تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821136115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار گلستان: معلمان، اثربخش ترین نسل بشریت هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار گلستان: معلمان، اثربخش ترین نسل بشریت هستند گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: معلمان اثربخش ترین نسل بشریت می باشند و به تابناکی این اثربخشی، عالم هستی افتخار می کند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈحسن صادقلوˈ روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان گلستان در گرگان افزود: دیدگاهی که بزرگان ما در نقش سازی علم و معلم ترسیم کرده اند، بسیار والا است.
وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که ˈمعلمی شغل انبیاستˈ، نیز اظهار کرد: این جمله بسیار پرمحتوایی است که اگر به خوبی تبیین می شد در رویکرد و نگاه به معلم و نقش او تغییر اساسی ایجاد می کرد.
صادقلو با اشاره به اینکه در ادبیات بزرگان، اثربخشی معلم از دو زاویه نگاه به علم و نقش عرفانی او نگریسته شده است، افزود: اسلام در آموزه های تابناک خود ابتدا علم را بیان کرد و سپس معلم را در جایگاه خود قرار دارد.
به گفته استاندار گلستان، سخنان پیامبر (ص) در آن روزهای جهالت و نادانی، پایه ریزی علم و پایه گذاری جایگاه معلم بوده است.
وی اضافه کرد: اینکه پیامبر (ص) علم آموزی را بر هر مرد و زن واجب می داند و برای آن محدودیت زمانی و مکانی قائل نمی شود، نشانگر اهمیت جایگاه علم در آموزه های اسلامی است.
استاندار گلستان با اشاره به آیه قرآن که ˈقلم عالمان از خون شهیدان بالاتر استˈ، افزود: جایگاه خون شهید در قرآن و نزد خداوند چیز کمی نیست و اینکه خداوند قلم عالمان را بالاتر از این جایگاه می داند خود نشان از اهمیت و نقش معلمان در جامعه دارد.
صادقلو با بیان اینکه بشریت نمی تواند مزد معلمان را بدهد، تصریح کرد: کار معلمی قابل احصا نیست و به جز خداوند هیچکس نمی تواند این حق را ادا نماید.
وی، راه معلمی را راستین ترین راه ها برشمرد و یاداور شد: به تأثیر گذاری خود در جامعه ایمان داشته باشید زیرا بنیادی ترین تحولات جامعه اگر بخواهد به موفقیت دست یابد، باید از طرف معلمان و در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد.
استاندار گلستان با بیان اینکه شغل معلمی از هر کاری سخت تر است، افزود: زیرا معلم بنیاد تفکر انسانها را بنیان گذاری کرده و مسوول بنیادهای فکری افراد است و قابل ستایش بودن این شغل نیز از همین جهت می باشد.
7467/601
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن