تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813094542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فلسفه تشکیل پارکهای علم و فناوری حمایت از ایده های جدید است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون استاندار آذربایجان غربی: فلسفه تشکیل پارکهای علم و فناوری حمایت از ایده های جدید است ارومیه - ایرنا - معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: فلسفه تشکیل پارکهای علم و فناوری حمایت از ایده های نو برای تولید استراتژی متنوع و تمایز محصول با ارزش افزوده، مبتنی بر دانش و تکنولوژی بالاست.


به گزارش ایرنا، تقی کهوریان روز یکشنبه در جلسه مشترک با مدیران و دست اندرکاران اجرایی و همچنین واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه افزود: متاسفانه در سال های گذشته این پارکها نتوانسته اند به این اهداف به صورت مطلوب جامه عمل بپوشانند.
وی با بیان اینکه افراد صاحب فکر و ایده، مخترعان و سازندگان تکنولوژی های نوین نباید درگیر مسایل اجرایی، بازاریابی و فروش و حقوقی ناشی از مسایلی نظیر بیمه و تامین اجتماعی شوند اضافه کرد: پارک علم و فناوری باید دارای واحدهای حقوقی، بازاریابی و فروش و واحد مالی باشد و به امور واحدهای مستقر در پارک پشتیبانی کنند.
وی ادامه داد: اگر صاحب فکر و ایده به دنبال مسایل اجرایی و مالی باشد دیگری فرصتی برای تولید فکر و دانش و تجاری کردن ایده های فناورانه نخواهد ماند که این موضوع باید هرچه سریع تر ساماندهی شود.
وی اضافه کرد: مدیریت استان تاکید ویژه ای بر حمایت از ایده ها نو برای خلق شرکت های دانش بنیان دارد و از این رو مصمم هستیم تا به صورت دوره ای جلساتی با حضور روسای دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات این واحدها تشکیل شود.
کهوریان با اعلام اینکه اقتصاد مبتنی بر دانش و اقتصاد دانایی محور آینده کشورها را رقم می زند گفت: باید تلاش کنیم از تجارب کشورهای موفق در حوزه های علمی و فنی برای پیشرفت و توسعه بهره بگیریم و مبادله علم و دانش و بومی سازی آن از شاخص های توسعه یافتگی است.
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دولت از ایده های نو که منجر به تولید علم و فناوری شوند حمایت جدی می کند افزود: دولت به دنبال این مهم است تا ایجاد زیرساخت های لازم سخت افزاری و نرم افزاری و نیز اعطای تسهیلات ارزان قیمت، زمینه تجاری سازی ایده های نو را فراهم کند.
وی تقویت دفتر ملی نخبگان را از دیگر اقدامات استانداری برای حمایت جدی تر از صاحبان فکر و اندیشه عنوان کرد.
کهوریان اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان شرکت های مبتنی بر علم با عرضه ایده های جدیدی شکل می گیرند و نتیجه فعالیت آنها تولید کالاها و محصولات جدید با ارزش افزوده بالا و ایجاد تنوع و تمایز برای تولید ثروت در جامعه می باشد و این مهم مورد حمایت مدیریت عالی استان است.
در ادامه معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی به همراه مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری و همچنین رییس دانشگاه ارومیه و رییس پارک علم و فناوری از پروژه ساختمان در حال احداث چند مستاجره و چند منظوره مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه که در حال حاضر دارای 65 درصد پیشرفت فیزیکی است بازدید کرد.
7129/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن