تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820260373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ از زبان معاون وزیر علوم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ از زبان معاون وزیر علوم تهران- ایرنا- معاون وزیر علوم، تحقیقات وفناوری و رییس سازمان امور دانشجویان از پیگیری وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ با همکاری سفارت کشورمان در اسلو خبر داد.


مجتبی صدیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درخواست از دانشجویان ایرانی برای تغییر موضوع تحقیق در زمینه هسته ای در دانشگاه های نروژ آیا مرتبط با تحریم های گذشته کشورهای اروپایی است یا تحریم های جدیدی در زمینه تحقیق و توسعه محسوب می شود، گفت: براساس روالی که در چند سال اخیر در برخی از کشورهای اروپایی از جمله هلند پیش آمده است، این کشورها دانشجویان ایرانی را از تحقیق در بعضی از حوزه ها منع می کنند.
وی در پاسخ به این سوال که مقطع تحصیلی دانشجویان ایرانی در نروژ چه مقطعی است، اظهار داشت: بیشتر این دانشجویان، در دوره دکتری مشغول به تحصیل هستند و برخی دیگر نیز دانشجوی کارشناسی ارشد هستند.
معاون وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه های نروژ پیش از این به دانشجویان ایرانی در رشته های مختلف هسته ای پذیرش داده اند، توضیح داد: بدنبال روال گذشته کشورهای اروپایی، از این دانشجویان ایرانی خواسته شده حوزه تحقیقاتی یا گرایش تحصیلی شان را تغییر دهند.
صدیقی تاکید کرد: اینکه دانشگاه های نروژ بگویند دانشجویان ایرانی نمی توانند در رشته تحصیلی کنونی خود ادامه تحصیل دهند نه حقوقی است و نه انسانی.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در بین دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در نروژ که از آنها خواسته شده موضوع تحقیق خود را تغییر دهند، آیا دانشجوی بورسیه نیز وجود دارد، گفت: تمامی این دانشجویان، دانشجویان آزاد هستند و هیچ دانشجوی بورسیه ای در میان آنها نیست.
رییس سازمان امور دانشجویان با یادآوری رخ دادن وضعیت مشابه برای دانشجویان ایرانی در هلند، افزود: در هلند با پیگیری و کمک سفارت، دانشجویان وکیل گرفته و به دادگاه شکایت کردند؛ دادگاه هلند نیز با بیان اینکه رفتار دانشگاه ها نوعی نژاد پرستی بوده است به نفع دانشجویان ایرانی رای داد.
صدیقی تاکید کرد: اینکه دانشجویان نتوانند در رشته های مختلف آن گونه که می خواهند ادامه تحصیل دهند، با جریان آزاد اطلاعاتی که امروزه وجود دارد، امکان پذیر نیست.
وی خاطرنشان کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در نروژ در اسلو و وزارت امور خارجه در تهران پیگیر موضوع دانشجویان ایرانی در نروژ هستند و امیدوار هستیم همان حکمی که دادگاه هلند در این ارتباط صادر کرد، با پیگیری دانشجویان در نروژ نیز صادر شود.
معاون وزیر علوم در عین حال افزود که تاکنون هیچ یک از دانشجویان ایرانی در نروژ از دانشگاه های خود اخراج نشده اند.
صدیقی اظهار داشت: به طور معمول بلافاصله پس از شنیدن هر خبری درباره دانشجویان ایرانی در کشورهای اروپایی، با رایزن علمی کشورمان در اتحادیه اروپا تماس می گیریم؛ همین اقدام درباره پیگیری وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ نیز رخ داد.
برخی از دانشگاه های نروژی از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته های مکانیک، متالوژی، فیزیک هسته ای و الکترونیک خواسته اند تا موضوع تحقیق و پژوهش خود را تغییر دهند.
فراهنگ(4)**9129**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن