تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813739962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همراه شدن نام پروین اعتصامی با سینما نشانه تعهد سینماگران ما به فرهنگ کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیر جشنواره فیلم پروین اعتصامی: همراه شدن نام پروین اعتصامی با سینما نشانه تعهد سینماگران ما به فرهنگ کشور است تهران - ایرنا - دبیر هشتمین جشنواره ملی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی گفت: همراه شدن نام این بانوی شاعره معاصر با سینما نشانه تعهد سینماگران ما به فرهنگ کشور است.


به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، مازیار رضاخانی صبح امروز (یکشنبه 14 اردیبهشت ماه) در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی که در تالار ایوان شمس برگزار شد، درمورد وقفه دو ساله در روند برگزاری این جشنواره گفت: مهمترین دلیل این وقفه تغییر مدیریت ها در دولت های قبلی بود و با روی کار آمدن دولت جدید نیز شرایط برای برگزاری این رخداد با توجه به فشردگی برنامه ها میسر نبود.
وی ادامه داد: اما با رایزنی های متعدد با سازمان سینمایی دولت یازدهم سرانجام هشتمین دوره از برگزاری این جشنواره با استقبال و حمایت حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی مواجه شد و در این راستا حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان نیز کمک های بسیاری به برپایی این دوره از جشنواره کرد.
دبیر جشنواره فیلم پروین اعتصامی در توضیح برگزاری این دوره از جشنواره گفت: 9 سال پیش نخستین جشنواره فیلم پروین اعتصامی با عنوان جشنواره زنان فیلمساز برگزار شد اما با گذشت زمان متوجه شدیم این عنوان فضای جشنواره را به سمت فمنیستی شدن پیش می برد.
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم عنوان این جشنواره را به پروین اعتصامی تغییر دهیم تا هم مقام شاخس پروین اعتصامی را ارج نهیم و هم از فیمنیستی شدن فضای جشنواره جلوگیری کنیم.
رضاخانی با تاکید بر این مساله که اشعار و فضای ذهنی پروین اعتصامی به هنر، تصویر و سینما نزدیک است افزود: به خوبی به یاد دارم در نخستین دوره ای که این جشنواره برگزار می شد زنان انیماتور بسیاری در کشور فعالیت می کردند که براساس اشعار این شاعر بزرگ فضاهای زیبایی را در شکل تولیدات انیمیشن تولید کردند که تحسین هیات داوران و مخاطبان این رخداد را با خود به همراه داشت.
دبیر هشتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی با تاکید بر اینکه جمع بزرگی از هنرمندان در طول برگزاری این جشنواره همراه این رویداد سینمایی بودند، گفت: مجید مجیدی، محمدرضا اصلانی، رخشان بنی اعتماد، تهمینه میلانی، مینو فرشچی، پوران درخشنده از جمله هنرمندانی هستند که در طول همه این سال ها در کنار چشنواره پروین اعتصامی ایستادند.
وی افزود: محمدرضا جعفری جلوه مدیریت فعلی بنیاد سینمایی فارابی نیز تنها مدیری بود که با قدرت چه در زمانی که مدیر بود و چه زمانی که مسئولیت اجرایی نداشت کنار جشنواره بود.

** معرفی بهترین خبرنگار زن حوزه فرهنگ
در ادامه این نشست رضاخانی در توضیح بخش نیلوفر زرین به عنوان بخش رقابتی جشنواره فیلم پروین گفت: هدف از این بخش تمرکززدایی بانوان از دو حوزه کارگردانی و بازیگری و تشویق آنها به فعالیت در حوزه های دیگر سینما است.
وی افزود: در واقع قصد داریم بانوان را به این نکته آگاه کنیم که در حوزه های دیگری فیلمسازی چون دستیاری، منشی صحنه، تدوین، فیلمبرداری، صدابرداری و نظایری از این دست می توانند فعالیت کنند. ضمن اینکه در هشتمین دوره تصمیم گرفتیم بهترین خبرنگار زن در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری را نیز معرفی کنیم.
دبیر هشتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی با اشاره به دلایل افزوده شدن بخش فیلمنامه به این دوره از جشنواره گفت: بخش فیلمنامه برای دومین سال پیاپی است که به این جشنواره افزوده شده و هدف آن گردآوری فیلمنامه هایی است که بر اساس اشعار پروین اعتصامی به رشته تحریر درآمده است.
رضاخانی درمورد بخش بین الملل این جشنواره گفت: برگزاری بخش بین الملل هشتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی منوط به تامین بودجه و حمایت جدی از سوی مدیران سینمایی در بخش های دولتی است و اگر تامین بودجه نشویم این جشنواره را به صورت ملی برگزار می کنیم.
به گفته وی وجود بخش بین الملل جشنواره می تواند نام و آوازه اعتصامی را به خارج از مرزهای ایران ببرد.

** حضور 824 فیلمساز زن در کشور
فرناز قیصری پور دبیر اجرایی هشتمین دوره برگزاری جشنواره فیلم پروین اعتصامی نیز در این نشست با بیان آنکه طبق آماری که در طول همه این سال ها جمع آوری شده است 844 فیلمساز زن داریم که حضور همه این فیلمسازان در جشنواره فیلم پروین اعتصامی به ثبت رسیده است گفت: جشنواره فیلم پروین اعتصامی در دو بخش مسابقه ملی و اگر بودجه تامین شود در مسابقه بین المللی نیز برگزار می شود.
وی افزود: در بخش مسابقه ملی آثار در سه حوزه فیلم کوتاه، بلند سینمایی و فیلمنامه برگزار می شود. در بخش فیلم کوتاه پنج بخش داریم که نیلوفر زرین مختص به آثاری است که از سوی زنان با موضوع آزاد ساخته شده است و در این بخش مردان هم می توانند با موضوع زنان حضور یابند.
قیصری پور یادآور شد: همچنین فیلم هایی با موضوعات شعار سال، بنیاد خانواده، اندیشه های پروین اعتصامی نیز در این جشنواره طراحی شده است.
وی درباره چگونگی حضور فیلمسازان در این رویداد سینمایی گفت: فراخوان این جشنواره امسال به شکل اینترنتی در اختیار فیلمسازان قرار می گیرد و علاقمندان با مراجعه به سایت www.parvineff.ir می توانند ثبت نام کنند.
دبیر اجرایی جشنواره فیلم پروین اعتصامی درباره مهلت ثبت نام فیلمسازان برای شرکت در این رخداد خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار در بخش مسابقه ملی تا روز نخست تیر ماه و در بخش فیلمنامه نیز نویسندگان تا 15نیمه مرداد ماه زمان دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این رخداد ارسال کنند.
هشتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی از تاریخ 22 تا 28 شهریورماه در خانه هنرمندان برگزار می شود.
فراهنگ(3)**9266**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن