تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820469738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل شورا در استانداریها تمهید جدید دولت برای خرید گندم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تشکیل شورا در استانداریها تمهید جدید دولت برای خرید گندم کرمان - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: برای نظارت جامع محصول راهبردی گندم تولیدی در کشور ˈشورای خرید گندمˈ در استانها تشکیل می شود.


ˈحسین صفاییˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در کرمان افزود: شورای خرید گندم در استانداریها و بر اساس دستورالعمل وزیر جهاد کشاورزی به ریاست استاندار و یا یکی از معاونان وی و عضویت دستگاههای مرتبط مانند جهادکشاورزی، تعاون روستایی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و فرماندهی انتظامی هر استان تشکیل می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیتی که خرید گندم دارد باید محصول مازاد بر نیاز کشاورزان با چارچوبها، مقررات و مصوبات دولت درست و به موقع خریداری و به محلهای ذخیره سازی حمل شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: پول کشاورزان نیز باید به موقع به آنها پرداخت شود که مجموعه این مسایل تمهیداتی را می طلبد لذا باید در استانها توسط استانداران و در چارچوب ˈشورای خرید گندمˈ مدیریت شود.
وی با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم از دو هفته آینده در کرمان گفت: یکی از اهداف در سفر به کرمان تشکیل ˈشورای خرید گندمˈ در این استان است.
صفایی خرید گندم را امری با اهمیت دانست و افزود: گندم از نظر راهبردی مهمترین کالای زارعی کشور است که باید خرید این محصول به خوبی و با کمک دستگاههای مربوط انجام شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون گندم توسط شرکت غله، بازرگانی دولتی ایران و اتحادیه تعاونیهای روستایی خریداری می شود ادامه داد: هر کیلوگرم گندم که رطوبت زیر 12 درصد، افت مفید زیر چهار درصد و افت غیرمفید زیر دو درصد داشته باشد به نرخ 9 هزار و 50 تومان خریداری می شود.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: برای هر کیلوگرم گندم دروم نیز قیمت هزار و 80 تومان تعیین شده است.
وی همچنین ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی و کارخانه آرد استان کرمان را 280 هزار تن اعلام و بیان کرد: امسال در همین حدود نیز گندم خریداری خواهد شد.
صفایی گفت: حدود 9 میلیون تن سیلوی استاندارد در سطح کشور وجود دارد که یک سوم آن شامل حدود سه میلیون تن دولتی، سه میلیون تن متعلق به بخش خصوصی و سه میلیون تن متعلق به کارخانه های آرد است.ک/3
7433/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن