تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815728723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس صندوق رفاه دانشجویی: خوابگاه های دانشجویی استاندارد نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس صندوق رفاه دانشجویی: خوابگاه های دانشجویی استاندارد نیست تهران- ایرنا- رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می گوید خوابگاه های دانشجویی به دلیل تراکم بیش از حد استاندارد نیست.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ناصر مطیعی روز شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته خوابگاه های دانشجویی اظهارکرد در گذشته تلاش این بوده تا با افزایش تراکم تقاضا برای خوابگاه های مجردی را بدون تقاضا نگذارند. در حالی که استاندارد خوابگاه ها برای هردانشجو 15 متر است اما سرانه فضای خوابگاهی بین 8 تا 10 متر است.
وی خاطرنشان کرد: به هر میزان که بر تراکم خوابگاه های دانشجویی افزوده شود، از کیفیت این خوابگاه ها به عنوان محل زندگی دانشجویان - البته به فقط جایی برای خواب آنها - کاسته خواهد شد.

** وام های ودیعه خوابگاه متاهلی
رییس صندوق رفاه دانشجویی با بیان اینکه خوابگاه های متاهلی نیاز به ظرفیت سازی بیشتری دارند، گفت: از آنجایی که خوابگاه های متاهلی به فضا و سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد، تلاش شده تا از طریق وام های ودیعه های متاهلی مشکلات آنها حل شود.
مطیعی پراکندگی خوابگاه های دانشجویی را از جمله مشکلات خوابگاه ها برشمرد و افزود: پراکندگی خوابگاه ها باعث شده تا هم در حوزه نظارت و هم خدمات رسانی خوابگاه ها با مشکلات مختلفی مواجه شویم .
وی درباره سکونت برخی دانشجویان در پانسیون ها نیز گفت: آماری از این دانشجویان نداریم اما جهت گیری اصلی ما آن است که دانشجویان در خوابگاه های غیردولتی دارای مجوز ساکن شوند و نه در پانسیون ها.
رییس صندوق رفاه دانشجویی در توضیح این مطلب گفت : انتخاب محل اقامت با دانشجو بوده و اجباری نیست اما در پانسیون ها، افراد غیردانشجو نیز سکونت می کنند و تنوع بافت فرهنگی و اجتماعی ممکن است به دانشجویان آسیب برساند.

** بازنگری در تفاهمنامه میان صندوق رفاه و نیروی انتظامی
مطیعی در بخش دیگری از سخنان خود سیاست کلی وزارت علوم را گسترش خوابگاه های غیردولتی عنوان کرد و اظهار داشت: امیدوار هستیم با بازنگری در تفاهم نامه بین صندوق رفاه و بخش نظارت بر اماکن نیروی انتظامی در موضوع تفکیک حوزه های مسئولیت، بتوانیم نظارت کارآمدتری بر خوابگاه های غیردولتی داشته باشیم.
در حال حاضر نظارت بر خوابگاه های دانشجویی غیردولتی بین دانشگاه ها، تعاونی خوابگاه های غیردولتی، نیروی انتظامی و صندوق رفاه دانشجویی تقسیم شده است.
وی همچنین از پلمپ یکی از خوابگاه های غیردولتی توسط نیروی انتظامی در یکی از شهرستان ها بدلیل تخلف خبر داد و گفت: در تفاهم نامه موجود بین ما و نیروی انتظامی تصریح شده که پلمپ خوابگاه های غیردولتی باید در تابستان انجام شود تا دانشجویان ساکن در آن سرگردان نشوند.

** مصوبه دولت برای پرداخت وام با بهره چهاردرصد
رییس صندوق رفاه دانشجویی همچنین به مصوبه هیات وزیران درباره اعطای وام های کم بهره به متقاضیان ساخت خوابگاه های دانشجویی اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه دولت، باید وام هایی با بهره چهار درصد به افراد متقاضی پرداخت شود و بانک مرکزی ما به التفاوت این وام با بهره های معمول را از معاونت نظارت راهبردی رییس جمهوری گرفته و به بانک های عامل پرداخت کند ولی در حال حاضر به این مصوبه شاید به دلیل محدودیت ها عمل نمی شود.
مطیعی تصریح کرد: کارگروهی برای موضوع نیازسنجی استان ها در زمینه خوابگاه های دانشجویی ایجاد شده است زیرا در برخی از استان ها نیمی از ظرفیت خوابگاه های خصوصی خالی مانده است.
هفته خوابگاه های دانشجویی از روز بیستم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و تا روز 26 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
فراهنگ(3)**9129**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن