تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814667342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشن لاله هاي واژگون با حضور گسترده مردم اليگودرزبرگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۲۰:۵ب.ظ)
جشن لاله هاي واژگون با حضور گسترده مردم اليگودرزبرگزارشد به مناسبت هفته زمين پاک جشنواره لاله هاي واژگون شهرستان اليگودرز با حضور مسئولين و مديران دستگاههاي اجرايي استان، تشکل هاي زيست محيطي، عشاير و جمع کثيري از علاقمندان به طبيعت در اين شهرستان برگزارشد.
به گزارش خبرگزاري موج ،هر سال در ارديبهشت ماه دامنه هاي کوههاي سر به فلک کشيده شهرستان اليگودرز شاهد حضور ميهماني زيبا و دل­ربا بنام لاله واژگون مي باشد که متاسفانه چند سالي است پراکنش اين گونه زيبا به دلايل مختلفي در حال کاهش است. به همين بهانه و به مناسبت هفته زمين پاک اداره حفاظت محيط زيست شهرستان اليگودرز با حمايت جدي فرماندار محترم اين شهرستان و همکاري ديگر دستگاههاي اجرايي ازجمله منابع طبيعي، ارشاد اسلامي، هلال احمر، نيروي انتظامي، اداره برق و همچنين سازمان هاي مردم نهاد زيست محيطي و با حضور جمع کثيري از علاقمندان به طبيعت و عشاير شهرستان اليگودرز به منظور معرفي هر چه بيشتر اين گونه زيبا و ساير گونه هاي مرتعي منطقه و آشنايي مردم با تنوع زيستي اين منطقه و ضروزت و اهميت حفظ اين نعمت الهي اقدام به برگزاري اولين جشنواره لاله هاي واژگون در دشت دالاني شهرستان اليگودرز واقع در بخش ززو ماهرو اين شهرستان نمود.
در اين جشنواره مهندس رضوي نژاد فرماندار اليگودرز ضمن خير مقدم به حاضرين بيان داشت: سرمايه اليگودرز منابع طبيعي و محيط زيست غني آن است و از همه مردم و دستگاههاي اجرايي شهرستان خواست که در راه حفاظت از محيط زيست و تنوع زيستي بطور جدي تلاش نمايند.
مديرکل حفاظت محيط زيست لرستان نيز در اين باره گفت: ترنم هواي بهاري ، زيبايي لاله هاي واژگون و طنين موسيقي اصيل بختياري در اين جشنواره معجوني از عشق به طبيعت ، فرهنگ و شور اجتماعي آفريد.
مهندس بازگير در اين جشنواره باشکوه و در در جمع مسئولين، علاقمندان به طبيعت و عشاير شهرستان اليگودرز عنوان نمود: حفظ محيط زيست و تنوع زيستي تکليف است و همه ما در حفاظت از نعمتي که خداوند به امانت در اختيار مان قرار داده مسئوليم .
وي درادامه عنوان کرد: تنوع زيستي غني استان يکي از ثروتهاي بسيار با اهميت براي اين استان است که مي توند نقش محوري در توسعه پايدار اين استان ايفا مي کند و در اين ميان نقش جوامع محلي و مشارکت آنان در حفظ طبيعت و تنوع زيستي بي بديل است.
وي همچنين افزود :ما عشاير و جوامع محلي را فقط بهره بردار طبيعت نميدانيم بلکه آنها را حافظان اصلي طبيعت مي دانيم .
در اين مراسم باشکوه برنامه هاي متنوعي از جمله پاکسازي طبيعت، شعرخواني درباره طبيعت ، برگزاري مسابقه نقاشي و عکاسي با موضوع طبيعت و اهداء جوايز به برندگان آن، توزيع بروشور حاوي نکات و توصيه هاي زيست محيطي، اجراي موسيقي سنتي و سرنا نوازي درخصوص طبيعت، اجراي رقص سنتي و آييني بختياري و همچنين امضاي بيانيه و تعهد نامه در خصوص حفاظت از تنوع زيستي و طبيعت اجرا گرديد







»
تصاویر مرتبط









































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن