تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815506358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برژینسکی : دولت اوباما سلاح در اختیار اوکراین قرار دهد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: برژینسکی : دولت اوباما سلاح در اختیار اوکراین قرار دهد


مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در دولت جیمی کارتر از دولت باراک اوباما خواست تا به اوکراین برای انجام عملیات های نظامی در داخل شهرهای این کشور تسلیحات نظامی بدهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از صدای روسیه، "زبیگنیو برژینسکی"  در مقاله ای در نشریه پولتیکو نوشت : اوکراینی ها زمانی می جنگند که تصور کنند از سوی غرب کمک هایی دریافت می کنند به ویژه اینکه این کمک ها به شکل تسلیحات لازم برای دفاع موفق از شهرهای این کشور باشد.
این مقام ارشد اسبق آمریکا در این مقاله خود بار دیگر اعلام کرد که روسیه یک تهدید برای اوکراین محسوب می شود و اینکه تامین سلاح برای اوکراینی ها از نظر وی می تواند تضمین دهنده پیروزی برای اوکراینی ها باشد.
برژینسکی یادآورشد: برای اینکه اوکراینی ها بتوانند از شهرهای خود دفاع کنند، به تسلیحات ضد تانک و تسلیحات دیگر نیاز دارند.
وی از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خواست در مورد مساله بحران اوکراین به دنبال جلب حمایت مردم عادی آمریکا باشد. وی نوشت: اوباما باید مردم آمریکا را نسبت به این مساله مهم (بحران اوکراین) متقاعد کند. مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا همچنین از اعمال تحریم ها علیه روسیه حمایت کرد. از زمان سرنگونی دولت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری سابق اوکراین، دولت واشنگتن از دولت موقت کی یف حمایت کرده و اعلام کرده به این کشور کمک های غیرتسلیحاتی از جمله مواد غذایی، دارو و تجهیرات ارتباطی ارائه می کند.  باراک اوباما پیشتر اعلام کرده بود که وی قصد ندارد به اوکراین تسلیحات نظامی بدهد. روسیه معتقد است که مقام های فعلی اوکراین در نتیجه حوادثی به روی کار آمده اند که نشانه هایی از کودتاست.   برژینسکی :بحران  اوکراین مهم ترین چالش برای نظام بین الملل است                                                             
وی همچنین در کنفرانسی دو روزه در اندیشکده آمریکایی "شورای آتلانتیک " بحران اوکراین را مهمترین چالش نظام بین الملل دانست. وی در رابطه با پاسخ مسئولانه دولت آمریکا به این بحران گفت: پاسخ مسوولانه و جدی آمریکا به روسیه در خصوص اوکراین -نیازمند الزامات سیاسی است و تیم اوباما باید حمایت افکار عمومی را در این خصوص جلب کند.
تیم اوباما در حرکت رو به جلوی خود در اعمال تحریم ها علیه نخبگان روسیه عاقلانه عمل کرده است اما در خصوص تاثیر گذاری بر افکار عمومی آمریکا برای توجیه اقدامات خود در حمایت از اوکراین ناتوان بوده است. 
وی افزود: پاسخ مسوولانه و جدی امریکا به تجاوز روسیه الزاماتی دارد از جمله اینکه اوباما از هم اکنون باید شروع کند و به مردم آمریکا بگوید که چه چیزهایی در اوکراین به خطر افتاده است. 
برلاژینسکی اضافه کرد: رییس جمهوری به حمایت مردم و جلب افکار عمومی نیاز دارد، مردم باید بدانند که چرا ما مجبوریم به اوکراین کمک کنیم. اوباما باید از اتاق بیضی شکل یا جای دیگری با مردم آمریکا در این باره صحبت کند.
مشاور سابق امنیت ملی "جیمی کارتر" در ادامه افزود:اوباما نتوانسته است به طور جدی فرایند ایجاد این درک را در درون جامعه آمریکا شروع کند که حمایت از اوکراینی ها برای منافع آمریکا حیاتی است اوباما تاکنون در مورد این حوادت که می تواند بالقوه به یک بحران بین المللی بزرک تبدیل شود- با مردم آمریکا صحبت نکرده است.
  برژینسکی سپس به ترسیم سناریوی بروز جنک داخلی در اوکراین پرداخت و گفت : اگر ما بخواهیم روس ها را از پیشروی بازداریم باید آنها را متقاعد کنیم که این کار طولانی خواهد بود و هزینه گزافی خواهد داشت.
اگر اوکراینی ها وارد جنگ شوند، درگیری دراز مدت و پرهزینه ای کلید خواهد خورد و اوکراینی ها فقط در صورتی که فکر کنند در نهایت غرب به آنها کمک خواهد کرد، به خصوص کمک نظامی، وارد جنگ خواهند شد. برژینسکی در توضیح ضرورت کمک نظامی آمریکا به اوکراین تصریح کرد:  دفاع از یک شهر به تجهیزات نظامی نیاز دارد و آمریکا باید حمایت نظامی از آنها را در طولانی مدت مد نظر قرار دهد جنک هزینه های زیادی دارد و روس ها باید بهای گزافی برای آن بپردازند  به این ترتیب، جنگ دیگر از لحاظ سیاسی توجیهی نخواهد داشت و بیهوده تلقی خواهد شد.
نویسنده کتاب "صفحه شطرنج بزرگ: برتری مطلق آمریکا و الزامات ژئواستراتژیک " در ادامه راجع به الزامات مهار روسیه و جلوگیری از اشغال مستقیم خاک اصلی اوکراین توسط مسکو- گفت :آمریکا باید به خوبی این امر را توجیه کند که غرب در طولانی مدت طی یک جنک شهری و چریکی برای حفظ استقلال اوکراین  از مردم این کشور حمایت خواهد کرد  اگر رییس جمهوری روسیه تصمیم بگیرد به اوکراین حمله کند- اوکراینی ها دو راه بیشتر ندارند: یا باید تسلیم شوند یا به یک جنک چریکی در داخل شهرهای خود تن دهند  این منازعه می تواند به سایر جمهوری های پساشوروی - بخصوص مولداوی هم سرایت کند
  این تحلیلگر آمریکایی لهستانی تبار که در دوران حضور خود در کاخ سفید شاهد تحولات شگرفی در نظام بین الملل بوده است - جنک در اوکراین با حمایت غرب را از جهات بسیاری شبیه به جنک داخلی اسپانیا در دهه 1930 دانست.


شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن