تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820287760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد دانشگاه : کسب اطلاعات در زندگی روزمره یک فرصت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد دانشگاه : کسب اطلاعات در زندگی روزمره یک فرصت است تهران - ایرنا - دانشیار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: کسب اطلاعات و اطلاع جویی در زندگی روزمره یک فرصت است و با استفاده از این فرصت می توان در جریان بیشتری از اطلاعات قرار گرفت.


به گزارش ایرنا ، یزدان منصوریان عصر شنبه در نشست ˈ اطلاعات و زندگی روزمره ˈ در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: با کسب اطلاعات بیشتر می توانیم خود را به تولیدات علمی نزدیک تر کنیم.
وی افزود: با نزدیک تر شدن به تولیدات علمی می توان دانش بومی ارزشمند که گره گشای مسایل مختلف در زندگی است را ایجاد کرد و این مساله باید در زندگی روزمره افراد مد نظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: نباید فردی را که صرفا یک زندگی روزمره دارد با نگاه خودمان تحقیر کنیم ، درحالی که باید تلاش کنیم تا این فرد را از دید خودمان به فرد فرهیخته ای تبدیل کنیم در حالی که باید اجازه داد افراد خود تصمیم بگیرند که چگونه زندگی کنند.
منصوریان در باره نقش کتابخانه ها در کسب اطلاعات در زندگی روزمره افراد گفت: اگر به اصول نظری در رشته کتابداری مبنی بر اینکه کتابخانه عمومی متعلق به مردم است پایبند باشیم و به آن عمل کنیم ، بخش زیادی از کسب اطلاعات در زندگی روزمره انجام می شود.
وی افزود: نقش تاریخی کتابدار هم نیاز به بازنگری دارد و این یک ضرورت است زیرا به دلیل دگرگونی در فرایند تولید و نشر اطلاعات و ظهور منابع رقیب کتابخانه ، دیگر کتابخانه و کتابدار نمی تواند آن نقش اقتدار علمی و اطلاع رسانی را با روش قدیمی داشته باشد بلکه باید تغییری در آن ایجاد شود.
استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: چاره ای نیست جز اینکه با تحول روز همگام شویم زیرا امروزه نحوه تولید علم و روش های مصرف آن تغییر کرده و کتابخانه هم باید با این تغییرات همگام شود ، البته این به ان معنا نیست که ساختار آن تغییر کند بلکه گزینه های دیگری را می توان به آن اضافه کرد. این تغییر در علم کتابداری و کتابخانه یک فرصت است و خود بخود رخ می دهد بنابراین بهتر است با برنامه ریزی و کاملا علمی انجام شود.
منصوریان دراین نشست که در مصلی امام خمینی برگزار شد ، درباره کم رنگ بودن نقش کتابخانه در زندگی روزمره امروزی گفت: فرهنگ اطلاعات کتبی و شفاهی در زندگی امروزه نقش بسزایی دارد، یعنی افراد برای کسب اطلاعات به سمت اطلاعات کتبی نمی روند بلکه بیشتر تمایل دارند به صورت شفاهی آن را به دست آورند.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا بیستم اردیبهشت ماه میزبان عموم علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است .
وی افزود: به عنوان مثال اگر فردی نیاز به دندانپزشک داشته باشد به جای اینکه به کتابخانه و یا بخش های اطلاعاتی مراجعه کند ترجیح می دهد به طور شفاهی از دوست و یا همکار خود سراغ دندانپزشک را بگیرد.
منصوریان گفت: یکی دیگر از دلایل استفاده کم از کتاب و کتابخانه این است که سرعت تولید منابع آنقدر زیاد است که دیگر فرصتی نیست تا وارد چرخه کتابخانه شود.
علمی ( 3 ) **9014**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن