تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812679042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهره خلافكار فوتبال!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چهره خلافكار فوتبال!
مرتضي محصص
کد خبر: ۳۹۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴ - 04 May 2014


اول: خو‌شبختا‌نه خودم عضو هیچ باشگاهی نیستم که از شفاف‌سازی ترسی داشته باشم. آخرین باری که به عنوان کارشناس فنی با یک باشگاه همکاری کردم چهار سال پیش بود. باید به دنبال مافیای فوتبال باشیم. اگر هر روز قرارداد بازیکنان همه لیگ‌ها را منتشر کنیم کار درست نمی‌شود. ضمن این که اگر خلافی صورت گرفته، برخورد کردن با آن کار مقامات انتظامی است. مثلا من مدرس فوتبال نمی‌توانم در این باره کاری کنم. این گونه شفاف سازی تصویر زشتی از فوتبال ارائه می‌کند. در رسانه‌ها خواندم که عده‌ای در رابطه با تخلفات فوتبالی دستگیر شده‌اند،‌ نمی‌دانم این خبر چقدر صحت دارد، اما اگر این کار شروع شده باشد خیلی خوب است. باید با امر خلاف برخورد شود همان گونه که در ایتالیا این اتفاق افتاد. قبل از شفاف سازی قراردادها باید آسیب شناسی کنیم که این مسائل از کجا شروع می‌شود، چرا برخی مربیان همیشه تیم داری می‌کنند و برخی دیگر که هم مدرک بالاتر و هم لیاقت فنی بیشتری دارند خانه نشین هستند؟


دوم: باید با رسانه‌ها صادق باشیم. هنوز لیگ جدید شروع نشده که در جراید می خوانیم تعدادی مربی کاندیدای حضور در یک تیم هستند. آن خبرنگار چطور این پیش‌بینی را می‌کند که آن باشگاه فقط آن چهار یا پنج مربی را می‌خواهد؟ بعد هم معلوم می‌شود که باشگاه این خبر را تکذیب می‌کند. این اخبار ذهن علاقه‌مندان به فوتبال و دست اندرکاران آن را مخدوش می‌کند. سوال این است که این اخبار برای چه مطرح می‌شوند؟ اگر فردا در رسانه‌ها بنویسید که محصص در راه پرسپولیس، مردم چه فکری می‌کنند؟ آنها فکر می‌کنند که حتما پرسپولیس محصص را می‌خواهد در حالی که شاید روح باشگاه از این کار بی‌خبر باشد. مطمئن هستم که این گونه اخبار درباره بازیکن‌ها هم به زودی شروع می‌شود. باید با این گونه اخبار کذب برخورد کنیم، چون فقط جامعه فوتبال را فریب می‌دهد.


 برخورد کردن با این مسائل ما را بیشتر به واقعیت‌های فوتبالی و شفافیت نزدیک می‌کند تا انتشار قراردادها. به هر حال با انتشار قراردادها موافقم، اما نه فقط برای دو باشگاه، بلکه برای همه تیم‌ها‌. خوب است که از شروع فصل انتشار قراردادها باب شود، هیچ ایرادی هم ندارد. اما این را هم فراموش نکنیم که مشکل فوتبال ما شفاف سازی نیست، بلکه چیز دیگری است.


سوم: وقتی از شفاف سازی حرف می‌زنیم، یعنی خلافی صورت گرفته که این را می گوییم و می‌تواند توهین آمیز باشد. بحث شفاف سازی که مطرح شد، برخی مشکلات هم ظاهر شد، اما فکر نمی‌کنم که همه مشکلات حل شده باشد. در عوض تصویر بدی از فوتبال ارائه کرده‌ایم. ما فوتبال خودمان را با تصویر زشت و منفی یک عده خلافکار به دنیا نشان می‌دهیم! من چند روز دیگر باید برای تدریس به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کنم، آنها با دیدن وضعیت ما ممکن است فکر کنند که فوتبال ایران پر از خلافکار است و حتما من مدرس هم این گونه‌ام! فردا اگر خبرنگار ما هم به آنجا برود همین تصور را خواهند داشت.


بايد برای زدودن جو منفی علیه فوتبال ایران دو راهکار را مدنظر قرار داد. نخستین کار، خصوصی سازی است، اما این کار در یک سال و دو سال صورت نمی‌گیرد ، بلکه به کارشناسی و بررسی زیادی نیاز دارد. ما همچنین به الگو نیاز داریم. همان طور که برای تدوین اساسنامه لیگ برتر از لیگ‌های خارجی الگو گرفتیم می‌توانیم برای خصوصی سازی هم بررسی کنیم که شرایط ما به کدام کشور نزدیک‌تر است.مورد دوم، نقل و انتقالات است. در این باره از رسانه‌ها خواهش می‌کنم که وارد حاشیه نشوند و اخبار شسته و رفته را به جامعه ارائه دهند. آنها باید در این مورد رابطه بیشتری با کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال داشته باشند و این کمیته‌ هم در کنار سازمان لیگ باید پاسخگوی مسائل باشد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن