تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820573217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه منارید در سیستان و بلوچستان مورد بی مهری قرار گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پروژه منارید در سیستان و بلوچستان مورد بی مهری قرار گرفته است زاهدان- ایرنا- مدیر اجرای پروژه بین المللی منارید در سیستان و بلوچستان گفت: روند اجرای پروژه منارید در شهرستان هامون به عنوان منطقه هدف در این استان به سبب برخی بی مهری ها و بی توجهی ها تاکنون موفقیت چندانی نداشته است.


ˈحسین سرگزیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران افزود: اجرای پروژه بین المللی منارید از سال 2011 در شهر علی اکبر و 23 روستای شهرستان هامون با 13 هزار نفر به عنوان جامعه هدف آغاز شده اما با توجه به نبود انسجام سازمانی تا کنون توفیق چندانی در این زمینه حاصل نشده است.
وی اظهار داشت: صندوق تسهیلات محیط زیست جهانی (GEF) با همکاری دفتر توسعه سازمان ملل (UNDP) از سال 2011 اجرای پروژه منارید ˈتقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعیˈ را در استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمانشاه، تهران و سمنان آغاز کرد.
وی با بیان اینکه پروژه منارید با هدف توسعه روستاها اجرا می شود گفت: شناسایی و رفع خلاء ها و موانع قانونی و ساختاری موجود در مدیریت یکپارچه منابع طبیعی هم راستا با سیاست ها و اولویت های صندوق تسهیلات محیط زیست جهانی در چهار زمینه جلوگیری از تخریب سرزمین، حفاظت از تنوع زیستی، تعدیل اثرات تغییر اقلیم و مدیریت آبهای بین المللی از طریق توسعه و تقویت سطح دانش و آگاهی کارشناسان و بهره برداران محلی، ظرفیت سازی و توانمندسازی برای تحقق انسجام سازمانی از مهمترین اهداف اجرای این پروژه است.
وی ارائه شیوه های موفق مدیریت پایدار منابع آب و زمین های کشاورزی، افزایش بهره وری در بخش های کشاورزی و منابع طبیعی و معرفی روش های اصولی پیشگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی و تخریب سرزمین، طراحی سیستم های پیش آگاهی و هشدار برای کاهش اثرات خشکسالی و تعمیم دادن دستاوردهای آن به مناطق دیگر و همچنین سطوح بالاتر در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی کشور را از دیگر اهداف اجرای پروژه منارید عنوان کرد.
وی مدت اجرای پروژه منارید را پنج سال برشمرد و اظهار داشت: اقدامات لازم برای ارتقا دانش مدیران، کارشناسان و مردم سیستان و بلوچستان به منظور توانمندسازی آنان در بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک، جلوگیری از هدر رفت سرمایه و موازی کاری سازمان های مختلف و استفاده از دانش نوین و تجارت ملی و بین المللی برای بهره برداری اصولی از منابع موجود با استفاده از مشاوران ملی و بین المللی و جوامع محلی در حال انجام است.
مدیر پروژه بین المللی منارید سیستان و بلوچستان راه اندازی صندوق های محلی با هدف ایجاد مشاغل خرد از محل اعتبارات دفتر توسعه سازمان ملل در ایران، برگزاری نشست های مردمی برای انجام کارهای گروهی از جمله ساخت گلخانه ها و برپایی کارگاه های آموزشی مختلف با موضوع تقویت مدیریت سازمانی در اجرای برنامه های توسعه ای را از مهمترین فعالیت های انجام شده در قالب پروژه منارید در شهرستان هامون عنوان کرد.
سرگزی گفت: برخی از مردم محلی شهرستان هامون در قالب پروژه منارید فعالیت های مشترک از جمله 10 واحد گلخانه ای را با سهامداری 177 نفر راه اندازی کردند که در آمد بسیار خوبی را از این محل بدست می آوردند و تا کنون برای 40 نفر از مردم منطقه نیز با اجرای این پروژه شغل ایجاد شده است.
وی افزود: انجام پروژه منارید با موضوع تقویت انسجام سازمانی به معنی یاددهی کارهای مشارکتی به مدیران به منظور ارتقا سطح هم افزایی و توان آنان برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی به دلایل مختلف از جمله خود رای بودن مدیران، بی توجهی مدیران ارشد استانی به اجرای این پروژه و اولویت نداشتن مسائل زیست محیطی در سیستان و بلوچستان موفق نبوده است.
وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون کمتر از 10 درصد ظرفیت های پروژه منارید در سیستان و بلوچستان مورد استفاده قرار گرفته که شاید نبود شناخت کافی از این پروژه در سطح ادارات و مردم محلی یکی از دلایل آن باشد.
وی با تقدیر از همکاری خوب برخی از مردم محلی در اجرای پروژه منارید گفت: بیشترین موفقیت این پروژه در میان مردم روستاهای شهرستان هامون بوده است به طوری که افزایش سطح علاقه مندی آنان به انجام فعالیت های مشترک و برگزاری گردهمایی های مختلف با هدف استفاده از تجربیات یکدیگر را می توان نمونه ای از این موفقیت نام برد.
وی موفقیت در سطح ارائه آموزش به کارشناسان و مدیران استانی به منظور تقویت انسجام سازمانی در مدیریت منابع به عنوان یکی از اهداف پروژه منارید در سیستان و بلوچستان را بسیار اندک برشمرد.
وی با تاکید بر فراهم بودن شرایط لازم برای استفاده از ظرفیت های پروژه منارید در توسعه سیستان و بلوچستان گفت: هیچ مشکل اعتباری برای اجرای پروژه منارید در استان وجود ندارد. ک/3
7307 / 653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن