم اختتامیه این دوره جشنواره به کارگردانی گروه شش نفره دانشجویانی که جزء برگزیدگان دوره های پیشین جشنواره تئاتر دانشگاهی بودند برگزار خواهد شد، به تجلیل ها و مراسم های بزرگداشت جشنواره پرداخت و یادآور شد: احمد دامون مترجم، استاد دانشگاه و بازیگر تئاتر ، هوشنگ آزادی ور مدرس، مترجم و کارگردان سینما و فرهاد مهندس پور از جمله افرادی هستند که در نظر داریم در این دوره مورد تقدیر و تجلیل قرار دهیم.
وی در اشاره به ورکشاپ های آموزشی این دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی تشریح کرد: امسال فراخوانی مجزا برای بخش بین الملل جشنواره منتشر کرده ایم. همچنین برای گروه ها و جشنواره های خارجی از سال گذشته دعوت نامه ای فرستادیم که باعث شد 15 گروه نمایشی از 15 کشور مطرح جهان از جمله ایتالیا، آلمان، روسیه، لهستان و بلغارستان تقاضای حضور خود را اعلام کنند.

** نمایش ها و کارگاه های بین المللی
قائدی ادامه داد: طبق نظر هیات انتخاب آثار و سیاست گذاری طی بازبینی های چند مرحله ای چهار اثر به جشنواره راه یافتند که شامل یک تولید مشترک از گروه اینتراکت بود باعنوان «بو» نوشته فرهاد فروتنیان و کارگردانی نسرین قاسم زاده محصول ایران وهلند ، هملت یا سه پسر و یک دختر نوشته و کاری از نیکلای گئورکیف از بلغارستان، گزارش به آکادمی نوشته فرانتس کافکا کاری از گوستاو آدولف فرانک از آلمان و تازم – سکوت نور نوشته طاهربن جلون به کارگردانی گژگوژ ژوکوفسکی ازلهستان است.
وی افزود: همچنین در قالب ورکشاپ های آموزشی پروفسور پل آلن استاد تئاتر و پرفورمنسِ دانشگاه کِنت در کانتربری انگلستان کارگاه پیشرفته حرکت، نرگس هاشم پور از کشور آلمان کارگاه پیشرفته استتیک پرفورمنس، ژوکوفسکی از دانشگاه ورشو لهستان و علیرضا کوشک جلالی از آلمان کارگاه بازیگری و کارگردانی خلاق را برپا می کنند.
قائدی با بیان اینکه برای حفظ جایزه جشنواره در تلاش هستیم که جوایز جشنواره را به ثبت بنیاد علمی نخبگان رسانیم در معرفی هیات داوران جشنواره اعلام کرد: در بخش مسابقه صحنه ای فرهاد مهندس پور، مجید سرسنگی، اسماعیل شفیع داوری، علیرضا نادری و پل آلن داوری آثار را برعهده خواهند داشت و در بخش پژوهش نیز محمد باقر قهرمانی، فرزان سجودی، کامران سپهران داور خواهند بود و رحمت امینی دبیر علمی جشنواره را بر عهده دارند.
هفدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی از 20 تا 27 اردیبهشت سال جاری به دبیری سیاوش قائدی در تهران برگزار می شود.
فراهنگ(3)**9266 ** 1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن