تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818931264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سپاه پايه‌هاي صيانت از دستاوردهاي انقلاب را بر دوش مي‌كشد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سپاه پايه‌هاي صيانت از دستاوردهاي انقلاب را بر دوش مي‌كشد
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شجره طيبه انقلاب است و پايه‌هاي صيانت از دستاوردهاي انقلاب را بر دوش مي‌كشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شجره طيبه انقلاب است و پايه‌هاي صيانت از دستاوردهاي انقلاب را بر دوش مي‌كشد.
به گزارش تسنيم، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در جمع فرماندهان عقيدتي، سياسي و حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سخناني ضمن تسليت به‌مناسبت شهادت امام هادي(ع) و همچنين سالروز شهادت استاد مطهري، گفت: رهبر معظم انقلاب چند روز پيش فرمودند توسعه اقتصادي بدون توسعه فرهنگي ممكن نيست، اين حرف بسيار مهمي است كه گاهي مورد غفلت قرار گرفته است.
لاريجاني ادامه داد: گاهي اين‌گونه انديشيده مي‌شود كه ما بايد توسعه اقتصادي را با الگوهاي متعارف پيگيري كنيم در ضمن بايد به مسائل فرهنگي متناسب با مختصات بومي توجه داشته باشيم. سخن رهبر معظم انقلاب اين است كه اگر توسعه‌اي براساس مكتب بخواهيد انجام دهيد، بدون توسعه فرهنگي امكانپذير نيست كه اين حرف حقي است. رئيس مجلس گفت: اگر ما مي‌خواهيم رشد متوازني از نظر اقتصادي داشته باشيم كه هم آباداني و رفاه براي مردم ايجاد و عدالت را محقق و ارزش‌هاي مختلف اجتماعي را محقق كند، بدون درك مشترك از مسائل مكتب امكانپذير نيست و اين مسئله نياز به رشد فرهنگي دارد و اين موضوع تنها به اقتصاد مربوط نيست و سياست هم همين‌گونه است. لاريجاني ادامه داد: اگر سياست بخواهد در جامعه رشد پيدا كند، نياز به رشد فرهنگي داريم و اگر مسير مبتني بر مكتب نباشد، افراد را دچار تزلزل مي‌كند يا ناخودآگاه چيزهايي را از افراد مي‌گيرد و اين مسئله‌اي بود كه شهيد مطهري با آن مواجه بود. وي در ادامه با اشاره به مسئله حجاب و عفاف در كشور، گفت: پيشرفت در حوزه‌هاي اجتماعي بدون رشد فرهنگي امكانپذير نيست، به‌طور مثال حجاب و عفاف يكي از دغدغه‌هاي شهيد مطهري بود و اين يك پديده اجتماعي است كه با دستورالعمل و بخشنامه علاج نمي‌شود كه بايد در اين حوزه رشد فرهنگي ايجاد شود. رئيس مجلس، تصريح كرد: اينكه شما مي‌بينيد در آثار شهيد مطهري به استقلال فرهنگي تكيه شده به اين دليل است كه يك بخشي از آن در حوزه اقتصاد رهبر معظم انقلاب به آن اشاره كردند و استقلال فرهنگي حكايت از يك موضوع مي‌كند، اين است كه ما صاحب يك مكتب هستيم كه اين مكتب همه‌جانبه است و در ابعاد مختلف فكر دارد، ممكن است در برخي امور تئوري‌پردازي كامل نباشد ولي رجوع به مكتب باعث مي‌شود به روشي درست دست يابيم.
لاريجاني با اشاره به ترورهاي گروه فرقان، گفت: اين جريان يك جريان افراطي و بدون منطق بود. آنها بي‌دين نبودند بلكه برداشت انحرافي و بدون روش از مكتب داشتند و تلاش داشتند قرآن را براساس اهداف خود توجيه كنند. وي ادامه داد: براي شناخت مكتب نياز به متدولوژي است و اسلام‌شناسي نيز نياز به روش‌شناسي دارد و نمي‌توان گفت كه همه اسلام‌شناس هستند و اين حرف‌هايي كه گاهي پيش از انقلاب و پس از انقلاب به وجود آمد، مرحوم آيت‌الله مطهري نسبت به اين‌گونه برداشت‌ها از اسلام كه بدون روش و سيستم باشد، مبارزه مي‌‌كرد. شهيد مطهري با شريعتي در همين زمينه‌ها اختلاف نظر داشت؛ اختلاف اصلي در همين بود كه برداشت از اسلام بايد متناسب با روش‌هايي باشد كه ما آنها را اخذ كرده‌ايم. رئيس مجلس در ادامه، افزود: درد شهيد مطهري اين بود كه رشديافتگي در حوزه‌هاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي و دفاعي بايد يك مبناي فرهنگي داشته باشد كه اين موضوع موجب قوام كشور است. زماني كه شهيد مطهري درباره استقلال سياسي و اقتصادي كشور صحبت مي‌كند، نشان مي‌دهد كه كاملاً از يك مبناي فرهنگي برخوردار است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 13 ارديبهشت 1393 - 18:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن