تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820989358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزت و عظمت کنونی ایران اسلامی مدیون ازخودگذشتگی شهدا است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عزت و عظمت کنونی ایران اسلامی مدیون ازخودگذشتگی شهدا است یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عزت، عظمت و افتخارآفرینی های کنونی کشور و ملت ایران مدیون رشادت ها و ازخودگذشتگی های مثال زدنی شهیدان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز جمعه در آیین تشییع پیکر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در یاسوج افزود: شهدای والامقام ایران اسلامی از جمله کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس با تمام توان در مقابل دشمنان نظام و انقلاب ایستادگی کردند و آزادی و آزادگی را برای کشور به ارمغان آوردند.
وی حماسه آفرینی های شهدا در آن دوران طلایی را نمونه بارز جهاد در راه خدا دانست و بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید همواره برای قشرهای مختلف ملت ایران به ویژه نسل جوان تبیین شود.
خادمی تشییع پیکر شهدای گمنام در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد را حرکتی ارزشمند برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان دانست و اظهار کرد: دلاورمردی های این شهدای جان بر کف باید برای همیشه جاوید بماند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: پیکر این سه شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس همزمان با تشییع شهدای گمنام سراسر کشور در شهرستان بهمئی تشییع و به خاک سپرده می شوند.
سرهنگ امرالله درفشی افزود: پس از مراسم تشییع شهدای گمنام در یاسوج پیکر آنان برای تشییع و تدفین به شهرستان بهمئی انتقال داده می شود و در طول مسیر نیز در شهرهای گچساران و بهبهان با اجرای برنامه هایی مورد استقبال قرار خواهند گرفت.
وی بیان کرد: مردم ولایتمدار و شهیدپروز بهمئی در نزدیکی سه راه امیر حاضر کیلومتر 10 جاده بهبهان از ورود پیکر شهدای گمنام به این شهر استقبال می کنند.
درفشی اظهار کرد: پس از برگزاری برنامه شبی با شهدا و سایر برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی در بهمئی پیکر این سه شهید گمنام شنبه 13 اردیبهشت 93 همزمان با سوم رجب سالروز شهادت امام هادی (ع) در شهرستان بهمئی تشییع و به خاک سپرده می شوند.
وی عنوان کرد: این سه شهید گمنام در عملیات های جزیره مجنون، خیبر و والفجر هشت در منطقه فاو به شهادت رسیدند.
درفشی سن این شهدای گمنام را 19 ،26 و 28 سال اعلام کرد.
تاکنون پیکر 23 شهید گمنام در کهگیلویه و بویراحمد به خاک سپرده شده که با خاکسپاری پیکر این سه شهید تعداد آنان به 26 نفر خواهد رسید.
مردم ولایتمدار و شهیدپرور یاسوج و جمعی از مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد پس از مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه یاسوج در آیینی باشکوه پیکر این سه شهید گمنام را بر روی دستان خود تا میدان امام حسین (ع) این شهر تشییع کردند.
مردم یاسوج با سر دادن شعارهای ˈالله اکبرˈ، ˈلا اله الا اللهˈ، ˈمحمدا رسول اللهˈ، ˈعلیا ولی اللهˈ، ˈیاحسینˈ (ع)، ˈیا زهراˈ (س)، ˈیا ابوالفضلˈ (ع)، ˈمرگ بر آمریکاˈ، ˈمرگ بر اسراییلˈ و ˈمرگ بر ضد ولایت فقیهˈ از پیکر این سه شهید گمنام تا میدان امام حسین (ع) این شهر استقبال کردند.
شب گذشته نیز مردم شهیدپرور و ولایتمدار یاسوج در حسینیه ثارالله این شهر با برگزاری برنامه شبی با شهدا، دعای کمیل و مراسم عزاداری، مداحی و سخنرانی با این سه شهید گمنام تجدید پیمان کردند.
671/7533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن