تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805204663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید ثروت از راههای علمی و فناوری باید به یک ارزش تبدیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشاور بنیاد نخبگان: تولید ثروت از راههای علمی و فناوری باید به یک ارزش تبدیل شود تهران - ایرنا - مشاور توانمند سازی و نوآوری بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه تولید ثروت از راههای علمی و فناوری باید به یک ارزش تبدیل شود،گفت: دراین مسیر نخبگان و استعدادهای برتر محور اصلی اقتصاد دانش بنیان هستند.


به گزارش ایرنا اکنون در سراسر کشور 13 هزار نفر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هستند.
دکتر سید حمید جمال الدینی شنبه در گفت و گو با خبرنگارعلمی ایرنا افزود : با توجه به استقرار ستاد های راهبردی در معاونت علمی و فناوری و ارتباط شرکت های دانش بنیان با این نهاد، سیاست های جدیدی به اجرا در خواهد آمد تا چرخه تبدیل علم به ثروت که مورد حمایت معاونت علمی و فناوری قرار گرفته است با مدیریت نیروی انسانی (نخبگان) به عنوان نیروی محرکه این چرخه، کامل شود.
وی در توضیح این مطلب گفت : بنیاد ملی نخبگان با شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر، به منظور توسعه کاربرد علم و تبدیل علم به ثروت براساس نیاز کشور ، اولویت های حمایتی به نخبگان و استعدادهای برتر را ارائه می کند.
جمال الدینی اظهار داشت : این یکی از راهکارهای توسعه اقتصاد دانش بنیان است و زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را فراهم خواهد کرد.
عضو شورای نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور گفت : مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان اعتقاد دارد با توجه به نوع انتخاب ، فرآیند توانمند سازی و گروه هدف که همه شامل نخبگان و استعدادهای برتر و مربوط به آنها است ، می تواند شرایطی را فراهم کند تا نگاه تولید ثروت از راه علم و فناوری و تبدیل شدن آن به یک ارزش در جامعه بر تولید ثروت از طریق اقتصاد رانتی و دلالی ، غالب شود.
وی افزود : همچنین این اعتقاد وجود دارد که به دلیل نزدیک بودن ویژگی نخبگان با ویژگی های مدیریت جهادی مانند سرعت بالا در عمل، استفاده از راه های میان بر، انتقال سریع مفاهیم فناوری و امکان دسترسی آسان به آن ، توجه به این بخش می تواند تاثیر خوبی در مدیریت جهادی بخش های مختلف کشور داشته باشد.
وی ادامه داد : علم و فناوری و به تبع آن اقتصاد دانش بنیان در جامعه مطلوب است و بر خلاف اقتصاد سنتی ، هر چه افراد بیشتری در آن فعالیت کنند تولید ثروت در آن افزایش خواهد یافت و به قول قدیمی ها نه تنها جای کسی تنگ نمی شود بلکه موجب هم افزایی علمی و اقتصادی نیز خواهد شد.
وی درخصوص علت برگزاری جشنواره ها توسط بنیاد ملی نخبگان کشور گفت : این معاونت وظیفه خود می داند ، درجایی که بخش خصوصی وارد نمی شود خود به حمایت علم و فناوری برخیزد و برهمین اساس امسال پنج جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی در کشور برگزار خواهد شد.
وی گفت : تاکنون 30جشنواره استانی ، منطقه ای و ملی اختراعات برگزار شده که در مجموعه 2 هزار و 292 اختراع موفق به کسب تاییدیه سطح سه اختراعات بنیاد ملی نخبگان شده اند.
وی افزود : نخبگان و استعدادهای برتر برای کسب تاییدیه سطح 2 نیاز به 24 امتیاز دارند که هر اختراع یا تجاری هر محصول شش امتیاز خواهد داشت .
وی تعداد نخبگان و استعدادهای برتر کشور در سطح 2 را 17 نفر عنوان کرد و ادامه داد : سطح یک به نخبگانی تعلق می گیرد که به توانند محصولات دانش بنیان خود را صادر کنند که متاسفانه تاکنون در این بخش آماری ثبت نشده است.
وی ادامه داد : معاونت علمی و فناوری رییس جمهور 80 درصد حقوق سال اول و 60 درصد حقوق سال دوم نخبگانی که توسط شرکت های دانش بنیان جذب شده اند را علاوه بر تسهیلاتی که در بخش مالیات و بیمه برای آنها قایل شده است ، تقبل می کند.
جمال الدینی گفت : این کار در قالب طرح شهید تهرانی مقدم صورت می گیرد تا به این شکل توانایی های نخبگان را به منصه ظهوررساند.
علمی(4)**1746**1599
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن