تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820829244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار گلستان: خاویار به عنوان برند و نماد استان باید احیا شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار گلستان: خاویار به عنوان برند و نماد استان باید احیا شود گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: در سطح کشور، هر استانی یک برند و نمادی دارد که نماد گلستان، خاویار است و این برند در استان بایستی احیا شود.


ˈحسن صادقلوˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نسبت به آنچه که برند و تاریخچه استان است حساسیت داریم که یکی خاویار و دیگری گندم است.
وی اضافه کرد: بدون شک احیای خاویار و پرورش و تکثیر این ماهیان، تأثیر اقتصادی قابل دفاع دارد و می تواند به رشد و توسعه استان کمک کند.
وی تصریح کرد: برای آن که صیادان، خلائی در صید ماهیان خاویاری خزر نداشته باشند دولت در راستای وظیفه حاکمیتی خود برای تکثیر این گونه ماهیان هزینه می کند.
وی ادامه داد: برای این کار باید برنامه های خود را بر اساس مشارکت مردمی تنظیم کنیم تا مردم نیز به سمت ماهیان خاویاری گرایش داشته باشند.
نماینده عالی دولت در گلستان افزود: باید فرهنگ پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری به عنوان برند استان را بومی کنیم و از آن جایی که این نوع ماهیان قابلیت پرورش در هر گونه آب را دارند، می توان در حوضچه ها، آب بندان ها، رودخانه ها و استخرهای پرورش ماهی، تکثیر آنان را ترویج کنیم.
صادقلو گفت: یکی از بهترین گونه ماهیان خاویاری، فیل ماهی است که باید آن را نسبت به سایر ماهیان خاویاری بیشتر مورد توجه قرار داد.
به گفته استاندار گلستان، این استان در صید و استحصال ماهیان خاویاری در کشور هم چنان دارای مقام اول است.
وی اظهار کرد: پرورش ماهیان خاویاری فاصله زمانی 9 تا 10 ساله را می طلبد اما اکنون با فراهم شدن شرایط سزارین، سه سال بعد برای ماهیان خاویاری بازپروری اتفاق می افتد و این مسئله می تواند پرورش ماهیان خاویاری را دارای توجیه اقتصادی کند.
وی یادآور شد: گسترش پرورش ماهیان خاویاری در استان و تبدیل آن به حوزه عمومی و مشارکت مردمی که بتواند اشتغال آفرین باشد از دغدغه های ماست و باید برای آموزش و تبلیغات این مسئله در استان اقدام کنیم.
استاندار گلستان گفت: برای آموزش و گسترش این فعالیت، در حال ایجاد محل تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در قره سو در زمینی به مساحت 500 هکتار هستیم که این مسئله، اهمیت و لزوم توجه به بحث خاویار در استان را نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: گزارش های رسیده حاکی از آن است که در برخی موارد مقدار خاویار استحصال شده به 500 کیلوگرم هم نمی رسد که باید به پایه های تولید حساسیت داشته باشیم و تولید خاویار را از نظر کمیت و کیفیت بالا ببریم.
مرکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری شهید مرجانی استان گلستان در 20 کیلومتری شرق آق قلا زیر نظر اداره کل شیلات استان گلستان مشغول فعالیت است.
طی سال های 67 تا 92 تعداد 96 میلیون قطعه انواع ماهیان خاویاری در این مرکز تکثیر و پرورش یافت و برای امسال نیز پیش بینی می شود که بتوان 5/2 میلیون قطعه را تکثیر و پرورش داد.
7467/602/508
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن